Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg leter for tiden etter en tilbaketrukket type jobb, kontor, etc. 

Er utdannet lærer fra høyskolen med gode karakterer, studert i utlandet to ganger, gitt ut bok, og har jo mye å komme med. Men dessverre møtte jeg veggen psykisk i 2016 og har slitt med angst og depresjon og div. og har bare jobbet ufaglærte deltidsjobber etter studiet, da jeg ikke makter å  stå i et klasserom og jobbe med mennesker og snakke mye. Ble sykmeldt fra disse ufaglærte jobbene, aks og butikk, ble for voldsomt. Drømmen er å jobbe selvstendig med mye skriftlig arbeid, registrering, mailer, etc., men det ser ut som den gode gamle "kontordamen" ikke finnes lenger. I stillingsannonser med en jobbhverdag som ligner, er det utdanninger innen regnskap og saksbehandling og arkiv etc. som kreves. Har hatt en praksisplass i et kjent forlag i høst, der jeg var kontormedarbeider,det var  første "jobben" etter utdannelsen som ikke etterlot meg gråtende i sengen fordi jeg var så sliten av angst. Det finnes så lite på finn og nav.no, så tenker jeg må søke og ta kontakt utenom det markedet der. spørsmålet er bare HVOR og Hvilke bedrifter ?? det MÅ jo finnes noen tilbaketrukne type jobber som ikke krever at du er utdannet revisor eller noe annet slikt. Jeg aner bare ikke hvor denne jobben er. Tips tas imot med takk :) :) 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med bibliotek? Det spørs kanskje hvor du bor, da de nok vil ha bibliotekarutdannede i byene, men på landet kan du ha sjans. Hva med resepsjonsarbeide i en liten bedrift? I små bedrifter er det ikke så mye mas, og man får ofte andre/flere arbeidsoppgaver enn bare telefonbesvarelser.

Uansett tenker jeg at du gjerne bør spre ordet til venner og bekjente. Mange steder trenger de en "potet" som tar seg av litt diverse, uten at det kalles en konkret stilling. 

Anonymkode: 00b47...307

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...