Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oppdaget i dag tidlig et ganske stort blåmerke over øvre del av ryggen på min lille skatt på 7 uker. Lurer å om det kan komme av strikken i nattposen som har en tendens til å lage en krøll under han? Kan de få blåmerke så fort? Det er på akkurat riktig sted og har samme fasong som krøllen på posen 🤔

Anonymkode: 8c135...f14

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri vært borti at babyer fort får blåmerker før de er store nok til å utforske. 3 barn. 

Anonymkode: 75943...e32

• Liker 8
Skrevet

Nei.

Anonymkode: eab25...4ed

• Liker 5
Skrevet

Aldri sett et blåmerke på min, 6 mnd.. 

Skrevet

Kanskje du skal høre med lege bare sånn for sikkerhets skyld. Siden han er så liten.

• Liker 19
Skrevet

Takk for svar, da bestiller jeg en legetime til han hvis dette ikke er vanlig 😊

Skrevet

Er du utenlandsk? Babyer med mørk hud kan få noe som heter mongolsk flekk. Det er ikke vanlig med blåmerker på så små. 

• Liker 9
Skrevet
11 minutter siden, mortilen skrev:

Er du utenlandsk? Babyer med mørk hud kan få noe som heter mongolsk flekk. Det er ikke vanlig med blåmerker på så små. 

Nei, både jeg, baby og far er lyse i huden 🤔

Skrevet
34 minutter siden, mortilen skrev:

Jeg også tenkte umiddelbart på mongolske flekker. Hvis det ikke går bort innen rimelighetens tid er det nok det (og det stemmer med alder).

noen venner sitt barn fikk det, der er ingen av foreldrene utenlandske eller har noe bak i slekten de vet om. Legen de var hos sa at det ikke var helt uvanlig, og at det evt kunne finnes noen gener langt bak man ikke var klar over hvor dette kom fra☺️ Les litt om det og se om det virker sammenlignbart (og overse litt at det ikke pleier å forekomme hos norske).

Anonymkode: 97382...425

Skrevet

Jeg ville ringt legevakt.

Anonymkode: d3560...8a7

Skrevet

Jeg ville sjekket hos lege. Det finnes tilstander, også helt ufarlige, som kan medføre at man får lettere blåmerke.

Anonymkode: b86cf...98c

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg også tenkte umiddelbart på mongolske flekker. Hvis det ikke går bort innen rimelighetens tid er det nok det (og det stemmer med alder).

noen venner sitt barn fikk det, der er ingen av foreldrene utenlandske eller har noe bak i slekten de vet om. Legen de var hos sa at det ikke var helt uvanlig, og at det evt kunne finnes noen gener langt bak man ikke var klar over hvor dette kom fra☺️ Les litt om det og se om det virker sammenlignbart (og overse litt at det ikke pleier å forekomme hos norske).

Anonymkode: 97382...425

Åja det visste jeg ikke! Trodde det forekom primært hos unger med farget hud 🤔

Jeg ville ringt legevakt.

Anonymkode: d3560...8a7

Hvorfor? Så lenge det ikke vokser, ikke blir verre og ungen ikke virker plaget tenker jeg det kan vente til imorgen. 

Jeg ville sjekket hos lege. Det finnes tilstander, også helt ufarlige, som kan medføre at man får lettere blåmerke.

Anonymkode: b86cf...98c

Ja jeg skal bestille time! De fleste tilstandene er vel ufarlige, men må jo vite om det er en av de farlige evt 😳

• Liker 3
Skrevet

En 7 uker gammel baby som knapt kan bevege seg selv skal ikke få blåmerker. Når han i tillegg har blåmerket på en helt unaturlig palss så skriker det jo mishandling. 

Anonymkode: 7c4b6...e79

• Liker 6
Skrevet

En 7 uker gammel baby som knapt kan bevege seg selv skal ikke få blåmerker. Når han i tillegg har blåmerket på en helt unaturlig palss så skriker det jo mishandling. 

Har vært helt alene med han den siste uka - så nei, ingen har mishandlet han. Og jo, han kan jammen bevege seg 😛 

• Liker 4
Skrevet

Jeg ville absolutt kontaktet lege. Det er ikke vanlig at spedbarn får slike blåmerker før de er rundt og krabber. Dette bør undersøkes. 

Anonymkode: 88b6b...6a7

• Liker 4
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har vært helt alene med han den siste uka - så nei, ingen har mishandlet han. Og jo, han kan jammen bevege seg 😛 

En på 7 uker beveger seg ikke nok, og faller ikke hardt nok mot ting til å kunne få blåmerke. Det er en varsellampe, du kan tro hva du vil. Men for all del, ta deg en tur til legen, det tror jeg er det tryggeste for barnet ditt.

https://www.tv2.no/a/8335782/

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En på 7 uker beveger seg ikke nok, og faller ikke hardt nok mot ting til å kunne få blåmerke. Det er en varsellampe, du kan tro hva du vil. Men for all del, ta deg en tur til legen, det tror jeg er det tryggeste for barnet ditt.

https://www.tv2.no/a/8335782/

Det er jo ingen som kan ha mishandlet han, han har vært alene med meg i over en uke og jeg har ikke gjort det 😛 Siden han får så lett blåmerke så skal jeg bestille legetime ja 😛 

Skrevet

7 uker gamle babyer beveger seg ikke så mye.

Anonymkode: 46db2...9b3

Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo ingen som kan ha mishandlet han, han har vært alene med meg i over en uke og jeg har ikke gjort det 😛 Siden han får så lett blåmerke så skal jeg bestille legetime ja 😛 

Har han fått blåmerker tidligere?

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

7 uker gamle babyer beveger seg ikke så mye.

Vel, min er som en mark. Armer og bein over alt, åling og vridinger. Han kan også snu seg over på sidene, ligger ofte sånn og «ruller» frem og tilbake. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...