Gå til innhold

Fargevalg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen. :)

Vi holder på å bygge nytt hus, men jeg sliter veldig med hvilke farger vi skal ha i de ulike rommene!

Har egentlig landet på fargen varmgrå eller washed linen i stue/kjøkken (det er stue/kjøkken i ett). Ellers har jeg ingen peiling! Har helst ikke lyst på hvite vegger i huset, kanskje på noen av soverommene som kommer til å stå tomme en stund. :)

Vi har mye svarte deltajer i huset (vinduskarmer, kjøkkenbenk, svart på trappa..) og har store vindusflater i deler av huset.

Vi liker det enkelt og "rent", uten for mye dilldall rundt oss. Har nok det som kalles nordisk stil. :)

Har sett på masse farger, men er så redd for at det ikke skal bli fint. Syntes det er mange fine blå/grønntoner, men er redd vi går fort lei. Det er høyere under taket enn vanlig, så det blir litt me styr å ombestemme seg og male om. Er en maler som skal male! Hvordan bestemme seg? :)

Hvilke farger er fine i en gang feks? Og er det finest hvis fargene er like i alle de store rommene? 🤔 Kjedelig å gå for grått i hele huset også..

Anonymkode: 75f29...9e3

Skrevet

Gå for ulike farger men i samme skala, slik at det blir en helhet. På malerbutikker har de hefter med fargeprøver der du kan se farger som passer sammen, kanskje kombinasjoner du ikke hadde tenkt på selv. Du få også kjøpt småbokser med maleprøver, så du kan se fargen live og i det rommet den skal brukes. Det er stor forskjell på å se fargen på en lapp og å se den malt i det aktuelle rommet. 

Og hvis det skulle bli helt krise, så er ikke det å male om umulig :)

Anonymkode: 39360...e54

• Liker 1
Skrevet

Jeg har nettopp bygd leilighet og har malt alt selv. 

Jeg har åpen stue og kjøkken, der har jeg fargen kalkgrå.

I den smale lange gangen min har jeg fargen washed linen.

På mine 2 soverom har jeg varmgrå.

Det er 3 forskjellige farger, men i samme fargeskala kan du si. Men du får en helhet, jeg har også en svart vegg i stuen ilag med kalkgrå også svarte detaljer i de andre rommene (som vask, platetopp, svarte dørhåndtak, svart kommode) Har heller ikke noe pynt. blir for mye dill da fargene på veggene er fine. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...