Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her stopper ut utviklingen i uke 6/7, kroppen støter det ikke fra seg. Er det noen som har erfaringer med det samme? Kjenner meg så fortvilt, men prøver å se fremover! Noen tips om ting jeg kan gjøre annerledes fremover før neste innsett? Vitaminer? 

Anonymkode: 30df2...37d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vanlig at utviklingen stopper opp rundt den tiden. Kroppen hadde støtt det ut til slutt, men det kan ta mange uker (derfor man sier "sikker" etter 12 uker). Skjer det en tredje gang kan det begynne å sees som et problem og utredning kan starte. To aborter er dessverre ikke unormalt. 

Anonymkode: 6e175...f33

Skrevet

Jeg har to MA (blighted ovum, altså ingen embryo utviklet seg) og to barn. Neste sitter forhåpentligvis 🤞🏼

Anonymkode: bdd7f...463

Skrevet

Hvis du ønsker kan du gå til gynekolog privat og høre om det noe som kan gjøres? 

Skrevet
5 minutter siden, Vestalinn said:

Hvis du ønsker kan du gå til gynekolog privat og høre om det noe som kan gjøres? 

Etter MA i sommer betalte jeg for full helsesjekk og sjekket meg samtidig for ureaplasma og diverse infeksjoner i livmoren, men det var ingen funn.

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Etter MA i sommer betalte jeg for full helsesjekk og sjekket meg samtidig for ureaplasma og diverse infeksjoner i livmoren, men det var ingen funn.

Jeg har opplevd en MA og en SA/kjemisk i 2019 og har nylig testet svært lavt på progesteron i lutealfasen. Det er vanskelig å si om det har vært forårsakende, men har i allefall fått progesterontilskudd å bruke fremover og håper det kan hjelpe. Skal også høre om jeg kan få teste for koaguleringsproblemer når jeg skal til gynekolog neste mnd. Vet ikke om dette er til hjelp for deg, men jeg er i allefall også i prosessen med å forsøke å finne noe som kan hjelpe og hindre at det går gale neste gang.

Skrevet
1 minutt siden, Vestalinn said:

Jeg har opplevd en MA og en SA/kjemisk i 2019 og har nylig testet svært lavt på progesteron i lutealfasen. Det er vanskelig å si om det har vært forårsakende, men har i allefall fått progesterontilskudd å bruke fremover og håper det kan hjelpe. Skal også høre om jeg kan få teste for koaguleringsproblemer når jeg skal til gynekolog neste mnd. Vet ikke om dette er til hjelp for deg, men jeg er i allefall også i prosessen med å forsøke å finne noe som kan hjelpe og hindre at det går gale neste gang.

Jeg fikk beskjed av legen som utførte UL at de kan sette meg på progresterontilskudd til og med uke 12 neste gang. Første MA var med det så vet ikke hva jeg tenker. Man vil selvfølgelig prøve alt!!

Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk beskjed av legen som utførte UL at de kan sette meg på progresterontilskudd til og med uke 12 neste gang. Første MA var med det så vet ikke hva jeg tenker. Man vil selvfølgelig prøve alt!!

Progesteronstøtte har ikke noe for seg når det er snakk om at utviklingen stopper opp. Progesteron er for å hindre kroppen i å støte ut et embryo. 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Progesteronstøtte har ikke noe for seg når det er snakk om at utviklingen stopper opp. Progesteron er for å hindre kroppen i å støte ut et embryo. 

Det samme tenker jeg! Sa til legen at slik jeg tenker fører det til at man kanskje holder på noe som ikke er levedyktig, han svarte bare at det er den eneste behandlingen de gir... 🙄 Man føler seg hjelpesløs 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...