Gå til innhold

Du som er ferdig med barn, hva ble du mest drittlei av med småbarnsperioden? (tenker mellom 1-4 år ca.)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjorde deg så drittlei at du aldri mer gadd å få flere barn? 

Anonymkode: 0c092...3de

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At man konstant på følge med så de ikke river ut all søpla, velter ting på bordet, drar hunden i halen, krabber opp trappa, nærmer seg stikkontakter, dunker ting mot TV skjermen, puttet alt mulig rart i munnen osv. Det å konstant måtte ha øyne i nakken er utrolig stressende!!

Anonymkode: 16d2f...e59

• Liker 28
Skrevet

Ingenting, men økonomisk og helsemessig sett bør jeg ikke få flere. 

Men jeg ser litt frem til mitt yngste barn er såpass stort at jeg kan sove litt lenger om morgenen. 

Skrevet

Det var ikke avgjørende i valget av ikke å få flere barn, men det stresset med å rekke fra jobb til barnehagen før stengetid er noe jeg er glad jeg ikke skal oppleve igjen. Jeg er sikker på at timen mellom 16 og 17 i de årene ga meg tidlig aldring!

Anonymkode: 87eb6...7b9

• Liker 9
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var ikke avgjørende i valget av ikke å få flere barn, men det stresset med å rekke fra jobb til barnehagen før stengetid er noe jeg er glad jeg ikke skal oppleve igjen. Jeg er sikker på at timen mellom 16 og 17 i de årene ga meg tidlig aldring!

Anonymkode: 87eb6...7b9

Hehe 😅 Det høres kjent ut. 40-årene skal nytes uten å ofte barnehager en tanke. Da går mine to til og fra skolen selv. Den barnehageperioden 🙄 Ble så lei av så mye. Vet jeg klager altså. Skal bli godt når begge har blitt skolebarn.

Ts

• Liker 1
Skrevet

Ja forresten, jeg er jo 37 når yngste begynner i 1. Klasse. Ikke det at alder er så viktig, men.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja forresten, jeg er jo 37 når yngste begynner i 1. Klasse. Ikke det at alder er så viktig, men.

Nei,det er ikke så viktig,men det spiller inn.

Jeg er i mitt 37.år nå,med snart ettåring..kommer til å være 42 når minste begynner i 1.klasse😱føler det er gammelt,var 28 da eldste begynte...

Anonymkode: f8847...bcb

• Liker 3
Skrevet

Sykdommer, stå opp kl.06,30, gris og rot.

Anonymkode: 46b72...b92

• Liker 9
Skrevet

Søvnen og mangelen på den, ellers elsket jeg den tiden 

Anonymkode: 1f630...96b

• Liker 1
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

At man konstant på følge med så de ikke river ut all søpla, velter ting på bordet, drar hunden i halen, krabber opp trappa, nærmer seg stikkontakter, dunker ting mot TV skjermen, puttet alt mulig rart i munnen osv. Det å konstant måtte ha øyne i nakken er utrolig stressende!!

Anonymkode: 16d2f...e59

Dette syntes jeg også var mest slitsomt med småbarn. Det var babytiden som gjorde at jeg ikke orket flere, men når vi er sammen med et vennepar med en 1-åring så blir jeg minnet på at det er godt å slippe den konstante fotfølgingen også. 😛

Anonymkode: 8d465...7d7

• Liker 5
Skrevet

Grising ved matbordet. Konstant være 100 % «på» river ut ting fra skuffer, kaster ting i søpla (som ikke er søppel) slår naboens hund, nekter å skifte bleie, stikker av fra meg når vi har dårlig tid, raserianfall i matbutikken, redd for at de skal putte ting i munnen, stresset ved henting i barnehagen, feber/diaré/snørr i ett sett..

men ingenting skal nytes mer enn å slippe å stå opp kl 05 på en lørdag!!!

• Liker 18
Skrevet
4 minutter siden, Irja said:

Grising ved matbordet. Konstant være 100 % «på» river ut ting fra skuffer, kaster ting i søpla (som ikke er søppel) slår naboens hund, nekter å skifte bleie, stikker av fra meg når vi har dårlig tid, raserianfall i matbutikken, redd for at de skal putte ting i munnen, stresset ved henting i barnehagen, feber/diaré/snørr i ett sett..

Det kan absolutt anbefales. ;)

Anonymkode: 8d465...7d7

• Liker 5
Skrevet
8 minutter siden, Irja skrev:

Hahaha, helt enig (her jeg sitter med ei på 10 mnd som stod opp 5 i dag) 🤣 

Anonymkode: fe7b0...203

• Liker 3
Skrevet

Jeg har en på snart 2 år. Og det blir ikke fler. Og det pga at vi ikke sover en eneste natt uavbrutt enda. Orker ikke flere år med dette en gang til når det endelig slutter 

Anonymkode: a3f36...323

• Liker 9
Skrevet

Vår er snart tre og jeg husker jeg stressa veldig med stikkontakter og at hun skulle krabbe under noe for så å reise seg opp å slå hodet.. Eller bestemme seg for å klatre oppå noe og falle ned, så ofte jeg tok med henne på do istedet når jeg måtte😂 

Stresser fortsatt litt med den klatringen.. Hun kommer seg opp på benken og åpner skapet til oboyen. 

Anonymkode: 2a817...8f4

• Liker 1
Skrevet

Å måtte stå opp 5.30.

Anonymkode: 65d42...a4c

• Liker 2
Skrevet

Jeg fikk to tette, var 25 og 26 da jeg fikk dem. Gikk all in for god barneoppdragelse, noe som gjorde at jeg faktisk måtte være tilstede hele tiden for å korrigere dem. Vi slapp unna knuste vaser, ødelagte sofaer, lugging, krangling og slossing, så sånn sett gikk alt bra. Men det vi ikke slapp unna, var all sykdommen. Omgangssyken gang på gang, og noen ganger lå vi alle fire med hver vår bøtte. Og så influensa, forkjølelse og feber. Netter hvor den ene sov godt, men den andre sov dårlig. Natt etter natt med lite søvn på meg, og tidlige morninger. Jeg virkelig hatet å stå opp kl halv seks 😵 Er ganske sikker på at det var mangel på søvn jeg mislikte aller mest😵

Anonymkode: 2a233...6a0

• Liker 3
Skrevet

Har et barn, ble bare hun pga baby tiden. Utrolig slitsom tid, med kolikk, urolig, og nektet vogn, bil og mange andre tIng.  

Savnet ro og egentid ekstremt i den perioden. Det å få igjen søvnmønstret mitt, men det var ikke lett. Kroppen blir så var etter en periode med barn, mer på vakt. Våknet av alle lyder. Tok meg 6-8 år før jeg fikk tilbake meg selv. 

Nå er barnet ungdom, Nå startet bekymringene, men det er en helt annen sak🙈

• Liker 4
Skrevet

Som alenemor var det to ting som var mest slitsomt:

- nesten aldri få trent: straks ungen begynte å krabbe, var det slutt på Sats med baby. Brukte barnepass der i blant, men dårlig samvittighet da det var lange dager i barnehagen også. Misunte de som kunne stikke ut halvannen time på ettermiddag/kveld...

- aldri gå i butikken alene: ble lite nye klær til meg selv, f eks, håpløst med barnevogn i prøverom, eller senere en aktiv 4-5-åring på handletur. De få fristundende fristet det heller ikke å bruke i butikker, hvis jeg ikke fant noe, kjentes det som jeg hadde kastet bort tiden! Men gud så effektivt når jeg en gang i blant gikk ærender alene, kunne gå kjapt og målretta med voksenskritt dit jeg skulle....

Anonymkode: 979c6...26b

• Liker 5
Skrevet

Hvor gamle var ungene deres sov lenger enn et par timer om kvelden? Jeg gjør hva som helst for 5 timer uavbrutt søvn akkurat nå. 

Hilsen sliten tvillingmor 😆

(Jeg er ikke Ts) 

Anonymkode: 094c7...60d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...