AnonymBruker Skrevet 11. januar 2020 #1 Skrevet 11. januar 2020 Noen som pyntet kirken med blomster til bryllupet? Hva kostet det og gjorde dere det selv ellee fikk dere hjelp? Isåfall av hvem? Anonymkode: ce8dd...aca
seriousgirl Skrevet 26. januar 2020 #2 Skrevet 26. januar 2020 Ser ingen har svart på denne tråden, og vet ikke om jeg har svaret du ønsker, da bryllupet vårt ikke har vært enda.. Men: Vi skal gifte oss til sommeren og ønsker å pynte litt i kirken. Vi skal kjøpe hvit løper (koster ca 2000 kr). + 2 oppsatser oppe ved alteret og en oppsats på hver side utenfor ved kirketrappen. Mulig vi også pynter med noen blomster og tyll på anhver benkrad. Tror det kommer på ca. 6500 totalt 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2020 #3 Skrevet 26. januar 2020 Jeg har pyntet i mange bryllup(da jeg jobbet i blomsterbutikk)og det er nesten umulig å estimere en pris uten å vite hvor mye det skal pyntes. Noen har små buketter på hver benkerad, pluss blomster ved alteret og pidestaller med blomster ved inngangspartiet for eksempel. Så kommer det også an på hvilke blomster du vil ha, når på året det er osv. Er det på sommeren, er det jo utrolig fint å bruke selvplukkede blomster, det samme på høsten. Anbefaler å ta med bilde av kirkerommet til butikken, da kan du få tips til hvordan du kan pynte selv i det minste,hvis de ikke tar på seg slike oppdrag😊 Anonymkode: bbb91...e8d 2
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #4 Skrevet 27. januar 2020 Ts her. Tusen takk for informative svar! Kom gjerne med flere innspill. Anonymkode: ce8dd...aca
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2020 #5 Skrevet 30. januar 2020 Gifter oss i Nidarosdomen så skal ikke pynte 😅 de stiller med blomster på alteret, da. Trenger du bruke penger på det? Mange kirker er jo veldig pene i seg selv 😊 Anonymkode: 26643...0aa
Ms. Steele Skrevet 30. januar 2020 #6 Skrevet 30. januar 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Gifter oss i Nidarosdomen så skal ikke pynte 😅 de stiller med blomster på alteret, da. Trenger du bruke penger på det? Mange kirker er jo veldig pene i seg selv 😊 Anonymkode: 26643...0aa Det samme tenker jeg. Forslaget lenger opp med markblomster var jo bra. Noe å tenke på det også.
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2020 #7 Skrevet 30. januar 2020 Jeg ville droppa å bruke penger på å pynte kirke - kirker er da pynta nok i seg selv? 6500kr for å pynte "litt" med blomster i kirka som nevnt over her høres jo hinsides ut. Tenk så mye annet kjekt det kan brukes på. Anonymkode: 4b101...d1c 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #8 Skrevet 4. februar 2020 En venninne som giftet seg i en populær kirke på en populær dato, fortalte at de ble kontaktet av ett av de andre brudeparene som skulle gifte seg samme dag, med spørsmål om de ville være med og spleise på blomster til kirken. Litt sært, kanskje, men det reduserte da noen kostnader, i alle fall. Anonymkode: 39d4d...4d6 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #9 Skrevet 4. februar 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: En venninne som giftet seg i en populær kirke på en populær dato, fortalte at de ble kontaktet av ett av de andre brudeparene som skulle gifte seg samme dag, med spørsmål om de ville være med og spleise på blomster til kirken. Litt sært, kanskje, men det reduserte da noen kostnader, i alle fall. Anonymkode: 39d4d...4d6 Jeg giftet meg i en populær kirke på en populær dato og fikk beskjed fra kirken om at vi ikke kunne pynte om ikke det var avtalt med de andre som skulle gifte seg den dagen, dette var fordi det ikke ville være tid til å gjøre om på pynten mellom hver vielse. Selv ville jeg ikke pynte kirken da kirkerommet ofte er så stort, og ganske fint i seg selv. Litt tyll og noen blomster på enden av benkeradene syntes jeg ser litt stusselig ut i et slikt rom. Anonymkode: 095c1...2cf 1
AuroraB Skrevet 6. februar 2020 #10 Skrevet 6. februar 2020 I den kirken vi giftet oss så legges det alltid ut hvit løper for brudepar. Så gjorde vi noe som er veldig vanlig her. Vi tok med blomsteroppsatsene som skulle stå på bordet der vi skulle ha selskap og pyntet med dem i kirken, og så var det noen som fikk i oppdrag å ta dem med fra kirken etterpå. Siden vi giftet oss på høsten så lagde vi store buketter med korn (vi spurte nabobonden om lov), reinfann og vintergrønn eføy og satte ved inngangen og ved trappa opp til koret. Det ble kjempefint og kosta ikke en krone ekstra. 1
Skogkløver Skrevet 6. februar 2020 #11 Skrevet 6. februar 2020 Vi droppet å pynte kirken, vi brukte heller de pengene på pynt til middagen 🤗
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå