AnonymBruker Skrevet 10. januar 2020 #1 Del Skrevet 10. januar 2020 Hvordan betaler arbeidsgiver de 16 første dagene i arbeidsgiverperioden ? Får jeg de som "lønn" datoen for lønning, eller er dette noe NAV kommer til å utbetale for meg? Det står ingenting om det i vedtaket jeg fikk. Anonymkode: f156c...504 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2020 #2 Del Skrevet 10. januar 2020 Du får helt vanlig lønn i arbeidsgiverperioden, etter det er det NAV som utbetaler Anonymkode: 10411...c6c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2020 #3 Del Skrevet 10. januar 2020 Du får sykepenger fra arbeidsgiver de første 16 dagene, på datoen du vanligvis får lønn. Det blir kanskje litt venting på sykepengene fra nav, alt etter hvor lang sykemeldingen er og behandlingstiden hos nav i ditt distrikt. Anonymkode: d96d1...6d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2020 #4 Del Skrevet 10. januar 2020 Noen arbeidsgivere betaler deg vanlig lønn etter de 16 dagene, og søker nav om refusjon, slik at du får vanlig lønn gjennom hele sykdomsperioden. Anonymkode: 2c128...0f9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xayah Skrevet 11. januar 2020 #5 Del Skrevet 11. januar 2020 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Du får sykepenger fra arbeidsgiver de første 16 dagene, på datoen du vanligvis får lønn. Det blir kanskje litt venting på sykepengene fra nav, alt etter hvor lang sykemeldingen er og behandlingstiden hos nav i ditt distrikt. Anonymkode: d96d1...6d2 Jeg har vært sykemeldt siden 30.oktober, men fikk innvilget vedtak for 2 dager siden. Det står ikke i vedtaket når pengene blir utbetalt, det står bare at jeg kommer til å få sykepenger fra NAV fra og med 15.11.19, så regner med at fra 30oktober-15 november så er det arbeidsgiver som betaler, men står heller ikke i vedtaket hvordan de blir utbetalt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2020 #6 Del Skrevet 11. januar 2020 Akkurat nå, Xayah skrev: Jeg har vært sykemeldt siden 30.oktober, men fikk innvilget vedtak for 2 dager siden. Det står ikke i vedtaket når pengene blir utbetalt, det står bare at jeg kommer til å få sykepenger fra NAV fra og med 15.11.19, så regner med at fra 30oktober-15 november så er det arbeidsgiver som betaler, men står heller ikke i vedtaket hvordan de blir utbetalt. NAV har ingenting med når/hvordan arbeidsgiver utbetaler sykepenger i arbeidsgiverperioden. Det må du ta med arbeidsplassen din. Anonymkode: d8f83...7fc 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Bruker Skrevet 11. januar 2020 #7 Del Skrevet 11. januar 2020 (endret) Desrom bedriften din er IA -bedrift så kan arbeidsgiver betale deg sykepenger inntil 8 dager utan sykemelding Mange som blir råka av influsena bør av omsyn til smitteeffekt overfor andre arbeidstagere holde seg hjemme minst en uke før de går tilbake på jobb. Det kan bli langt mer kostbart for en bedrift dersom vedkomnde pådrar andre arbeidstagere smitte igjennom hoste o.l Endret 11. januar 2020 av Anonym Bruker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2020 #8 Del Skrevet 12. januar 2020 På 10.1.2020 den 23.41, AnonymBruker skrev: Du får helt vanlig lønn i arbeidsgiverperioden, etter det er det NAV som utbetaler Anonymkode: 10411...c6c Hos oss går lønn som vanlig hele perioden du er sykmeldt, så etter 16 dager så fortsetter lønna og jobben får refusjon fra Nav. Så lønna kommer akkurat som den pleier og samme med beløpet, heldigvis. Anonymkode: 3550c...4fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå