Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i en veldig forvirrende situasjon. Jeg hadde mens sist 29.11.2019 og den har enda ikke kommet... Jeg har metall smak i munnen kvalm og uvel på dagen og kvelden. Utrolig vondt i korsryggen. Tok en graviditetstest som skygget "positiv begge testene" det var 2 dager etter forventet mens deretter noen dager etter det testet jeg negativt på de andre testene. Har testa denne kvelden og og den var negativ. Jeg har alltid hatt mensen regelmessig og jeg vet at jeg har hatt EL. Jeg skjønner ingenting nå og er redd det er noe alvorlig feil med meg. Har 2 barn fra før av og er 26 år og ellers frisk.  noen som vet hva det kan være som er feil?  Noen som har opplevd det samme før?  

Ts

Anonymkode: 0a91f...e52

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil anbefale deg å gå til legen og ta blodprøve for å se om du er gravid. Det kan være tidlig og derfor kan test vise feil, i tillegg anbefales det å ta test om morgenen for best mulig resultat. Tror ikke det er noe galt med deg, det kan være mange faktorer som spiller inn, men om du har hatt en test som viser tegn til gravditet og har symptomer på gravditet er det best å sjekke hos legen. 

En annen årsak til uteblitt mensen er stress.

Anonymkode: 3c23f...b2e

• Liker 3
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg vil anbefale deg å gå til legen og ta blodprøve for å se om du er gravid. Det kan være tidlig og derfor kan test vise feil, i tillegg anbefales det å ta test om morgenen for best mulig resultat. Tror ikke det er noe galt med deg, det kan være mange faktorer som spiller inn, men om du har hatt en test som viser tegn til gravditet og har symptomer på gravditet er det best å sjekke hos legen. 

En annen årsak til uteblitt mensen er stress.

Takk for svar! Ja jeg skal selvsagt ta en ny test i morgen tidlig.. Jeg har luftet dette for min mann også og om testen viser negativ tenker vi at vi fortsatt tar en tur til legen. Dette har aldri skjedd meg før så er litt bekymra for hva det kan være om jeg ikke er gravid.

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er i en veldig forvirrende situasjon. Jeg hadde mens sist 29.11.2019 og den har enda ikke kommet... Jeg har metall smak i munnen kvalm og uvel på dagen og kvelden. Utrolig vondt i korsryggen. Tok en graviditetstest som skygget "positiv begge testene" det var 2 dager etter forventet mens deretter noen dager etter det testet jeg negativt på de andre testene. Har testa denne kvelden og og den var negativ. Jeg har alltid hatt mensen regelmessig og jeg vet at jeg har hatt EL. Jeg skjønner ingenting nå og er redd det er noe alvorlig feil med meg. Har 2 barn fra før av og er 26 år og ellers frisk.  noen som vet hva det kan være som er feil?  Noen som har opplevd det samme før?  

Ts

Hvis du har testet med RFSU så er det ikke så lett å få streker på de.

Anonymkode: 1bde4...ede

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! Ja jeg skal selvsagt ta en ny test i morgen tidlig.. Jeg har luftet dette for min mann også og om testen viser negativ tenker vi at vi fortsatt tar en tur til legen. Dette har aldri skjedd meg før så er litt bekymra for hva det kan være om jeg ikke er gravid.

Forstår bekymringen din. Gjerne gi en oppdatering på legevisitten!

Ingen svangerskap er like, kroppen reagerer forskjellig hver gang. Ikke ta sorgene på forskudd! Så ung som du er og frisk som du påpeker, i tillegg til to svangerskap så tviler jeg sterkt på at du har noe å bekymre deg for!

Venter i spenning.

• Liker 1
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Hvis du har testet med RFSU så er det ikke så lett å få streker på de.

Anonymkode: 1bde4...ede

Første testen jeg tok var LLP det var to tester som jeg testet 2 dager etter forventet mens tidlig på dagen det kom skyggestrek på begge. Dagen etter tok jeg en clearblue test den var negativ. denne ettermiddagen testet jeg også negativ (strimmel test) jeg føler jeg må på do og tisse hele tiden. Har alle symptomene har 14 dager uteblitt mens og 43 dager siden min første mens dag...

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ingen svangerskap er like, kroppen reagerer forskjellig hver gang. Ikke ta sorgene på forskudd! Så ung som du er og frisk som du påpeker, i tillegg til to svangerskap så tviler jeg sterkt på at du har noe å bekymre deg for!

Venter i spenning.

Takk for oppmuntring! Ja skal prøve og få oppdatert...

• Liker 1
Skrevet

Hvordan vet du at du har hatt El? 😊

Anonymkode: 25e34...9e9

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvordan vet du at du har hatt El? 😊

Anonymkode: 25e34...9e9

Har hele tiden hatt regelmessig mens har alltid telt ned dagene og jeg har alltid hatt EL ca 12 til 14 dager etter mens... Jeg får også masse EL slim eller er veldig våt 12 14 dager etter mens temper gjør jeg også...tar også EL tester som viser positivt 12 14 dager etter mens.:-)

Skrevet
13 hours ago, AnonymBruker said:

Venter i spenning.

Hei igjen. Har ikke gått til lege enda men tok graviditetstest tidlig på dagen den var negativ litt senere ca for 2 timer siden tok jeg derrimot 2 EL som slo ut på veldig positive. Enda jeg vet med helt sikkert at jeg hadde EL den 20.12.2019 altså dette er 44 dager siden siste mens er nå 14 dager over men positiv EL fikk jeg... Nå skjønner jeg ingenting...

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei igjen. Har ikke gått til lege enda men tok graviditetstest tidlig på dagen den var negativ litt senere ca for 2 timer siden tok jeg derrimot 2 EL som slo ut på veldig positive. Enda jeg vet med helt sikkert at jeg hadde EL den 20.12.2019 altså dette er 44 dager siden siste mens er nå 14 dager over men positiv EL fikk jeg... Nå skjønner jeg ingenting...

Hm, håper du får time snart så du kan ta blodprøve og måle HCG nivået ditt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...