Gå til innhold

luksus

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

hei!skal levere en stil om luksus på skolen!

og trenger da noen gode råd angående hva luksus er og også sitater og ordtak? noen som kunne tenke seg å dele sine tanker så hdde dte blitt en glad sjel til her i verden!

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Luksus er å kunne sløse penger i dag, og fortsatt ha plenty igjen til i morra.....

eller

Kanskje luksus er å kunne spise seg mett hver dag.....

Når man får lettere panikk fordi man ikke vet om man skal ta lys eller mørk Levis bukse på idag...... da har man et såkalt lukusproblem.

Noen ordtak kommer jeg ikke på i slengen, men håper du ble litt glad i hvert fall???

Skrevet

Kanskje luksus er å kunne spise seg mett hver dag.....

Når man får lettere panikk fordi man ikke vet om man skal ta lys eller mørk Levis bukse på idag...... da har man et såkalt lukusproblem.

Altså - hvis man får "panikk" av et slikt valg - da har man ikke et luksusproblem, men et kjempeproblem - med sin egen innstilling/holdning til hva som er viktig i livet.......... Det mener jeg hvertfall. :roll:

Men - ja, for noen er det luksus å kunne spise seg mett hver dag - helt enig. Det er nemlig ikke en selvføle for alle.

Luksus: Å være i stand til å stå opp, ved egen hjelp, hver morgen........

Luksus trenger ikke å ha noe med penger å gjøre! 8)

Gjest Anonymous
Skrevet
Altså - hvis man får "panikk" av et slikt valg - da har man ikke et luksusproblem, men et kjempeproblem - med sin egen innstilling/holdning til hva som er viktig i livet..........

Jeg tror den "panikken" var skrevet med en smule sarkasme....... Jeg tolket det slik at hun mente det er ikke alle som har hundretalls klesskift i skapet, og for de som har det og står og lurer litt om morran på hva en skal ha på seg...... da er det et luksuproblem! Skjønner du nå? (Altså, du skal få lov til å mene det du mener, men jeg tror du misforsto litt....)

Gjest Anonymous
Skrevet

her var det mange gode råd! og dessuten gjør det ikke oe omat det ene emnet som ble tatt opp her inne, kan tolkes begge veier. det er jeg bare endamer glad for for et emne må gjerne tolkes begge veier når det skal kunne være med i en stil!

har dere flere gode forslag eller?? jeg kom godt på vei men hjelp meg gjerne litt lengre:)

takk så kjempe masse!

Skrevet

For meg er TID luksus.

For eksempel at jeg kan bruke noen timer foran pc'en en søndag uten at det er noe annet jeg burde, skulle, ville, måtte ha gjort.

En helg uten planer. En kveld alene hjemme med bare meg selv. En dag ekstra til noe. Sitte på café og kikke på mennesker ikke på klokken.

Gi meg en milliard kroner eller ekstra tid - jeg velger tiden.

Skrevet

Luksus: - behag og ekstravaganse.

- noe unødvendig men veldig fornøyelig

Gjest Anonymous
Skrevet

hav skulle jeg ha gjortuten dere! jeg lagrere alt dere skriver jeg også håper jeg på flere gode råd også til slutt senere ikveld setter jeg meg nedmed stilen!

takk...uten dere hadde dte ikke gått

Gjest sexysadie
Skrevet

Luxus for meg er ett stort badekar m fargekuler i vannet og vin....

Gjest Anonymous
Skrevet

sommerfeire er for meg luksus!!! og bare bruke tiden på det jeg vil ogikke noe annet!

lykke til på stilen....

ser ut som du får god hjelp her inne så dette går nok bra!

Skrevet

Telefon er luskus. Du kan slå et nummer og få tak i personen med en gang enn å måtte skrive et brev og vente lenge på svar.

Data er luksus. Jeg kan surfe hvor jeg vil på nettet. Jeg kan lese avisen på nettet istedefor å måtte kjøpe den av en selger eller gå ned på butikken. Sparer penger på sånt vettu :wink::hoho:

Å gå på kino er luksus. Det er noe man vanligvis ikke gjør. Pluss at man slipper å vente til filmen kommer ut på leievideo.

Ellers er jeg enig med de andre. Tid, mett hver dag, badekar med masse badekuler, penger....

Gjest Anonymous
Skrevet

arielle-.-- det er jammen meg mange ting som dere kom,mer med som jeg ikke negnag har hatt i tankene når det gjelder luksus. tror nok problemet er at vi tar mye forå¨være dagligdags for oss men mindre dagligdags for andre, drmed er det vanskelig å tenke oss hva luksus egentlig er!

men det er godt at dere kommer med slike innspill det hjelper mye..vil gjerne ha mer:)

Skrevet

Senga mi....med to digre puter og ei tjukk vinterdyne (det er kaldt her nede i dag....) og ingen forpliktelser som venter på at jeg skal stå opp.

Gjest Anonymous
Skrevet

luksus er penger tid ferie og tidtil å gjøre akkurat hva du vil med alle pengene!!!:)

Skrevet

For meg er alt hva man kan gjøre av fri vilje, fordi man har lyst, og ikke fordi man må, et mål på luksus.

Som oftest innbefatter det bruk av penger.

Som en tankevekker, kan man jo tenke på at det ikke er mange år siden, det var luksus å eie egen bil her i landet. Og derfor måtte vi også betale "luksusskatt", som siden ble veiavgift og årsavgift!

Skrevet

Du har rett, gjest. Mange av disse tingene regner vi med som en hverdagslig ting.

Ennå mer luksus er oppvaskemaskin og tørketrommel.

Vaskemaskin regner jeg med som en fast del av husholdningen, mens man kan vaske opp for hånd og henge alle klær til tørk.

Men jeg gidder ikke å vaske opp for hånd *hehe* :ler: Er litt for lat for det.. :hoho:

Kanskje TV og video er luksus. TV gjør at man kan se på sine yngdlingserier m.m og video gjør at man kan leie video og se den hjemme, ta opp filmer, serier, dokumentarer o.l. og se senere.

Det finnes sikkert ennå mer luksus enn det som har kommet så langt. Mange av disse tingene tar vi for gitt at vi må ha og de er veldig vanlig i husholdningen i dag, så kanskje vi på en måte har glemt hva luksus er.

Gjest Anonymous
Skrevet

ja dette er også faktisk ganske sant!

jeg er nok enig med at mye luksus er ting vi ikke tenkerpå! men det må jo vøre mer luksus enn slike husholdningsting,tid generellt og penger! det må være noe dypere, men kan ikke finne det......

Skrevet

Luksus for meg:

- Å kunne sove til klokka 12 i helgen uten dårlig samvittighet (nei, jeg er ikke tenåring. Har heller ikke barn)

- Å kunne sitte på Karl Johan i april/mai og se på mennesker og drikke en utepils uten å bekymre meg for eksamen

- Å kunne ha 2 biler i husholdningen.

- Å kunne gå til frisøren og be henne gjøre det hun syns er pent uten å bekymre seg for hva det kommer til å koste

- Å kunne kjøpe de kremene som er gode, og ikke de som er billige. Gir en følelse av luksus uten at de nødvendigvis er bedre.

- Å kunne spise en god middag ute HVER gang man skal på kino.

- Ett glass rødvin etter jobb på fredag, sammen med kollegaer

- Å kunne gå til hudpleie, fotpleie, aromaterapi eller fargeanalyse, selv om det egentlig er for dyrt.

- Å ha penger på sparekonto "i tilfelle" noe skjer.

- Å reise på ferie på høsten

- Å være inne hele helgen sammen med kjærsten uten å gjøre noe som helst.

Massse andre ting også. Men nå er kanskje stilen ferdig?

Lykke til!!

Skrevet

Luksus for meg er å kunne slappe helt av sammen med venner eller kjærsten, uten at jeg har masse skoleting svirrende rundt i hodet. Da er jeg fullkomment lykkelig.

Gjest Anonymous
Skrevet

takk skal dere ha!!!!!

nei jeg har så absolutt ikke starta på stilen engang ville samle inn litt stoff før jeg satte meg ned og skriver. det er bare litt hardt å sette meg ned også! men trenger gjerne flere gode råd om dere har:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...