AnonymBruker Skrevet 14. januar 2020 #21 Del Skrevet 14. januar 2020 14 timer siden, Morten1 skrev: Eneste måten å få dette bra på er å male hele taket, flekkmaling vil du ser forskjell på. Men det vil jo fortsatt være ujevnt i veggfargen hvor det grenser til taket - hvordan løser jeg det? Jeg har litt av den brune veggmalingen til overs, kan jeg gå forsiktig inn med en hobbypensel bare for å jevne ut og gjøre skillet skarpere, eller må jeg da male hele veggen på nytt? Blir det flekkete hvis jeg bare fikser det ujevne, men lar resten stå? Anonymkode: 02f1a...078 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2020 #22 Del Skrevet 14. januar 2020 På 12.1.2020 den 1.25, AnonymBruker skrev: Da ville jeg satt på taklister for å skule det. Og når ble det malt? Malte flere rom her nylig og fikk fjernet flekker med våtservietter. Det var rett etter det hadde tørket. Anonymkode: 5b9bf...3df Det blir vel litt rart hvis jeg setter inn taklister på dette rommet, men ikke har det i noen av de andre rommene? Anonymkode: 02f1a...078 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ludden Skrevet 14. januar 2020 #23 Del Skrevet 14. januar 2020 Jeg gjorde ei slik generaltabbe der jeg bodde før, jeg endte opp med å selge kåken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym1332 Skrevet 14. januar 2020 #24 Del Skrevet 14. januar 2020 neste gang; Masker taket og mal over skjøten mot veggen med takmalingen, la dette tørke så maler du så mange strøk veggmaling som du trenger:-) blir ALLTID knivskarpe linjer av det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2020 #25 Del Skrevet 14. januar 2020 2 minutter siden, Anonym1332 skrev: neste gang; Masker taket og mal over skjøten mot veggen med takmalingen, la dette tørke så maler du så mange strøk veggmaling som du trenger:-) blir ALLTID knivskarpe linjer av det. Sorry, men jeg trenger det enda mer for dummies… Altså: du mener neste gang jeg har et helt nytt hvitt rom disponibelt, eller mener du dette rommet som jeg la ut bilder av, at jeg kan fikse det slik? Anonymkode: 02f1a...078 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2020 #26 Del Skrevet 14. januar 2020 4 minutter siden, ludden skrev: Jeg gjorde ei slik generaltabbe der jeg bodde før, jeg endte opp med å selge kåken. … Du solgte hele leiligheten på grunn av litt ujevn maling? Anonymkode: 02f1a...078 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2020 #27 Del Skrevet 14. januar 2020 Mal hele taket i samme farge som veggen. Skjønner ikke hvorfor alle vil ha hvite flak i taket, ikke pent. Hilsen interiørdesigner. Anonymkode: 359fb...2e5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2020 #28 Del Skrevet 14. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: … Du solgte hele leiligheten på grunn av litt ujevn maling? Anonymkode: 02f1a...078 Ja, det går jo ikke an å ha det slik,må du skjønne. Anonymkode: dcb4b...29b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2020 #29 Del Skrevet 14. januar 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mal hele taket i samme farge som veggen. Skjønner ikke hvorfor alle vil ha hvite flak i taket, ikke pent. Hilsen interiørdesigner. Anonymkode: 359fb...2e5 Hehe, jeg er HELT enig!!! Har prøvd å overtale mannen, men han vil gjerne ha hvitt tak... Jeg fikk trumfet det gjennom på soverommet vårt, men dette skal bli hans hobby-/arbeidsrom, og da ville han holde det lyst. Hadde jo løst alle problemer, faktisk, hvis jeg kunne tatt taket i samme farge. Anonymkode: 02f1a...078 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2020 #30 Del Skrevet 14. januar 2020 16 timer siden, Leo skrev: Sannsynligvis fjernet du maskeringstapen akkurat litt for tidlig slik at malingen ikke var tørr og "fulgte med" da du dro av tapen. Uansett blir det faktisk penest hvis du ikke maskerer på slike steder i det hele tatt, men maler opp linjen på frihånd evt. med noen tapebiter som merking slik at du får en rett linje. Det var forresten denne jeg så: Der sier de at man bør dra av teipen før andre lag har tørket, at jo lenger teipen sitter, jo større risiko er det for at den brenner seg fast. Blir litt forvirret av alt dette. Har jo lyst til å lære noe av denne erfaringen, men vet ikke helt hva jeg skal gjøre annerledes neste gang. Anonymkode: 02f1a...078 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2020 #31 Del Skrevet 14. januar 2020 Burde jeg brukt akrylfugemasse? 🤔 Anonymkode: 02f1a...078 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym1332 Skrevet 14. januar 2020 #32 Del Skrevet 14. januar 2020 (endret) 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Sorry, men jeg trenger det enda mer for dummies… Altså: du mener neste gang jeg har et helt nytt hvitt rom disponibelt, eller mener du dette rommet som jeg la ut bilder av, at jeg kan fikse det slik? Anonymkode: 02f1a...078 Uansett hva du skal male med to forskjellige farger. Her vil det nok være best å maskere veggen og male skjøten med veggfargen, siden det er den fargen du har, også male hele taket hvitt 2 strøk. Når du først maler over skjøten med fargen du ønsker å dekke til og maskere, gjør det ingenting om du maler over den med den andre fargen , for du har jo allerede dekket over skjøten med maling som er under maskeringstapen. da unngår du all blødning. Jeg hadde selv fått noia av å se dette hver dag, men de aller fleste vil ikke bry seg om slikt. Altså, for å rette opp dette du har gjort: 1. masker veggen nøye. 2. mal over skjøten med veggfargen (ca 0,5 cm på taket) og la tørke 3, mal taket 2 strøk, eller etter behov 4. la taket tørke litt, så river du av maskeringstapen Endret 14. januar 2020 av Anonym1332 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå