Gå til innhold

Passer hund, hvor mye tur?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Passer en hund i tre dager. Medium aktiv. Hvor mye tur er tilstrekkelig? Den er vant til mye aktivitet. Jeg skal passe den nå i et krisetilfelle, men jeg er skadet og kan ikke gå for mye ut. Kan tilby kos hjemme 24/7, morgen- og kveldstur ca 10 minutter, samt en tur midt på dagen 45 minutter. Vil dere hundevandte si det er ok for tre dager? Som sagt, ikke planlagt dette, og jeg kjenner hunden godt fra tidligere. 

Anonymkode: 357b8...a31

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville tenkt at det helt sikkert går fint, så sant ikke hunden er av typen som blir sprø og klikker hvis den ikke får brukt seg masse hver eneste dag. Mange hunder får jo ikke mer tur enn dette på vanlig basis, og dem går det jo som regel bra med. Men siden du kjenner hunden, så du vet vel om den «tåler» det? Ellers kan du jo spørre eier? 

Anonymkode: 7f2b3...227

• Liker 1
Skrevet

Syntes det høres fint ut jeg! Hvis ikke kan du prøve å kaste godbiter over gulvet eller ute på tur så hunden må bruke nesa litt. Da blir den litt mentalt sliten også. 😉

Skrevet

Det høres veldig fint ut

Anonymkode: c94d3...033

Skrevet

Spør hunden, den vet best. Du merker fort om det blir for lite, for å si det sånn...

Anonymkode: f36d9...f48

• Liker 1
Skrevet

Hvis du selv ikke klarer mere, så er det bra for tre dager.
Hovedsaken er at den får luftet seg , får mat, ly, litt lek og masse kos. :jepp: 

• Liker 2
Skrevet

Takk for svar, ser ut til å gå helt fint! Eier vet også om situasjonen, men ville ikke mase for mye med spørsmål som kanskje er selvfølgeligheter ettersom eier er i en slags krisesituasjon. Jeg har lite peiling på hund selv, så da slang jeg inn et spørsmål her til dere som er mer vant. Men ser at dette går helt fint, hunden og jeg koser oss inne i ruskeværet. 

Anonymkode: 357b8...a31

Skrevet

Min hund får 10-15 minutter morgen og kveld, 45-60 minutter ettermiddag og 2-4 timer en gang eller to i løpet av helgen. Helgeturen har utgått ved sykdom hos matmor, uten at det har vært noen krise. 

Anonymkode: 40de4...7d3

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...