Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Vet ikke hvordan jeg skal formulere dette, men jeg kan begynne med å skrive litt info om meg selv, så det er lettere å forstå situasjonen min.

Jeg er en jente på 18 år, som ble diagnotisert med aspergers, depresjon og add da jeg var 17 år. I og med at jeg ble diagnotisert så sent, så fikk jeg ikke noe tilrettelegging. Noe som førte til at jeg ble så psykisk utslitt at jeg droppet ut. Jeg kuttet kontakten med de fleste "vennene" jeg hadde på skolen, fordi jeg følte meg misforstått og fordi jeg var lei av at jeg alltid måtte ta initiativ og de hadde uansett andre venner de gikk til før meg.                                                                                                                                                                                               

Uansett, alt dette har ført til at jeg er utrolig ensom, og har ingen venner. Har jo personer jeg snapper med, men ingen jeg kan være med eller snakke med hvis det er noe. Har utrolig lyst på venner, men jeg vet ikke hvordan. Har prøvd å søke etter nettsider hvor man kan få venner, men det virker ikke som det finnes noen.                                                                                                                                               Det er heller ikke mange på min alder som vet hva aspergers er, og det er også et problem.

Jeg vil tørre å påstå at man nærmest ikke ser på meg at jeg har asperger. Jeg bruker utrolig mye energi på å skjule det, og prøve å være normal. Jeg bruker mye tid før og etter jeg har møtt noen på å tenke gjennom hva jeg skal si, hva kunne jeg sakt annerledes, "la de merke til at jeg ikke så de i øynene mer enn 2 sekunder av gangen?" osv..  

Er det noen som enten har asperger, eller kjenner noen som har det som har tips til enten hvordan man kan få seg venner, eller hvordan man kan fortelle til nye relasjoner at man har det?

Anonymkode: 06b02...790

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...