Gå til innhold

Hvor mange ivf/icsi m/donor på riksen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har fått mer enn 3 forsøk?

Jeg tenker spesielt dere som bruker donor da man ikke kan prøve selv?

Vi må selv bruke donor da mannen min er født steril og har en internett veninne som også er i samme situasjon,  hun og mannen fikk ubegrenset forsøk da dem ikke kunne bli gravid på egenhånd. Hos dem klaffe det på 6 forsøket

Anonymkode: aa55f...bb2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor må du gå igjennom ivf? Det er isåfall kun tre forsøk, men ingenting stopper dere i å gå privat. 

Anonymkode: 75467...fa7

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor må du gå igjennom ivf? Det er isåfall kun tre forsøk, men ingenting stopper dere i å gå privat. 

Hvis du leser hele inlegget mitt så står det hvorfor. Alltså mannen min er født steril. 

Ja vi skulle gjerne tatt dette privat,  men vi har ikke 50 000 kr å bruke på hvert forsøk. Da vi må bruke donor blir det enormt dyrt i tilegg bor vi på en klumpsete plass som gjør at vi må sette av nesten 2 døgn på reising til nærmeste klinikk.

Vi har allerede brukt 1 ivf forsøk som ikke funket, og det er ingenting feil med meg, så i bunn og grunn burde det funke, men selvfølgelig kan vi være maks uheldige.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du leser hele inlegget mitt så står det hvorfor. Alltså mannen min er født steril. 

Ja vi skulle gjerne tatt dette privat,  men vi har ikke 50 000 kr å bruke på hvert forsøk. Da vi må bruke donor blir det enormt dyrt i tilegg bor vi på en klumpsete plass som gjør at vi må sette av nesten 2 døgn på reising til nærmeste klinikk.

Vi har allerede brukt 1 ivf forsøk som ikke funket, og det er ingenting feil med meg, så i bunn og grunn burde det funke, men selvfølgelig kan vi være maks uheldige.

Trenger ikke ivf hvis alt er ok hos deg. Jeg var i samme situasjon, måtte ha donor, og de inseminerte på vanlig måte.

Anonymkode: 7c017...5a9

• Liker 1
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det står ingenting i innlegget om hvorfor du trenger ivf, står kun at din mann er steril.

Dere har vel sparekonto dere kan ta fra? Låne mer på bolig? Burde ikke være et problem å få råd om barneønsket er stort nok. Inseminering koster ikke så utrolig mye.

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trenger ikke ivf hvis alt er ok hos deg. Jeg var i samme situasjon, måtte ha donor, og de inseminerte på vanlig måte.

Anonymkode: 7c017...5a9

Vi har prøvd inseminering . Hele 12 forsøk,  men det funker ikke. Vet ikke hvorfor. 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det står ingenting i innlegget om hvorfor du trenger ivf, står kun at din mann er steril.

Dere har vel sparekonto dere kan ta fra? Låne mer på bolig? Burde ikke være et problem å få råd om barneønsket er stort nok. Inseminering koster ikke så utrolig mye.

Inseminering på privat klinikk ble å koste rundt 20 000 da sæden koster enormt mye. I tilegg blir det mye på reiseutgifter

Ikke alle har sparepenger og har heller ikke mulighet å låne mer på huset. 

Ikke alle har kjøpt bolig heller. 

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kunne gjerne brukt massevis av penger på å ett barn, hvis vi faktisk fikk ett barn. Men etter uttalige forsøk, begynner vi nå å miste håpet. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Inseminering på privat klinikk ble å koste rundt 20 000 da sæden koster enormt mye. I tilegg blir det mye på reiseutgifter

Ikke alle har sparepenger og har heller ikke mulighet å låne mer på huset. 

Ikke alle har kjøpt bolig heller. 

Tenkte det var en selvfølge med bolig og sparekonto før man prøver å få barn. 

Men som sagt, dere får kun tre forsøk. Fikk du ikke noen på frys? Hadde forresten vært relevant å få med i HI at du har 12 insemineringer bak deg.

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men som sagt, dere får kun tre forsøk. Fikk du ikke noen på frys? Hadde forresten vært relevant å få med i HI at du har 12 insemineringer bak deg.

Tror jeg hører direkte med riksen om dette og ikke her på ett forum :) som sagt, jeg kjenner ei som fikk uendelig med forsøk. 

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette blir feil av deg å si.

Selvfølge med sparekonto og bolig?

Selv hadde jeg og mannen min noen hundre tusener på sparekonto da vi startet opp med ivf.

Sette skulle desverre vise seg å være en lang lang reise for vår del. 

Til nå har vi brukt kanskje 600 000 kroner på utredelser, reiser, forsøk og medisiner. Fortsatt ingen graviditet. 

Vi bestemte oss til og med å selge huset vårt for 2 år siden slik a vi kunne ha mer penger å legge i forsøk fremover. 

Desverre er vi flere par som sliter veldig med å få drømmebarnet og det er ikke sikkert man noensinne får det.

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tror jeg hører direkte med riksen om dette og ikke her på ett forum :) som sagt, jeg kjenner ei som fikk uendelig med forsøk. 

Nei, du kjenner ikke noen som fikk uendelig med forsøk, da er det noe du har misforstått. Mulig de fikk mange på frys, fryseforsøk regnes ikke som ett forsøk. 

Fikk ikke du noen på frys? 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Man får 3 ferskforsøk (og hvis det da er egg igjen, og ferskforsøk ikke lykkes, får man innsett til man har brukt opp alle egg). For min del ble det 3 ferskforsøk og 3 frysforsøk.

Det er ikke ubegrensede forsøk i det offentlige, det er 3 forsøk som gjelder (men det regnes som ett forsøk selv om man har ett frysforsøk også).

Vi må nå gå privat om vi skal forsette forsøkene.

Endret av SPOCA
Skrevet

Vi skal også ha IVF med donor, (Fordi min partner er kvinne og jeg ikke blir gravid ved inseminering) står i venteliste på Ullevål nå. Slik som vi har skjønt det er det like regler for alle. Tre uthenting og så mange insett som de får ut egg til. 

Så sett dere på venteliste og smør dere med tolmodighet. Det er desverre lang ventetid. Lykke til! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...