Gå til innhold

Har du fått bivirkninger av spiral?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Etter mitt tredje barn ble jeg plaget av store blødninger. I samråd med gynekolog så har jeg nå fått satt inn mirena hormon spiral som skal hjelpe på dette og at evt. Bivirkninger skal gi seg Etter  tre mnd.

Så jeg lurer på hvordan ble det for deg etter at  du fikk innsatt spiral og fikk du bivirkninger i såfall hvilket og  hvor lenge?

Anonymkode: ba552...81f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk satt inn spiral etter en MA (missed abortion), måtte ha utskrapning og da satte de den inn så slapp jeg å få vondt. Måtte ta den ut etter 3 måneder. Hadde vondt i underlivet hele tiden. Var og sjekka flere ganger om den satt korrekt, noe den gjorde. Hadde så vondt når jeg satt at jeg bare ville grine. Til slutt orka jeg ikke mer og fikk time hos gynekolog og fjerna den. I løpet av 1 døgn var jeg bra igjen. Hadde ingen blødninger da jeg fikk den kun smertene. Vet ikke hvorfor jeg reagerte. 

Anonymkode: 49dd4...064

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt min spiral i 4 mnd, blør enda litt, men det har begynt å bli mindre og mindre nå. Blødde en god del i starten da jeg fikk satt inn 

Anonymkode: d6365...011

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstremt plaget med kviser. Og nesten litt pms konstant. 

Jeg tålte rett og slett ikke progesteronet, som er det med mesr androgen effekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk sepsis etter innsetting. Etter en uke på sykehus med heftig ab kur 4 ganger i døgnet har jeg ikke hatt noen plager. 

Anonymkode: b2fe9...68c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hatt kobberspiral i rundt ti år. Aldri hatt noen problemer eller plager, men husker jeg blødde mye i starten og hadde noen måneder med kraftigere menstruasjon etter det. 

Bytter den hvert femte år. 

Anonymkode: 441df...ac7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde småblødninger nærmest konstant de første 6 mnd, men ga seg.

Etter 2 år tok jeg den ut siden jeg mistet sexlysta og ble i veldig dårlig humør av den.

Anonymkode: 054bc...96b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt hormonspiral i 10 mmd nå og har fremdeles månedlig blødning. Humøret har blitt ekstremt ustabilt rundt disse blødningene. 

Tror jeg kommer til å fjerne den..

Anonymkode: 2de88...e45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt hormonspiral (Mirena), i ca. ett år nå. Var litt plaget med mellomblødninger de tre første månedene, men nå har jeg ingen bivirkninger lengre. Jeg får fremdeles mensen en gang i mnd. Syklusen er litt varierende, men mellom 28 og 40 dager.  
Jeg er fornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akne av Mirena, men mistet mensen helt. Byttet til Jaydess, litt bedre hud men fortsatt en del kviser. Har vanlig menstruasjon. 

Anonymkode: 20d2e...f7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk gradvis mindre blødninger før jeg mistet mensen helt etter ca 1 år. Siden det har jeg kun hatt litt rosa utflod nå og da. Ingen bivirkninger ellers. Veldig fornøyd.

Anonymkode: 25c4f...10b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gikk opp 15kg og ble deprimert, i tillegg til at jeg blødde i hytt og i pine. Holdt på i 2 år til jeg fikk den fjernet.

Men alle reagerer ulikt, så prøv deg fram. Kjenner mange den funker fint for. 

Anonymkode: fa24a...57e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde spiral (kyleena) for første gang i sommer, gynekologen sa at det kunne blø litt de første dagene å at det skulle gi seg etterhvert.. har aldri vært plaga med menssmerter eller lignende i underlivet.

Etter at jeg satte inn spiralen hadde jeg intense smerter hver dag, ikke hele dagen men spesielt om jeg løftet tunge ting eller gjorde noen brå bevegelser som hadde med underlivet å gjøre.. var så vondt at jeg kald svetta å ble kvalm, pluss at jeg små blødde hele tiden så måtte bruke truseinnlegg konstant...

gikk for å sjekke dette, eneste jeg fikk beskjed om var at jeg hadde en muskel i sjeden som var anspent å at det var grunnen til plagene.. etter 3 mnd i håp om at alt dette skulle gi seg orket jeg ikke mer å tok den ut.. beste valget jeg har gjort, nå er alt som normalt igjen.. ingen smerter eller blødninger!! Kommer ALDRI til å prøve spiral igjen, eller anbefale det til noen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok ut min etter et år. Fikk ekstreme pms-plager, depresjonssymptomer og følte meg ikke som meg selv. Småblødde de første par mnd, så gikk jeg over til en slags "syklus" med pms og en liten, kort mensen ca hver måned. Skal ikke ha spiral igjen! Det sies at rundt 1 av 10 tåler ikke progesteronet i den, og ender opp med slike plager jeg hadde, og andre plager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...
Annonse
AnonymBruker

Småblødninger i ett år med Mirena, deretter 0. Mistet sexlyst og kjente nedstemthet. Tok litt tid før jeg knyttet det til spiralen. Fikk den fjernet...

Anonymkode: fc306...096

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sokkar skrev (På 12.1.2020 den 0.12):

Ekstremt plaget med kviser. Og nesten litt pms konstant. 

Jeg tålte rett og slett ikke progesteronet, som er det med mesr androgen effekt. 

Jeg har prøvd både cerazette p-pille og p-stav, som begge inneholder progesteron. Jeg hadde samme bivirkninger på disse som du hadde med spiral. Likevel anbefaler legen min meg spiral... Jeg har helt gitt opp hormoner nå og går ikke på noe nå.. Den eneste p-pillen jeg har vært noenlunde fornøyd med er Yasmin, men er mangel på denne nå..

Endret av Sprinkle
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg satt opp Kyleena hormonspiral i august etter at jeg hadde fjernet slimhinnen og en polypp.

En drøy måned etterpå merket jeg at jeg ble tørr og sår i skjeden med kløe, sexlysten har også stupt, men gynekologen sier jeg må ha hormonspiral for å slippe at jeg får fortykket slimhinne igjen, fordi det kan utvikle seg til kreft hvis jeg er uheldig.

Har mest lyst å bare fjerne hele dritten🤨

Anonymkode: 9b8c2...669

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...