AnonymBruker Skrevet 11. januar 2020 #1 Skrevet 11. januar 2020 Eller får de ikke noen form for straff? Noen som vet om de russiske separatistene som skjøt ned et passasjerfly ovet Øst-Ukraina i 2014 fikk straff? Anonymkode: 5dc7c...19e
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2020 #2 Skrevet 11. januar 2020 Jeg vil tro folk har blitt drept for mindre, det er jo tross alt Iran. Anonymkode: 3f0b6...0fe
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2020 #3 Skrevet 11. januar 2020 Fikk det konsekvenser da US skjøt ned det iranske passasjerflyet i 1988? Svaret er nei. Det samme svaret gjelder her. Anonymkode: e74d0...d0c
herzeleid Skrevet 11. januar 2020 #4 Skrevet 11. januar 2020 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Fikk det konsekvenser da US skjøt ned det iranske passasjerflyet i 1988? Svaret er nei. Det samme svaret gjelder her. Anonymkode: e74d0...d0c Kilde på at det ikke fikk noen konsekvenser? Til TS: Jeg vil tro dette får konsekvenser for de involerte, fra personellet som avfyrte missilene til ledelsen som ga de stående ordrene. Endret 11. januar 2020 av herzeleid
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2020 #5 Skrevet 11. januar 2020 Ser man det, ja. Vi ble beskyldt for konspirasjonsteorier... men neida, det var visst Iran som skjøt det ned. Konsekvenser? Hva skal man gjøre? Fengsle/henrette de som var på jobb? Sanksjoner til Iran? Ingenting får tilbake de menneskene. Anonymkode: 7c5fa...0a2
Isambard Skrevet 11. januar 2020 #6 Skrevet 11. januar 2020 Jeg synes det er vanskelig å si men jeg tror Iran vil være tilbakeholdne med å straffe soldater for rene uhell i en stresset situasjon. De kan ikke ha soldater som ikke tør å reagere. Soldatene må ta kjappe beslutninger på tynt grunnlag, og det kan koste dyrt å ikke reagere også. 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Fikk det konsekvenser da US skjøt ned det iranske passasjerflyet i 1988? Svaret er nei. Det samme svaret gjelder her. Anonymkode: e74d0...d0c Ronald Reagen beklaget offentlig og USA betalte erstatning til de etterlatte etter et forlik i retten. 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Får det noen "konsekvenser" for USA å drepe mennesker fra andre land også da? Anonymkode: 152ca...297 Ja. Flere amerikanere har blitt dømt for krigsforbrytelser i USA. Hvis det kommer frem at amerikanere dreper uskyldige sivile med vilje blir de straffeforfulgt i USA. Jeg tror imidlertid det er veldig stort rom å å gjøre feilvurderinger uten å straffes. Også sannsynlig at mye ikke kommer frem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå