Gå til innhold

Katt som slår med halen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, lurte på om noen vil hjelpe meg eller noe sånt.

Jeg har akkurat adoptert en katt, og han har allerede satt seg godt på plass hjemme. Han er nå bare på rommet mitt, men det er ganske stort (størrelsen på en stue) Katten elsker kos, og legger seg gjerne ved eller oppå deg og maler. Men det er en ting jeg lurer på, for når den ligger bare ved eller på senga mi så maler den men slår veldig med halen? Det er ikke som om den er sur for den går ikke fra venstre til høyre, men han slår liksom med den. Han pleier å gjøre det noen ganger og er usikker på hva han mener. Han ligger for det meste normalt som sikkert er bra. Han er ikke stresset, og lever som om han har bodd her før, så jeg tviler på om det er fordi han er stressa eller redd.

Håper noen vet hva det er, takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En katt som slår rolig med halen, er enten smått irritert eller ligger og spekulerer på om den skal "finne på noe". Det er min lesning av det kroppsspråket. Prøv å leke med den med en katteleke når du ser det neste gang, og se om den kaster seg ut i det. Da var det "finne på noe" den tenkte på. Vil den ikke leke, ville jeg tenkt at den var litt irritert over noe. Klapper du den når den ligger sånn, eller lar du den være i fred?

Er det rask pisking med halen frem og tilbake, er det aggressjon på gang og angrep på trappene.

Anonymkode: 5a09f...9fd

• Liker 1
Skrevet

Han kan være litt usikker, men det kan også være bare sånn personligheten hans er.
Vi har en voksen kastrert mons som alltid har viftet med halen når han ligger stille. Han klarer liksom ikke å la halen ligge i ro, det er alltid litt twitching i den uansett om resten av kroppspråket skriker at han koser seg, eller om det indikerer at han er i dårlig humør.

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

En katt som slår rolig med halen, er enten smått irritert eller ligger og spekulerer på om den skal "finne på noe". Det er min lesning av det kroppsspråket. Prøv å leke med den med en katteleke når du ser det neste gang, og se om den kaster seg ut i det. Da var det "finne på noe" den tenkte på. Vil den ikke leke, ville jeg tenkt at den var litt irritert over noe. Klapper du den når den ligger sånn, eller lar du den være i fred?

Er det rask pisking med halen frem og tilbake, er det aggressjon på gang og angrep på trappene.

Anonymkode: 5a09f...9fd

Det er ikke noe rask pisking, bare litt små pisking også legger han halen rundt meg/kneet mitt. Den er ikke særlig leken heller, har prøve litt og den leker kanskje litt før den blir lei og fortsetter å ligge. Den virker virkelig ikke irritert, den vil bare kose hele tiden og lurer på om det kan være at den vil ha oppmerksomhet?

Skrevet

1 time siden, Viksy skrev:

Hei, lurte på om noen vil hjelpe meg eller noe sånt.

Jeg har akkurat adoptert en katt, og han har allerede satt seg godt på plass hjemme. Han er nå bare på rommet mitt, men det er ganske stort (størrelsen på en stue) Katten elsker kos, og legger seg gjerne ved eller oppå deg og maler. Men det er en ting jeg lurer på, for når den ligger bare ved eller på senga mi så maler den men slår veldig med halen? Det er ikke som om den er sur for den går ikke fra venstre til høyre, men han slår liksom med den. Han pleier å gjøre det noen ganger og er usikker på hva han mener. Han ligger for det meste normalt som sikkert er bra. Han er ikke stresset, og lever som om han har bodd her før, så jeg tviler på om det er fordi han er stressa eller redd.

Håper noen vet hva det er, takk :)

Ene katten min gjør også det. Jeg har tolket det slik at det er noe hun vil ha eller ønsker å gjøre. Er vanlig at hun gjør det når hun legger seg på fanget mitt og er veldig utålmodig etter å få masse kos.  Da kan hun ligge å slå med halen  en stund før hun slår seg til ro. Har også sett hun gjøre det når hun har våknet rett før hun går bort til matskålen eller gjør noe annet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...