Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har netopp opplevd det jeg fryktet.

Jeg har gått synarela i lang tid, og på gonal-f i litt over 2 uker. Tirsdag var jeg på kontroll, 12 fine eggfolikler, alt mellom 18 til 22 mm store, fikk beskjed om å sette ovitrelle på kvelden og komme for egguttak på torsdag.

Torsdag møtte jeg på klinikken, og alle d fine folliklene var borte..

Jeg er så utrolig lei meg, men også sint. Har brukt ca 15 000 kroner i medisiner og flere tusener på reise for så å få ett avbrutt forsøk fordi eggene har sluppet.

Jeg mener klinikken skulle tatt meg inn dagen før

Noen som har opplevd lignende?

Anonymkode: d4f3c...19f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ånei! Så utrolig dumt! Skjønner godt at du er lei deg og sint!

har ikke opplevd det samme. Hva sa de på klinikken?

Anonymkode: acdaa...0b8

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ånei! Så utrolig dumt! Skjønner godt at du er lei deg og sint!

har ikke opplevd det samme. Hva sa de på klinikken?

Dem bare sa at dette var synd, og at vi prøver igjen neste syklus. 

Jeg måtte likevel betale fullpris fikk jeg beskjed om da dem ikke kunne gi garantier til oss om at det ble ett velykket forsøk. Dette skjer visst noen ganger sa dem.

37 000 for forsøket rett idass.

Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dem bare sa at dette var synd, og at vi prøver igjen neste syklus. 

Jeg måtte likevel betale fullpris fikk jeg beskjed om da dem ikke kunne gi garantier til oss om at det ble ett velykket forsøk. Dette skjer visst noen ganger sa dem.

37 000 for forsøket rett idass.

Men du må vel ikke betale fullpris når det ikke ble egguttak? 😨

Skrevet
4 minutter siden, Neutral90 skrev:

Men du må vel ikke betale fullpris når det ikke ble egguttak? 😨

Jeg måtte betale for ett avbrutt forsøk, tror det var rundt 15 eller 20 tusen i tilegg må jeg betale fullpris for nytt og mye medisiner

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg måtte betale for ett avbrutt forsøk, tror det var rundt 15 eller 20 tusen i tilegg må jeg betale fullpris for nytt og mye medisiner

Ran. Rett og slett et ran. Skjønner du er sint! 

Skrevet

Kan jeg spørre hvilken klinikk du brukte?

Skrevet

Uff, så leit! Høres ut som at du fikk eggløsningssprøyten i riktig tid.. Fikk også den slik du beskrev. 

Anonymkode: b1ebc...64a

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kan jeg spørre hvilken klinikk du brukte?

Jeg skal sende klage til klinikken og velger å ikke si hvilken klinikk det var frem til jeg får svar på klagen .

Skrevet

Uff, så leit! Høres ut som at du fikk eggløsningssprøyten i riktig tid.. Fikk også den slik du beskrev. 

Når tok du siste spray i forhold til ovitrellen?

Skrevet

Jeg har hatt 4 uttak, på samme tid etter ovitrelle som deg TS, aldri opplevd at det er for sent. Så utrolig leit! Håper du får en god forklaring på klagen, synes det høres helt feilt ut å betale så mye for et avbrutt forsøk. 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når tok du siste spray i forhold til ovitrellen?

Brukte bare Gonal-F og Fyremadel, frem til enten samme morgen eller morgenen før. Husker ikke helt....

Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Brukte bare Gonal-F og Fyremadel, frem til enten samme morgen eller morgenen før. Husker ikke helt....

Jeg fikk beskjed om å ta siste fyremadel 2 døgn før uttak. Kan dette være årsaken?

Skrevet

Jeg hadde uttak på en fredag. Tok ovitrelle onsdag kveld 36 timer før. Siste fyremadel onsdag morgen. En sprøytefri dag før uttak, dette er vanlig protokoll hos st Olavs i alle fall. 

Skrevet
11 minutter siden, Neutral90 skrev:

Jeg hadde uttak på en fredag. Tok ovitrelle onsdag kveld 36 timer før. Siste fyremadel onsdag morgen. En sprøytefri dag før uttak, dette er vanlig protokoll hos st Olavs i alle fall. 

Okei,  tenkte at hvis det ikke var vanlig så kunne jeg kanskje hatt en sak mot klinikken. Men da er det bisst vanlig å gjøre det slikt?

Skrevet (endret)
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Okei,  tenkte at hvis det ikke var vanlig så kunne jeg kanskje hatt en sak mot klinikken. Men da er det bisst vanlig å gjøre det slikt?

Hos st Olavs er det vanlig i alle fall. Hva med innfallsvinkel på at de lot folliklene bli for store før ovitrelle? For min egen del vokser folliklene ca 1,5 mm pr dag. Optimal str ved uttak skulle være ca 20-22 mm, så legen sa at når folliklene mine er 17 mm skal ovitrelle settes samme kveld. 

Hvis dine ble målt til 20 mm to dager før uttak så kanskje de var for store? At alt skulle skje en dag før? 

Edit: jeg mener uansett at det er helt sinnsykt at eggene slapp før uttak. Etter alt man går gjennom for å dyrke frem best mulig follikler. Helt sinnsykt. 

Endret av Neutral90
Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk beskjed om å ta siste fyremadel 2 døgn før uttak. Kan dette være årsaken?

Tok siste fyremadel 2 eller 3 dager før uttak. 

Skrevet

Tok siste fyremadel 2 eller 3 dager før uttak. 

Hvordan gikk uttaket ditt? Fikk du ut mange egg? Ble mange befruktet? Ble du gravid?

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan gikk uttaket ditt? Fikk du ut mange egg? Ble mange befruktet? Ble du gravid?

Uttaket gikk veldig bra, fikk ut 15 stk, 5 dyrket til blastocyst, 1 inn, 4 på frys, er nå i 2.trimester. Så full klaff på første forsøk med Gonal-F, fyremadel, og ovitrelle ca 1,5 før uttak. Siste sprøyter 2 eller 3 dager før uttak. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Uttaket gikk veldig bra, fikk ut 15 stk, 5 dyrket til blastocyst, 1 inn, 4 på frys, er nå i 2.trimester. Så full klaff på første forsøk med Gonal-F, fyremadel, og ovitrelle ca 1,5 før uttak. Siste sprøyter 2 eller 3 dager før uttak. 

Gratulerer:) godt å høre at det funket for deg 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...