AnonymBruker Skrevet 11. januar 2020 #1 Skrevet 11. januar 2020 Hei! Har størrelsen på mensblødningen noe å si for muligheten til å bli gravid? Ble satt på provera av gyn og hadde veldig stor blødning. Typ blødde ut tamponger (grønn) på 1,5 time de to første dagene. Blødningen varte i 6 dager. Gyn sa noe om at stor blødning var bra (men husket ikke å spørre noe mer om det). Gikk på letrozol og ble gravid, men mistet. Hadde en pause måned og måtte da ta provera igjen for å få blødning, denne gangen like intenst som første. Gikk så på letrozol igjen og fikk mens da jeg dessverre ikke ble gravid, men da fikk jeg bare en liten blødning. Typ middels i to dager, så veldig lite dag tre og ingenting dag fire. Fortsetter på letrozol, men blir ikke gravid. Kan det være for at blødningen er for liten? at jeg ikke får skiftet ut all livmorsslimhinne eller at den rett og slett er for tynn til at jeg kan bli gravid? Anonymkode: fbfdd...efb
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2020 #2 Skrevet 11. januar 2020 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Har størrelsen på mensblødningen noe å si for muligheten til å bli gravid? Ble satt på provera av gyn og hadde veldig stor blødning. Typ blødde ut tamponger (grønn) på 1,5 time de to første dagene. Blødningen varte i 6 dager. Gyn sa noe om at stor blødning var bra (men husket ikke å spørre noe mer om det). Gikk på letrozol og ble gravid, men mistet. Hadde en pause måned og måtte da ta provera igjen for å få blødning, denne gangen like intenst som første. Gikk så på letrozol igjen og fikk mens da jeg dessverre ikke ble gravid, men da fikk jeg bare en liten blødning. Typ middels i to dager, så veldig lite dag tre og ingenting dag fire. Fortsetter på letrozol, men blir ikke gravid. Kan det være for at blødningen er for liten? at jeg ikke får skiftet ut all livmorsslimhinne eller at den rett og slett er for tynn til at jeg kan bli gravid? Anonymkode: fbfdd...efb Jeg vet ingenting om de medikamentene du nevner, og dette kan selvfølgelig være helt tilfeldig. Men jeg har hatt plagsomt store og langvarige blødninger, og ble alltid veldig raskt gravid. 1-2 pp alle gangene (kanskje 8 ganger). Anonymkode: f332a...f00
Neutral90 Skrevet 11. januar 2020 #3 Skrevet 11. januar 2020 Jeg var redd for at det var en sammenheng. Har alltid hatt sparsommelig blødning. Skulle ha fryseforsøk og fikk aldri god nok slimhinne, spurte da legen om det var en sammenheng. Det var det ikke sa han.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2020 #4 Skrevet 11. januar 2020 Aner ikke om det er noen sammenheng. Når jeg var ung før jeg starta med p-piller blødde jeg masse, og sleit masse. Ekstreme smerter. Men etter å ha gått på p-piller en del år, så har jeg veldig små blødninger ved mensen (utenom p-piller) og jeg ble gravid på 3 måneder på første, og 2 måneder på neste. Anonymkode: a856f...f71 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2020 #5 Skrevet 11. januar 2020 Det kan høres logisk ut at en (for) tynn livmorslimhinne kan føre til sparsommelig blødning, men om det er noen klar og bevist sammenheng, vet jeg ikke. Uansett vil det i så fall bare være en indikasjon på at slimhinnen kan være problematisk tynn, ikke et sikkert tegn på at den er det. Jeg hadde kraftige blødninger da vi prøvde på nr. 1, og det tok godt over et år. Etter fødselen var blødningene mye mildere, gjerne bare én dag med blødning og et par dager med litt spotting, og da ble jeg raskt gravid. Anonymkode: 655d8...649
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2020 #6 Skrevet 11. januar 2020 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kan høres logisk ut at en (for) tynn livmorslimhinne kan føre til sparsommelig blødning, men om det er noen klar og bevist sammenheng, vet jeg ikke. Uansett vil det i så fall bare være en indikasjon på at slimhinnen kan være problematisk tynn, ikke et sikkert tegn på at den er det. Jeg hadde kraftige blødninger da vi prøvde på nr. 1, og det tok godt over et år. Etter fødselen var blødningene mye mildere, gjerne bare én dag med blødning og et par dager med litt spotting, og da ble jeg raskt gravid. Anonymkode: 655d8...649 Jeg har veldig tykk slimhinne hver syklus. Alt mellom 12 til 17 mm før eggløsning Men mensen hos meg er kun kraftig di to første døgnene, di resterende 3 dagene er det som spotting , så mensmengden trenger ikke å si så mye om slimhinnen Anonymkode: e06f9...1d0 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2020 #7 Skrevet 11. januar 2020 Jeg har hatt bekymrede tanker om det samme, faktisk. Mine blødninger var sparsommelige, og uregelmessige, og prøveperiode etter prøveperiode gikk uten at jeg ble gravid. Jeg forsøkte å google meg frem til et svar, men uten å lykkes. Plutselig en dag viste testen to streker, og jeg pustet lettet ut. Så jeg bekymret meg uten grunn, og jeg tror ikke det er noen sammenheng, det bekreftes av å lese andres erfaringer her. Anonymkode: 6c485...e08
Fiiol Skrevet 11. januar 2020 #8 Skrevet 11. januar 2020 Jeg har også tykk slimhinne, men har bare et par dager blødninger ved menstruasjon.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2020 #9 Skrevet 11. januar 2020 Så vidt jeg har forstått det har det ingenting å si for graviditetssjanser. Jeg bekymret meg for dette tidligere, og snakket med min mor om det. Hun sa hun hadde uregelmessig mens, med spotting og noen ganger uteblitt menstruasjon fullstendig. Hun ble gravid med både meg og min søster (da hun var 29 og 34) med en gang, en knapp måned etter hun sluttet på pillen. Jeg har i senere tid, etter å ha fått fast kjæreste, også blitt gravid uplanlagt mot alle odds (på spiral). Alt det jeg har lest om uregelmessig mens og syklus har i hvert fall for min familie hatt null å si. Anonymkode: 1ab68...fa8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå