AnonymBruker Skrevet 11. januar 2020 #1 Skrevet 11. januar 2020 Jeg skal i praksis med medstudent uten barn , og har inntrykk av at hun har lyst til å møtes mye på kaffe etter arbeidsdag for å snakke sammen om oppgavene. Jeg har også høye krav til meg selv for utdanningen , men jeg har også små barn. De har en pappa også, men jeg klarer ikke fire timer uten tid med barna. Hun spør når jeg tenker jeg må hente barna. Minste har nettopp begynt i bhg Hvor mye bør jeg strekke meg ? Hvordan ordlegge meg ? Anonymkode: 036e7...43f
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2020 #2 Skrevet 11. januar 2020 Mente ikke fire timer , men fire UKER. Anonymkode: 036e7...43f
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2020 #3 Skrevet 11. januar 2020 Jeg tenker som så at av og til kan jeg bli igjen frem til fem når vi slutter typisk to. Og at noen dager kan jeg møtes igjen etter noen timer hjemme, typisk klokken 19. Er jeg ikke samarbeidsvillig da? Anonymkode: 036e7...43f 2
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2020 #4 Skrevet 11. januar 2020 Det er bare å si at du ikke har tid, du trenger ikke gå på kafe og skravle etter praksis hver dag. Dere tar notater under veis og møtes evt en gang i uka om det viser seg å være nødvendig, men jeg regner med at dere har mulighet til å snakke sammen underveis i praksisen å? Anonymkode: 8f341...c40 8
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2020 #5 Skrevet 11. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er bare å si at du ikke har tid, du trenger ikke gå på kafe og skravle etter praksis hver dag. Dere tar notater under veis og møtes evt en gang i uka om det viser seg å være nødvendig, men jeg regner med at dere har mulighet til å snakke sammen underveis i praksisen å? Anonymkode: 8f341...c40 Ja ,men virket som hun ville sees mye utenom. Jeg vil ikke være kjip. Jeg har barn med lekser og treninger selv. Merker jeg får litt panikk. Anonymkode: 036e7...43f
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2020 #6 Skrevet 11. januar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal i praksis med medstudent uten barn , og har inntrykk av at hun har lyst til å møtes mye på kaffe etter arbeidsdag for å snakke sammen om oppgavene. Jeg har også høye krav til meg selv for utdanningen , men jeg har også små barn. De har en pappa også, men jeg klarer ikke fire timer uten tid med barna. Hun spør når jeg tenker jeg må hente barna. Minste har nettopp begynt i bhg Hvor mye bør jeg strekke meg ? Hvordan ordlegge meg ? Anonymkode: 036e7...43f En gang i uka mener jeg holder. Kanskje ekstra tid siste uken. Du kan jo eventuelt be henne hjem.Det bør du få til. Du har jo selv tatt et valg om å studiere. Når skal dere ellers møtes for å snakke om oppgavene? Hvis dette ikke er en del av opplegget, kan hun jo ikke forvente noe i det hele tatt. Men hvis det "bare" er fordi du vil se barna dine flest mulig timer hver dag og ikke fordi du faktisk ikke har tid, bør du ta deg tid til det noen dager i løpet av perioden. Anonymkode: b2cc4...f57 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2020 #7 Skrevet 11. januar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: En gang i uka mener jeg holder. Kanskje ekstra tid siste uken. Du kan jo eventuelt be henne hjem.Det bør du få til. Du har jo selv tatt et valg om å studiere. Når skal dere ellers møtes for å snakke om oppgavene? Hvis dette ikke er en del av opplegget, kan hun jo ikke forvente noe i det hele tatt. Men hvis det "bare" er fordi du vil se barna dine flest mulig timer hver dag og ikke fordi du faktisk ikke har tid, bør du ta deg tid til det noen dager i løpet av perioden. Anonymkode: b2cc4...f57 Jeg skriver jo at jeg kan sette av tid typisk noen dager vi slutter to til å bli igjen til fem. Jeg kan også møtes klokken 19. Ja jeg har en forpliktelse ovenfor barna? Jeg kan ikke droppe å se barna en mnd og kun helgene. Anonymkode: 036e7...43f 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2020 #8 Skrevet 11. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja ,men virket som hun ville sees mye utenom. Jeg vil ikke være kjip. Jeg har barn med lekser og treninger selv. Merker jeg får litt panikk. Anonymkode: 036e7...43f Dette er et fint tidspunkt å lære henne hva det innebærer å leve et familieliv. Da mener jeg ikke du skal være belærende, men vise at barn, mann, hus i tillegg til studier krever sitt. Har dere mulighet til å møtes før praksis, og mannen leverer barn? Det er hun kanskje ikke lysten til, men dere må møtes på halvveien. F.eks en dag før praksis, en dag etter. Ha en plan for hva dere skal diskutere og gjennomgå, vær effektiv i møtet. La det være studierelatert hele veien, ikke kaffeslabberas. Unge studenter uten familie vet ikke hva som kreves. Her må du ta styringen og vise hva familielivet og arbeidslivet krever. Det er tross alt slik det blir når dere er ferdig med studiet. Anonymkode: c4898...096 4
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2020 #9 Skrevet 11. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Dette er et fint tidspunkt å lære henne hva det innebærer å leve et familieliv. Da mener jeg ikke du skal være belærende, men vise at barn, mann, hus i tillegg til studier krever sitt. Har dere mulighet til å møtes før praksis, og mannen leverer barn? Det er hun kanskje ikke lysten til, men dere må møtes på halvveien. F.eks en dag før praksis, en dag etter. Ha en plan for hva dere skal diskutere og gjennomgå, vær effektiv i møtet. La det være studierelatert hele veien, ikke kaffeslabberas. Unge studenter uten familie vet ikke hva som kreves. Her må du ta styringen og vise hva familielivet og arbeidslivet krever. Det er tross alt slik det blir når dere er ferdig med studiet. Anonymkode: c4898...096 Hun er godt voksen. Anonymkode: 036e7...43f
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2020 #10 Skrevet 11. januar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hun er godt voksen. Anonymkode: 036e7...43f Da ser jeg ingen grunn til at hun ikke skal forstå dine prioriteringer. Anonymkode: c4898...096 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2020 #11 Skrevet 11. januar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da ser jeg ingen grunn til at hun ikke skal forstå dine prioriteringer. Anonymkode: c4898...096 Jeg er redd for å virke kjip. Vet ikke helt hvordan jeg skal ordlegge meg. Anonymkode: 036e7...43f
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2020 #12 Skrevet 11. januar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er redd for å virke kjip. Vet ikke helt hvordan jeg skal ordlegge meg. Anonymkode: 036e7...43f Si til henne at du ikke har tid og må være hjemme med barna. Hvis dere skal skrive sammen bør dere møtes fast. Skal dere ikke skrive sammen, behøver dere jo ikke møtes i det hele tatt. Anonymkode: b2cc4...f57 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2020 #13 Skrevet 11. januar 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Si til henne at du ikke har tid og må være hjemme med barna. Hvis dere skal skrive sammen bør dere møtes fast. Skal dere ikke skrive sammen, behøver dere jo ikke møtes i det hele tatt. Anonymkode: b2cc4...f57 Dette. Du er ikke kjip om du sier du ikke har tid. Og hva er kjipest? Å skuffe familie eller skuffe en tilfeldig person du studerer sammen med en kort periode? Fin øvelse for deg i å sette grenser dette. Anonymkode: c4898...096 6
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2020 #14 Skrevet 11. januar 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er redd for å virke kjip. Vet ikke helt hvordan jeg skal ordlegge meg. Anonymkode: 036e7...43f Du er ikke kjip om du forklarer at du ikke har tid på grunn av mann og barn Anonymkode: 8f341...c40 3
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2020 #15 Skrevet 11. januar 2020 Man trenger jo ikke å være sammen hver dag etter praksis, det kan du fint si at du ikke har tid til. Men har dere oppgaver og ting som skal gjøres sammen så må du belage deg på å møte henne utenom praksis så dere får gjort det som studiet krever, selv om det går på bekostning av tid til å være med barna. Det er ikke veldig kjekt å bli stuck med en medstudent med unger som ikke vil legge ned den innsatsen som kreves, og bare unnskylder seg med unger så den uten må gjøre all jobben. Der har nemlig jeg vært. Anonymkode: 17193...de4 8
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2020 #16 Skrevet 11. januar 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man trenger jo ikke å være sammen hver dag etter praksis, det kan du fint si at du ikke har tid til. Men har dere oppgaver og ting som skal gjøres sammen så må du belage deg på å møte henne utenom praksis så dere får gjort det som studiet krever, selv om det går på bekostning av tid til å være med barna. Det er ikke veldig kjekt å bli stuck med en medstudent med unger som ikke vil legge ned den innsatsen som kreves, og bare unnskylder seg med unger så den uten må gjøre all jobben. Der har nemlig jeg vært. Anonymkode: 17193...de4 Det skjer ikke,men det betyr ikke at vi må jobbe når det er vanskelig mtp familie. Da kan man møtes kvelden. Anonymkode: 036e7...43f
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2020 #17 Skrevet 11. januar 2020 Dere må kommunisere bedre. Du sier du har «inntrykk av» at hun vil møtes hver dag i timevis. Du VET ikke. Jeg har litt vanskelig for å tro at medstudenten din virkelig ønsker noe slikt. Hun har da vel også fritid, selv om hun ikke har barn. Hun kan umulig forvente at dere skal drikke kaffe fra 14 til 19 fem dager i uka! Snakk med henne, avklar forventninger - hva skal gjøres sammen, hvor mye tid må dere sette av, når. Anonymkode: ae59c...ff1 4
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2020 #18 Skrevet 11. januar 2020 Så lenge det ikke går ut over hennes arbeid at du vil henge med barna dine istedenfor å jobbe med praksis etter arbeidstiden. De klarer seg helt fint uten deg i noen uker. Anonymkode: fc06b...0de
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2020 #19 Skrevet 11. januar 2020 Dere kan jo sette av faste tidspunkter i uken, hvor dere møtes. Fks tirsdager 14-17 og torsdager 14-16. Det som passer dere. Du må bare si at du er nødt til å ha litt struktur i hverdagen. Anonymkode: bf066...eb2 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2020 #20 Skrevet 11. januar 2020 Hvorfor må dere møtes i det hele tatt? Er det fordi dere har felles innlevering av oppgaver eller kun for å hjelpe hverandre fordi oppgavene er vanskelige? Jeg hadde ikke giddet å kaste bort familietid om det ikke var nødvendig. Anonymkode: 5b8ec...74c 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå