Gå til innhold

BF nekter meg å flytte for at vi skal få det bedre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Endelig.. endelig kan jeg slå meg til ro, bo lenge et sted, følelsen av og ønske å bo der. Mitt drømmested rett og slett. det er nydelig. Ser for meg mange gode år der. og komme meg ut av Nav sin nåde hånd. Jeg har jobb, liten stillingsprosent så lav inntekt, men å ha boutgifter som er høyrere enn lønnen er utrulig tøft og tungt. Ikke kan vi ha middag mer enn en dag i uken, ikke kan vi finne på noe for jeg må spare drivstoff for å komme meg til og fra jobb da det ikke går buss den veien. Ikke kan jeg kjøpe klær etter behov. Kan bare finne gies bort på face eller finn. Jeg er ddprimert pga økonomi og jakter heletiden etter ekstra kroner. 

Stedet jeg flytter til halverer utgiftene mine på å bo og jeg vil få mye bedre råd til mat og annet. Til og med sparemulighet. OG jeg kan bo der så lenge jeg vil. Ommerådet er også perfekt for oss. Livstilen og fritidsinteressene våres kan dyrkes der. Vi har bodd i samme område før jeg og barnet. Men det er mange år siden. Det er her vi også har våre venner og min familie. 

Alt vil bli bedre. Men Barnefar truer med BV, rettsak osv. For å nekte meg å flytte. Ikke fordi flyttingen endrer samværet. For det gjør det ikke. Alt blir som vanlig. Bare 30 min ekstra kjøring, Men fordi vi har flyttet tre ganger før og der vi er nå var bare midlertidig pga. Forje huseier solgte huset vi leide i. Han mener jeg ikke kan flytte mer nå. Men jeg bestemmer jo selv hva jeg har råd til. Foreldreansvaret og hovedomsorgen har jeg alene pga. Bf har vært totalt fraværende i over 10 år.

Nå trur han at han har bestemmelsesrett over min økonomi og bo. Er d ikke en menneskerett og bo etter hva man har råd til? Kan far rettslig ta fra meg retten til og bo hvor jeg vil og har råd til. Han har samlet familien til og lage falske bekjymringer på meg for å forhindre dette. :( vi har kun en muntlig avtale om samvær nå pga. Jeg ikke krever rustester av far. Da følger han opp. Hatt samvær litt dann og vann i 7 mnd. Hvor stor bestemmelse har bf her. Barnet gleder seg også til vi kan "leve" litt mer igjen å jeg til å slutte å bekjymre over om jeg klarer å holde mat og transport hver uke. :(

Anonymkode: 8b2c2...4a0

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han vinner neppe en rettssak. Enhver fornuftig advokat vil fraråde ham å starte den, bare flytt.

Anonymkode: 1d352...20b

• Liker 25
Skrevet

Jeg tror ikke du skal høre på barnefar i denne situasjonen. Han har ikke lov til å bestemme over deg. 

• Liker 18
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men Barnefar truer med BV, rettsak osv. For å nekte meg å flytte. Ikke fordi flyttingen endrer samværet. For det gjør det ikke. Alt blir som vanlig. Bare 30 min ekstra kjøring, Men fordi vi har flyttet tre ganger før og der vi er nå var bare midlertidig pga. Forje huseier solgte huset vi leide i. Han mener jeg ikke kan flytte mer nå. Men jeg bestemmer jo selv hva jeg har råd til. Foreldreansvaret og hovedomsorgen har jeg alene pga. Bf har vært totalt fraværende i over 10 år.

Nå trur han at han har bestemmelsesrett over min økonomi og bo. Er d ikke en menneskerett og bo etter hva man har råd til? Kan far rettslig ta fra meg retten til og bo hvor jeg vil og har råd til. Han har samlet familien til og lage falske bekjymringer på meg for å forhindre dette. :( vi har kun en muntlig avtale om samvær nå pga. Jeg ikke krever rustester av far. Da følger han opp. Hatt samvær litt dann og vann i 7 mnd. Hvor stor bestemmelse har bf her. Barnet gleder seg også til vi kan "leve" litt mer igjen å jeg til å slutte å bekjymre over om jeg klarer å holde mat og transport hver uke. :(

Nei, dette er ikke noe han vinner fram med. Du sier i fra til han 3 mnd før flytting, så er det opp til han å ta saken videre.

Er det slik å forstå at far ruser seg?? Da kan du jo si at det blir tema om han drar saken til retten. MEN, her bør du kanskje søke råd om det er tilfellet. Håper du har bidrag via nav og får det du faktisk har krav på.

Anonymkode: 3c494...256

• Liker 8
Skrevet

Her gjør du det beste for deg og barnet, barnefar vil aldri uansett kunne stoppe deg fra å flytte. Så flytt med god samvittighet . Og dere har ikke samvær avtale heller, og du har foreldreansvar og dermed bestemmelsesrett. Du vil få det bedre og det vil også barnet :)

Anonymkode: cba6b...851

• Liker 14
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han vinner neppe en rettssak. Enhver fornuftig advokat vil fraråde ham å starte den, bare flytt.

Anonymkode: 1d352...20b

Ok. Flytte gjør jeg uansett. Ellers går jeg petsonlig i grusen pga økonomi og psyken som testes hver uke pga den konstantd jakten etter mer kr. 

Jeg bare skjønner ikke hvorfor BF vil gjøre dette. Og jeg er ikke redd for BV. Kaffen er klar for dem på tross av flytterotet. Men hvordan blir de helgene for barnet hos far nå når han er så klikk.. er redd han vil bli den han en gang var. Han prøvde jo å drepe meg flere ganger da vi var et parr. Jeg kjenner all frykten for han kommer tilbake. Jeg er redd og det ødelegger for tryggheten å lebere barnet til han igjen.. hvilken sinnstilstand er han i nå selv om våf fortid er mange år gammel.. men barnet har jo hatt det bra til nå. 

Ja alle grunner til og flytte er for å gi bedre omsorg og tilværelse. Synes det er utrolig at han lager dette tullet. Aner ikke hvordan forholde meg til det da angsten bare overtar hele kroppen min. Klarer ikke sammarbeide med han nå. :(

• Liker 1
Skrevet

Flytt men får ting på papir, avtale om samvær og barnebidrag. Høres ut som han er vand med du vender deg etter hans vilje. 

Anonymkode: 9faf7...136

• Liker 3
Skrevet

Hold barnefar mest mulig på avstand mentalt. Fokuser på ditt liv, gjør det som vil forbedre ditt og barnets liv. Så - ikke slipp fars trusler inn i hodet ditt. Flytt. Gi beskjed om hvordan det blir etter regelverk. 

Anonymkode: 318b4...0a8

• Liker 4
Skrevet

Han sier jo slikt fordi det påvirker deg.

Og han vet det.

Hadde eksen min sagt til meg at jeg ikke fikk flytte, hadde jeg spurt om han hadde røyka sokkene sine, og bedt han heller sende en melding etter at hodet hadde klarnet.

Folk behandler deg slik du tillater dem.

Du er en voksen person og kan bo akkurat hvor du vil!

Er du fysisk redd eksen, kan du gå til politiet.

Anonymkode: 93989...195

• Liker 5
Skrevet

Jeg har gjort alt etter barnelovens nyeste regler. Varslet osv. Og samværet  blir ikke endret. Men pga. Bf er uenig eller her stikk i mot dette. Uff jeg ønsker han ut av livet vårt igjen. Nå tørr jeg ikke å være hjemme uten å låse alle dører og vinduer,  og får hetta når jeg hører bil utenfor. Livredd det er han. I åresvis har jeg gått til terapi for å komme over frykten. Sukk. :(

Skrevet

Må han godkjenne for at dere skal få flytte 30 min lenge ut?

Anonymkode: cd82d...58c

• Liker 1
Skrevet

Han må ikke engang godkjenne flyttingen. Du kan flytte til andre siden av landet om så å gjøre, så lenge du ikke flytter til utlandet uten godkjenning. Har du full foreldrerett kan du forresten gjøre det også. 

• Liker 3
Skrevet
På 11.1.2020 den 17.25, AnonymBruker skrev:

Men hvordan blir de helgene for barnet hos far nå når han er så klikk.. er redd han vil bli den han en gang var. Han prøvde jo å drepe meg flere ganger da vi var et parr. Jeg kjenner all frykten for han kommer tilbake. Jeg er redd og det ødelegger for tryggheten å lebere barnet til han igjen.. hvilken sinnstilstand er han i nå selv om våf fortid er mange år gammel.. men barnet har jo hatt det bra til nå. 

ville aldri latt far hatt samvær om jeg ikke visste om han ruser seg. Hvor gammelt er barnet? Faren har hatt samvær i 7 mnd og du sier han har det bra? Men du aner ikke hvor stabil eksen din er og hvordan barnet har det alene med ham! At du først nå nevner at eksen ikke bare truet med men prøvde å drepe deg flere ganger ?! Du vil at barnet skal ha samvær med en sånn mann? Altså. At eksen prøver å få deg fra å flytte hadde vært det siste jeg hadde vært bekymret for. Jeg hadde vært bekymret for samværet!!  

Ikke vanskelig å forstå hvorfor han legger kjepper i hjulene. Han vil ha kontroll på deg som han hadde før. Vet ikke hva du mener med at du er redd han vil bli den han en gang var. Mener du han har forandret seg? Folk som prøver å drepe samboeren sin forandrer seg ikke. Og han er villig til å lage falske bekymringsmeldinger på deg. Han går etter deg og bryr seg ikke om barnet. 

Om eksen min hadde prøvd å drepe meg, under rus eller uten, hadde jeg aldri latt mitt barn ha samvær. Ikke sjanse i havet. Jeg hadde vært villig tatt ham til retten. Har du på politianmeldelser på papir eller har en dom på drapstruslene står du sterkt i samvær. 

Han har ingenting han skulle sagt når du har fullt samvær. Du virker fremdeles ganske kontrollert av ham. 

Anonymkode: 3a16f...31c

• Liker 4
Skrevet

Så lenge barnet har fast bosted hos deg, kan du flytte hvor du vil i landet, uten at far kan stoppe deg.

Anonymkode: 094b1...977

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så lenge barnet har fast bosted hos deg, kan du flytte hvor du vil i landet, uten at far kan stoppe deg.

Anonymkode: 094b1...977

Så lenge den andre har foreldreansvar, har man gjensidige varslingsplikt dersom en flytting påvirker evt samvær. 

Men, det er da opp til den å ta saken videre om man ikke er enig i flyttingen. Da må det først kalles inn til mekling for å få en meklingsattest og blir man ikke enig der kan man ta saken til retten. 

Tidligere var det 6 ukers varslingsplikt. 

Ved felles foreldreansvar, må begge godkjenne evt flytting til utlandet. 

Anonymkode: 3c494...256

Skrevet
På 11.1.2020 den 17.25, AnonymBruker skrev:

hvordan blir de helgene for barnet hos far nå når han er så klikk.. er redd han vil bli den han en gang var. Han prøvde jo å drepe meg flere ganger da vi var et parr. Jeg kjenner all frykten for han kommer tilbake

Unnskyld meg, men hvorfor i **** har barnet samvær med faren i det hele tatt om dette er tilfellet?

Anonymkode: 8be68...2da

• Liker 4
Skrevet

Har som sagt foreldreansvaret alene. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Unnskyld meg, men hvorfor i **** har barnet samvær med faren i det hele tatt om dette er tilfellet?

Anonymkode: 8be68...2da

Fordi jeg ikke kan nekte samvær. Pga mitt problem er ikke barnets. 

Skrevet
På 11.1.2020 den 17.14, AnonymBruker skrev:

Endelig.. endelig kan jeg slå meg til ro, bo lenge et sted, følelsen av og ønske å bo der. Mitt drømmested rett og slett. det er nydelig. Ser for meg mange gode år der. og komme meg ut av Nav sin nåde hånd. Jeg har jobb, liten stillingsprosent så lav inntekt, men å ha boutgifter som er høyrere enn lønnen er utrulig tøft og tungt. Ikke kan vi ha middag mer enn en dag i uken, ikke kan vi finne på noe for jeg må spare drivstoff for å komme meg til og fra jobb da det ikke går buss den veien. Ikke kan jeg kjøpe klær etter behov. Kan bare finne gies bort på face eller finn. Jeg er ddprimert pga økonomi og jakter heletiden etter ekstra kroner. 

Stedet jeg flytter til halverer utgiftene mine på å bo og jeg vil få mye bedre råd til mat og annet. Til og med sparemulighet. OG jeg kan bo der så lenge jeg vil. Ommerådet er også perfekt for oss. Livstilen og fritidsinteressene våres kan dyrkes der. Vi har bodd i samme område før jeg og barnet. Men det er mange år siden. Det er her vi også har våre venner og min familie. 

Alt vil bli bedre. Men Barnefar truer med BV, rettsak osv. For å nekte meg å flytte. Ikke fordi flyttingen endrer samværet. For det gjør det ikke. Alt blir som vanlig. Bare 30 min ekstra kjøring, Men fordi vi har flyttet tre ganger før og der vi er nå var bare midlertidig pga. Forje huseier solgte huset vi leide i. Han mener jeg ikke kan flytte mer nå. Men jeg bestemmer jo selv hva jeg har råd til. Foreldreansvaret og hovedomsorgen har jeg alene pga. Bf har vært totalt fraværende i over 10 år.

Du mener far iķke har foreldreansvar? Har han hatt eller forsøkt å få dette tidligere? Har det vært noen sak om dette med foreldreansvar?

Hvis far forsøker få foreldreansvar får han dette dersom ikke som gjør han uegnet hefter ved for dette. 

Skrevet
11 minutter siden, Peter007 skrev:

Du mener far iķke har foreldreansvar? Har han hatt eller forsøkt å få dette tidligere? Har det vært noen sak om dette med foreldreansvar?

Hvis far forsøker få foreldreansvar får han dette dersom ikke som gjør han uegnet hefter ved for dette. 

Han har aldri hatt det og aldri vært innvolvert i barnets liv før nå det siste året. Nektet å møte og følge opp. barnet er snart konfirmant. 

Hvorfor skulle han få dette nå så sent i livet til barnet? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...