AnonymBruker Skrevet 11. januar 2020 #1 Skrevet 11. januar 2020 Han kjefter å smeller og truer med å ta fra meg ungen. Jeg har bert greit og sammarbeidet for at narnet skal få treffe sin far. Men etter ett år nå med dritt er jeg møkka lei. Vi har ingenting skriftelig eller fvk innvolvert. Og aldri hatt det før da han har bært fraværende og ikke møtt til samvær. Hvordan kan jeg gjøre det her i fra? Jeg er ikke vant til og ha BF i en samværsrolle og føler for å gå tilbake til den holdningen at " fiks d jævla møtet på fvk først å ta ansvar, om du vil ha barnet så får du fikse en jævla skriftelig avtale med meg hvis jeg skal bevege noen flere fingre ". Men kan jeg det egentlig nå? Siden vi liksom har en muntlig svada avtale. Men nå krangler vi så busta flyr på tlf. Eller. Han krangler. Jeg bare ignorer han og prøver å spørre om dette betyr at det ikke blir noe til helgen, det svarer han ikke på. Bare truer med å melde meg til BV, sette familien opp imot meg og ringer for å skjelle meg ut fordi jeg ikke gjør som han vil vedr. Å kjøpe klær jeg ikke har råd til, å kjøre hit og dit for å hdnte å levere når vi egentlig skal dele på det noe han ikke gidder etc.. jeg er dritt lei dritten hans og ønsker IKKE å se han, prate med han eller noe ever igjen.. Hvordan da gjøre ting i forhold til barnet da som blir offret her? Må jeg suck it up og bare godta dritten eller kan jeg gi faen... Anonymkode: 1325e...010 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2020 #2 Skrevet 11. januar 2020 Familievernkontoret må involveres. Anonymkode: c3dab...941 9
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2020 #3 Skrevet 11. januar 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Familievernkontoret må involveres. Anonymkode: c3dab...941 Men er det hans eget ansvar eller må jeg ta bryet... ? Anonymkode: 1325e...010
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2020 #4 Skrevet 11. januar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men er det hans eget ansvar eller må jeg ta bryet... ? Anonymkode: 1325e...010 Jeg syns du skal "ta bryet" (urovekkende at du kaller det for bry) og få familievernkontoret på banen, slik at barn ikke lider i denne kaotiske situasjonen. Anonymkode: c3dab...941 24
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2020 #5 Skrevet 11. januar 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg syns du skal "ta bryet" (urovekkende at du kaller det for bry) og få familievernkontoret på banen, slik at barn ikke lider i denne kaotiske situasjonen. Anonymkode: c3dab...941 Jeg kaller det bry fordi han har alltid vært en skikkelig kødd og følger aldri opp. D er mye styr og vi har det fint og bedre uten han. Og jeg nokså fed up nå Anonymkode: 1325e...010
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2020 #6 Skrevet 11. januar 2020 Kontakt familievernkontoret, få i stand en avtale der. Gå inn på nav.no og be de om å fikse barnebidraget. De truslene hans vil det ikke skje noe med. Det er bare BS fra ende til annen. Anonymkode: e8273...b1c 6
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2020 #7 Skrevet 11. januar 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kontakt familievernkontoret, få i stand en avtale der. Gå inn på nav.no og be de om å fikse barnebidraget. De truslene hans vil det ikke skje noe med. Det er bare BS fra ende til annen. Anonymkode: e8273...b1c Har aldri fått bidrag av bf. Han betaler ikke så nav har vært der siden fødsel. Ja trusslene er BS, men jeg klarer ikke late som at de ikke kommer mer og late som om vi sammarbeider godt nå. Vil ikke levere barnet dit en gang.. Dette er det dummeste. Jeg vet.. men fy fader jeg har fått nok. Anonymkode: 1325e...010
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2020 #8 Skrevet 12. januar 2020 Jeg tenker at alle saker har minst 3 sider. Jeg synes du virker ganske barnslig/umoden, selv om jeg forstår at det kommer av frustrasjon. Det første du må gjøre er å slutte å snakke med han på tlf. Ha alt skriftlig. Truer han deg støtt og stadig så stiller han seg selv i et svært dårlig lys, samme med å bryte samværet. Så må du få til en time på fvk å få en skriftlig samværsavtale, møter han ikke opp er det hans problem. Fortsetter far med trusler og avbryter samvær så tar du det videre i en rettsak. Du må ikke la deg og barnet bli tråkket på, samtidig så må du være saklig. Anonymkode: 3d4a8...f53 9
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2020 #9 Skrevet 12. januar 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker at alle saker har minst 3 sider. Jeg synes du virker ganske barnslig/umoden, selv om jeg forstår at det kommer av frustrasjon. Det første du må gjøre er å slutte å snakke med han på tlf. Ha alt skriftlig. Truer han deg støtt og stadig så stiller han seg selv i et svært dårlig lys, samme med å bryte samværet. Så må du få til en time på fvk å få en skriftlig samværsavtale, møter han ikke opp er det hans problem. Fortsetter far med trusler og avbryter samvær så tar du det videre i en rettsak. Du må ikke la deg og barnet bli tråkket på, samtidig så må du være saklig. Anonymkode: 3d4a8...f53 Ts er ikke den umodne her. Anonymkode: 808f2...505 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2020 #10 Skrevet 12. januar 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ts er ikke den umodne her. Anonymkode: 808f2...505 Jo, les hi på nytt, blir jo flau. Anonymkode: 3298d...f28 3
Gjest Dævendøtte Skrevet 12. januar 2020 #11 Skrevet 12. januar 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan da gjøre ting i forhold til barnet da som blir offret her? Du kutter all kontakt med barnefar, du svarer kun på henvendelser som har med barnet å gjøre. Ikke planlegg noe samvær, la faren stå for dette. Han kan sette opp forslag til når han vil se ungen, og overholder han ikke de. ikke løft en finger. Vær sterk for ungen din og ikke la barnefaren styre noe som helst. Samle bevis når barnefar ikke holder avtaler, bruk alt du kan mot ham. Så gjør som du nevnte, legg alt ansvar på barnefar. Vil han ha kontakt med ungen sin, er det hans oppgave å sørge for det, ikke din.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2020 #12 Skrevet 12. januar 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker at alle saker har minst 3 sider. Jeg synes du virker ganske barnslig/umoden, selv om jeg forstår at det kommer av frustrasjon. Det første du må gjøre er å slutte å snakke med han på tlf. Ha alt skriftlig. Truer han deg støtt og stadig så stiller han seg selv i et svært dårlig lys, samme med å bryte samværet. Så må du få til en time på fvk å få en skriftlig samværsavtale, møter han ikke opp er det hans problem. Fortsetter far med trusler og avbryter samvær så tar du det videre i en rettsak. Du må ikke la deg og barnet bli tråkket på, samtidig så må du være saklig. Anonymkode: 3d4a8...f53 Hva skulle hun oppnå med en rettssak? En avtale kan brytes av far uten konsekvenser. En dom trenger han ikke å følge opp. Jeg ville startet med å la all kommunikasjon gå skriftlig. Gjerne ha en egen, billig telefon bare til det og blokkere i alle andre kanaler. Les meldinger en gang om dagen, blir det for ille, la en annen ha telefonen. Sett opp et samvær og tilby far. Han må selv hente og levere barnet, og helst i barnehagen. Ikke regn med at han følger opp. Trenger du barnevakt, spør en annen. Anonymkode: b8598...4b3 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2020 #13 Skrevet 12. januar 2020 Her sliter dere så mye med kommunikasjon, at dere må ha hjelp. Både Barnevern og Familievernkontoret kan hjelpe til med dette. Dvs arrangere møter der dere får satt dere ned og snakket på en ordentlig måte. Fagfolk sitter da ganske stille rundt bordet, og hjelper dere bare til å roe ned og få noe konstruktivt ut av samtalen. Målet er altså ikke at de skal "styre" samtale eller løsning. Bare hjelpe dere til å prate ordentlig. Har prøvd det, og det er absolutt verdt et forsøk. Jeg hadde også sint mann som det ikke gikk å kommunisere med på tomannshånd. Du syns sikkert at det høres ubehagelig ut, men tenk på at det er noe du gjør for at barnet ditt skal få det bra. Lykke til 💕 Anonymkode: 577a8...7e6 1
Flamme Skrevet 12. januar 2020 #14 Skrevet 12. januar 2020 Du må roe ned følelsene dine og tenke på barnets beste. Barnets beste er at konfliktnivået i mellom dere er så lavt som overhodet mulig. Om du kan bidra til det ved å endre tonefall og ordbruk, så gjør du det, uavhengig av hva den andre parten velger å gjøre. Jeg har vokst opå med foreldre som ikke kunne bli enige om noe som helst, og det var helt jævlig. Dere trenger fagfolk til å hjelpe dere med å kommunisere. 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2020 #15 Skrevet 12. januar 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jo, les hi på nytt, blir jo flau. Anonymkode: 3298d...f28 Ok? Kan du lese eller? Leser igjen og leser om en mor som er drita lei den barnslige mannen som truer med BV og kjefter og smeller. TS orker ikke krangle. Forstår jo om TS ikke forbeholder seg fullstendig rolig når mannen er så umoden. Anonymkode: 808f2...505 2
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2020 #16 Skrevet 12. januar 2020 Jeg var bra irritert og hadde bra lyst til og gi faen når jeg skrev i går ja. Et øyeblikk for meg å være noe umoden og kanskje. Men har time hos FVK til uken pg det frister å ikke være den som hele tiden maser om samvær, kontrakter osv. Også følges de aldri opp og når han kommer tilbake er han full av dritt og spyr ut seg. Han ødelegger jo hele tiden sammarbeidet. Jeg er møkka lei av og være den som konstant må forholde meg rolig og fornuftig. Og godta bestandig denne kødden. Barnet ønsker samvær med sin far, så på tross av meg og farens problematiske sammarbeid så må jeg gjøre det jeg kan for å prøve. Jeg kan ikke styre om faren svikter igjen, men jeg kan i det minste da si jeg gjorde min plikt nok en gang. Ja på et minimum. Men samvær er ikke bare noe barnet må ville for å få d til. Barnefar må også bidra og ta i mot.. men nå som han bare krangler med meg, og vi ikke har noe fastsatt. Alltid blir det endret noen timer her og der. så nå gidder ikke jeg å mase om kl. Slett å møtes. Han får ta kontakt selv om han vil dette. Hvis ikke er d hans tap Anonymkode: 1325e...010 4
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2020 #17 Skrevet 12. januar 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Familievernkontoret må involveres. Anonymkode: c3dab...941 Anbefaler faktisk ikke de, som en annen tråd her så forklarer flere at mor må godta alle fars feil osv rundt samarbeid. Har man råd så ta advokat mekling. Anonymkode: e0ca2...84a
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2020 #18 Skrevet 12. januar 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jo, les hi på nytt, blir jo flau. Anonymkode: 3298d...f28 Ikke alle er like gode på å gjøre seg forstått skriftlig. Det har ikke bestandig noe med modenhet å gjøre. Du virker veldig dømmende og trangsynt. Anonymkode: e0ca2...84a 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2020 #19 Skrevet 12. januar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg var bra irritert og hadde bra lyst til og gi faen når jeg skrev i går ja. Et øyeblikk for meg å være noe umoden og kanskje. Men har time hos FVK til uken pg det frister å ikke være den som hele tiden maser om samvær, kontrakter osv. Også følges de aldri opp og når han kommer tilbake er han full av dritt og spyr ut seg. Han ødelegger jo hele tiden sammarbeidet. Jeg er møkka lei av og være den som konstant må forholde meg rolig og fornuftig. Og godta bestandig denne kødden. Barnet ønsker samvær med sin far, så på tross av meg og farens problematiske sammarbeid så må jeg gjøre det jeg kan for å prøve. Jeg kan ikke styre om faren svikter igjen, men jeg kan i det minste da si jeg gjorde min plikt nok en gang. Ja på et minimum. Men samvær er ikke bare noe barnet må ville for å få d til. Barnefar må også bidra og ta i mot.. men nå som han bare krangler med meg, og vi ikke har noe fastsatt. Alltid blir det endret noen timer her og der. så nå gidder ikke jeg å mase om kl. Slett å møtes. Han får ta kontakt selv om han vil dette. Hvis ikke er d hans tap Anonymkode: 1325e...010 Når du skal i møte med nav, fvk og kanskje advokater så bør du endre språket ditt. Aldri snakk stygt om bf, legg frem tingene han gjør på en nøytral fortellermåte. Vis at du vil samarbeidet og fortell hvordan du ønsker å få det til. Aldri sleng drit eller vis at du ikke vil at barnet skal ha kontakt med faren, da har du tapt. Anonymkode: e0ca2...84a 2
regine Skrevet 12. januar 2020 #20 Skrevet 12. januar 2020 6 timer siden, Dævendøtte skrev: Du kutter all kontakt med barnefar, du svarer kun på henvendelser som har med barnet å gjøre. Ikke planlegg noe samvær, la faren stå for dette. Han kan sette opp forslag til når han vil se ungen, og overholder han ikke de. ikke løft en finger. Vær sterk for ungen din og ikke la barnefaren styre noe som helst. Samle bevis når barnefar ikke holder avtaler, bruk alt du kan mot ham. Så gjør som du nevnte, legg alt ansvar på barnefar. Vil han ha kontakt med ungen sin, er det hans oppgave å sørge for det, ikke din. Dette er det beste rådet du har fått TS. Du verken kan eller skal tilrettelegge for at en vrang og uvillig far skal ha samvær. Far har også forpliktelser i fht sitt eget barn og disse er det hans ansvar å følge opp. Dette handler også om at dersom far forventer å bli behandlet som en kompetent voksen ifht eget barn, så må han også få ansvaret det er å følge opp dette. Jeg ser at du skriver at barnet ønsker samvær og det er greit det, men det er ikke ditt ansvar å forklare barnet hvorfor far ikke følger opp. Du trenger bare å si at dere hadde en avtale og du vet ikke hvorfor far ikke følger opp. Barnet oppfordres gjennom dette til å spørre far, og det er igjen en ansvarliggjøring av far. Familievernkontoret bør du ikke sette din lit til, der risikerer du bare å få høre at du som mor må gjøre alt, mens far kan fortsette å oppføre seg som en dust. De kan heller ikke pålegge verken deg eller far noe som helst, så om far ikke følger avtaler, selv slike foreslått av ham selv, så får det ingen konsekvenser. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå