Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er sjalu på forholdet søsteren min og moren vår har. Jeg er noen år eldre og har flyttet ut. Dette gir jo de en god del tid på å knytte bånd «Alene». Jeg har heller ingen tilstedeværende far slik hun har. 

Moren min og søsteren min er VELDIG like utseendemessig og personlighetsmessig, så de går veldig godt overens slik også. Føler jeg bare er til bry når jeg er på besøk. Skulle påenmåte ønske jeg hadde noen å støtte meg på i familien. Har besteforeldrene mine som jeg er så ufattelig glad i, og som jeg vet er veldig glad i meg også. Men skulle ønske jeg hadde et slik forhold til foreldrene mine også.

Føler meg egoistisk når jeg kommer med disse uttalelsene, men når jeg ser de drar på syden turer, noe hun også får med faren sin. Så blir jeg trist. Jeg har ikke råd til å bli med de på turer da jeg er student, men vi hadde som oftest ikke råd til det når jeg bodde hjemme. Virket nesten så de ventet på at jeg skulle flytte ut så de fikk gjøre ting alene.

vet ikke hvor jeg vil med dette. Men måtte bare få luftet det...

Anonymkode: 87fcb...a85

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forstår at du er lei deg. Det høres litt sårt ut. 

Kanskje du kan invitere moren din med på tur senere i livet, uten søsteren din.

Anonymkode: 6e32c...982

• Liker 1
Skrevet

Uff, forstår at det føler veldig sorgfullt. Prøv å ta en samtale med de. Kanskje det blir en forbedring. Gir deg en stor trøsteklem❤️❤️

• Liker 1
Skrevet

Det er ofte sånn at foreldre får bedre råd med årene, og av den grunn vil kanskje de yngste barna kunne få flere opplevelser i form av reiser og lignende. Synes det er litt smålig da om utflytta barn skal begynne å «holde regnskap» og sammenligne det man selv «fikk», for forutsetningene er som regel ikke like. 

Når det er sagt skjønner jeg at dette er en sår situasjon. Er det noe du kan gjøre for å komme nærmere moren og søsteren din, TS? Tenker da på å ta initiativ til ting dere kan gjøre sammen, ringe til dem, besøke dem o.l. 

Anonymkode: a20bd...177

• Liker 1
Skrevet

Jeg er lillesøsteren din... og jeg hater alt hatet du har mot meg... jeg gjorde faktisk aldri noe annet enn å bli født. Du lager fiktive historier, ønsker å sette familie opp mot meg. Det er sinnsykt.

Anonymkode: bd602...abd

Skrevet

Er som å lese om meg selv og min familie. Jeg føler at moren min sviktet meg, da hun fikk flere barn hadde hun lært av feil med meg og gjør det bra med de. Det er som om jeg er den første mislykkede pannekaken som man bare hiver i søppelet. Jeg ble kastet ut som 17-åring, søsteren min er 18 år nå snart og har ingen planer om å flytte ut. Hun har fått penger til å ta lappen, de har øvelseskjørt med henne, til meg så har det aldri blitt et tema engang. De reiser til syden hvert år til familieleiligheten sin i Spania. Jeg blir aldri invitert dit, eller til middag eller kaffe engang enda jeg bor i samme by som de. Når jeg spør hvorfor jeg ikke blir invitert så svarer hun "du er jo alltid velkommen, det vet du jo". Såklart...

• Liker 2
Skrevet

Vi har 4 barn. Da de 3 eldste vokste opp, hadde vi det tøft økonomisk. Nå er det kun minstemann igjen på 13 år, og vi er i en helt annen økonomisk situasjon. De 2 yngste har fått være med på 2 sydenturer mer enn de eldste. Nå har vi aldri merket at noen føler seg forskjellsbehandlet, vi har iallefall ikke inntrykk av det. Vi er like glade i alle sammen, og kunne aldri tenkt oss et liv mer med et barn enn et annet!! Aldri!! Men så tilbake til hverdagen. Ting kan aldri bli helt likt når man har barn i sprett alder. Det er umulig. Da jeg vokste opp, sluttet jeg å være med på ferie da jeg var 15 år. Broren min har vært med i mange år etterpå. Misunnelig? Nei, jeg klarte meg fint selv, og vet jeg hadde fått være med hvis jeg ønsket. Har aldri tvilt på mine foreldre, og de stiller opp ASAP hvis det er noe. Sånn føler jeg for de 4 barna våre - elsker dem alle like mye, men de har vokst opp i forskjellige tidssituasjoner/epoker hos oss. Det har i ingenting å si for kjærlighet! Skulle noe skje dem, er det like tungt om det er eldstemann, midterste eller yngstemann!! 

Anonymkode: 28600...b3e

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg er lillesøsteren din... og jeg hater alt hatet du har mot meg... jeg gjorde faktisk aldri noe annet enn å bli født. Du lager fiktive historier, ønsker å sette familie opp mot meg. Det er sinnsykt.

Anonymkode: bd602...abd

Dette handler om andre enn deg, kjære deg. 

Anonymkode: 580b0...829

• Liker 1
Skrevet

Har du hørt om loven om tiltrekning?
Tenk at du har et godt forhold med foreldrene dine. Se for deg at moren din er hyggelig for deg og virkelig forestill det i hode ditt. Og da kan du manifestere det! Det var noen andre som skrev om dette rundt loven om tiltrekning på en annen tråd her på KG.

Anonymkode: 7ada5...590

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...