AnonymBruker Skrevet 10. januar 2020 #1 Skrevet 10. januar 2020 Hei, jeg er en 19 år gammel jente. Har planlagt å ta opp minst 8 fag, etter idrett vgs, og jobbe deltid ved siden av med en gang jeg er ferdig på fhs i mai 2020. Jeg har lite kunnskap til rundt dette å ta opp fag, men jeg trenger en mest mulig effektiv og billigst mulig måte. Jeg har sett litt på sonans og nki, men veldig usikker. Skal muligens flytte til byen etter sommeren med venninne, hvertfall hvis det er gode muligheter for å ta opp fag der! Noen byer/steder i Norge som er gunstige å bo i, i forhold til å ta opp fag som privatist og relativt lett å få seg deltidsjobb, men som også venninna mi kan studere/ta opp fag i samtidig. Jeg leter etter ett «selskap», lignende, jeg kan kontakte for å garantere at jeg stiger i karakter, at jeg kan spørre om hjelp hvis det er ting jeg ikke skjønner, som evt. tilbyr stipend. Noe sted jeg kan lese meg opp på muligheter som privatist? Vanskelig å vite de rette ringene å søke på. Anonymkode: 6b3fd...6f5
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2020 #2 Skrevet 10. januar 2020 Jeg tok nylig 4 eksamener som privatist. Norsk, engelsk, historie og gym. Fikk 5 i de tre førstnevnte og 4 i sistnevnte. Jeg bare studerte hjemme på egenhånd og betalte for å få ta selve eksamen. VGs er enkelt og å lese seg til fem var myye lettere enn jeg hadde trodd. Leste kanskje 1-2 timer daglig i litt over 3 måneder før jeg hadde eksamen (ikke per fag, men sammenlagt). Du får jo ha pensum med deg i de aller fleste fag samt egne notater, og bruke både de og Internett mens du skriver. Ved muntlig eksamen får du 1 døgn på å lage PowerPoint og lage en muntlig presentasjon. Egentlig trenger man jo ikke pugge eller lese I det hele tatt. Anonymkode: e1192...c20
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2020 #3 Skrevet 10. januar 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ved muntlig eksamen får du 1 døgn på å lage PowerPoint og lage en muntlig presentasjon. Egentlig trenger man jo ikke pugge eller lese I det hele tatt. Ikke som privatist, nei. Anonymkode: 9c6da...d57
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2020 #4 Skrevet 10. januar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke som privatist, nei. Anonymkode: 9c6da...d57 Nei, du får vel 2 timer, med alt pensum og egne notater fullt tilgjengelig. Var i allfall slik I gym/kroppsøving. Med andre ord null stress. Anonymkode: e1192...c20
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2020 #5 Skrevet 10. januar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, du får vel 2 timer, med alt pensum og egne notater fullt tilgjengelig. Var i allfall slik I gym/kroppsøving. Med andre ord null stress. Anonymkode: e1192...c20 Nei, du får en halvtime etter du har trukket oppgaven til å notere stikkord på ett A4 ark. Anonymkode: 29b74...cb5
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2020 #6 Skrevet 10. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei, du får en halvtime etter du har trukket oppgaven til å notere stikkord på ett A4 ark. Anonymkode: 29b74...cb5 Har man med egne notater vil dette da være easy. Jeg fikk nå 2 timer ved kroposøvnings eksamen i høst. Men 30 minutter er uansett mer enn nok og man har gode notater å jobbe utifra. Anonymkode: e1192...c20
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2020 #7 Skrevet 10. januar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har man med egne notater vil dette da være easy. Jeg fikk nå 2 timer ved kroposøvnings eksamen i høst. Men 30 minutter er uansett mer enn nok og man har gode notater å jobbe utifra. Anonymkode: e1192...c20 Ja selvfølgelig, men det er ikke bare å møte opp på eksamen uten å lese i forkant som noen nevnte over her. Man rekker ikke gjennom pensum på den forberedelsestiden hvis man er dårlig forberedt:) Man får heller ikke bruke internett under forberedelsen, kun egne notater og bøker. Anonymkode: 29b74...cb5
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2020 #8 Skrevet 10. januar 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja selvfølgelig, men det er ikke bare å møte opp på eksamen uten å lese i forkant som noen nevnte over her. Man rekker ikke gjennom pensum på den forberedelsestiden hvis man er dårlig forberedt:) Man får heller ikke bruke internett under forberedelsen, kun egne notater og bøker. Anonymkode: 29b74...cb5 Er jeg som har svart lengre opp i tråden også. Og ved å lese max 2 timer daglig i 3 måneder får man tatt gode notater om man noterer mens man leser og jobber effektivt. Anonymkode: e1192...c20
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå