Gå til innhold

Når sender dere guttene alene i garderoben i svømmehallen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er mamma til en gutt på 8 år som jeg gjerne vil ta med i svømmehallen. Det er ikke noen oppsatt aldersgrense på hvor lenge barna kan være med i motsatt garderobe, men jeg har egentlig etter skolestart tenkt at noen kanskje ville reagere på at jeg har ham med. Særlig siden han er høy for alderen også. Men, jeg bekymrer meg for å sende ham i guttegarderoben alene. Ikke fordi han ikke kan fikse seg selv, det er ikke noe problem, men fordi jeg er redd for hva som kan skje når han er der alene. Det er jo kjent at pedofile vil søke seg til den type steder. 

Resultatet hos oss blir at far tar med gutten i svømmehallen, men det er jo veldig synd at jeg ikke kan ta ham med. Vi har også flere gutter, så det blir jo totalt sett en del år til sammen hvor far tar med barna i svømmehallen, med mindre vi drar hele familien. En del ganger er det praktisk å kunne dele seg som familie. Dyrt blir der også, når man vil dra ofte for å trene på svømming. Hva tenker dere andre guttemødre? 

Anonymkode: 3df62...23d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker at man rett og slett bare må kaste seg uti det. Pedofile kan være hvor som helst og må stole på at sønnen gir beskjed hvis han opplever noe ubehagelig. Mest sannsynlig går det jo bra. 

Anonymkode: 800ef...20f

• Liker 17
Skrevet

Jeg tenker du er hysterisk, og at han greier seg fint. De fleste svømmehaller har grense på skolestart, selv om de ikke står en plakat om det. Spurte selv i svømmehallen her da jeg reagerte på at venninnen min hadde tenkt å ta med 8 åringen sin i jentegarderoben da vi skulle dit sammen. 

• Liker 20
Skrevet

Hos oss er grensa satt til 7 år.  Men ikke søren om jeg holder det. 

Vi tar ham med helt til noen sier noe, eller jeg merker han bryr seg om motsatte kjønn. 

Min mann ble forresten "sjekka opp" som 10åring i dusjen.. så for ham er det totalt uaktuelt å sende gutten som var 6 for to uker siden inn alene i garderoben. 

Anonymkode: de643...408

• Liker 1
Skrevet

Ening med den over, pedofile er overalt og trur ikke svømmehallen er meir utsatt. Kanskje ta med enn eldre gutt første gangen? Fetter eller eller venn? Så han får prøve det uten enn foreldre. Uansett snakk med han litt i forkant, om hva han skal gjøre om han møter på noen med skumle hensikter. 

Anonymkode: 728eb...b48

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vi tar ham med helt til noen sier noe, eller jeg merker han bryr seg om motsatte kjønn. 

Min mann ble forresten "sjekka opp" som 10åring i dusjen.. så for ham er det totalt uaktuelt å sende gutten som var 6 for to uker siden inn alene i garderoben. 

Når han begynner å bry seg om motsatt kjønn? Hva med alle jentene som er i garderoben? 

Anonymkode: fe32c...b55

• Liker 31
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så om en annen mamma i garderoben sier til deg at sønnen din er for gammel til å være i damegarderoben så slutter du? Trenger du virkelig voksenopplæring?

Anonymkode: a387c...9a4

• Liker 24
Skrevet

Tenker også at skolealder er en grei grense. Som hun over her påpeker, de kan jo møte klassevenninner nakne i garderoben. 

Anonymkode: 26382...14f

• Liker 15
Skrevet

Jeg har blitt skjelt ut flere ganger utenlandske damer om at jeg utsetter dem for seksuell trakassering ved å ta med min sønn i garderoben og at han tenker skitne tanker om nakne damer. En 2-åri gammel har virkelig skitne tanker om voksne damer... Mhm 🤪 Jeg ga opp og vi har ikke dratt siden. Hilsen alenemor 😊

Anonymkode: 9b356...60b

• Liker 1
Skrevet

Men, tenker dere at alle mennene i garderoben er pedofile? For hvis ikke må det vel gå an å stole på at de ikkepedofile griper inn om noe skulle skje? 

• Liker 18
Skrevet

Jeg synes ikke du bør la ham gå alene enda.

Anonymkode: a4cb9...c7c

• Liker 5
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har blitt skjelt ut flere ganger utenlandske damer om at jeg utsetter dem for seksuell trakassering ved å ta med min sønn i garderoben og at han tenker skitne tanker om nakne damer. En 2-åri gammel har virkelig skitne tanker om voksne damer... Mhm 🤪 Jeg ga opp og vi har ikke dratt siden. Hilsen alenemor 😊

Anonymkode: 9b356...60b

Helt sikkert. 

Anonymkode: 7f862...e99

• Liker 5
Skrevet

Ungen er stor nok til å klare seg selv! 1. Klasse er en grei grense. Pedofile kan man møte over alt butikken, fotballbanen, svømmehallen... Snakk om hva som er grei oppførsel og ikke i garderoben og hva man gjør om noen ikke oppfører seg..

• Liker 8
Skrevet

Med mindre gutten er totalt evneveik, skolealder. Om han er evneveik søker du om mannlig støttekontakt eller HC-garderobe.

Anonymkode: 18a57...075

• Liker 13
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men, tenker dere at alle mennene i garderoben er pedofile? For hvis ikke må det vel gå an å stole på at de ikkepedofile griper inn om noe skulle skje? 

Nettopp. Kan like godt være pedofile damer i jentegarderoben som kikker på sønnen til TS. 

gå i svømmehallen når det er en del folk. Så griper garantert noen inn OM det skulle skje noe 

• Liker 5
Skrevet

Skolestart burde være en grense folk forholder seg til.  Aldri opplevd at fedre tar med døtre som er mer enn fem seks år. Større problem at mødre tar med store sønner i damegarderoben. 

• Liker 15
Skrevet

Hva med å ta med en kompis av han den første gangen? Da er han ikke helt alene, men heller ikke avhengig av foreldrene.

Anonymkode: bb0b8...b43

• Liker 5
Skrevet

Her er grensen 6 år. Det har gått veldig fint!

Anonymkode: d57e9...f7c

• Liker 2
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis grensen er satt til 7 år, så skal i holde deg til det.

Tenk på det motsatte kjønn og det gjelder ikke bare eventuelle jenter i klassen hans, men andre voksne. Det kan oppleves ukomfortabelt.

Anonymkode: 19b12...95c

• Liker 14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...