Gå til innhold

Tom for bensin-hvor mye må jeg fylle?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bilen starter ikke, tom for bensin..

Hvor mye tror dere jeg må fylle for å få den i gang igjen? Skal kjøpe på bensinstasjon, en kanne

Anonymkode: f46f6...368

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det holder lenge med 5 liter. Sannsynligvis går det bra med mindre. 

Men det kan gå hard utover batteriet å få dradd igjennom bensinen om den har gått helt tom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fylte tolv liter men den ville ikke starte for det..mener du at batteriet kan ha blitt ødelagt eller bare at det må lades? Den ansatte på bensinstasjonen sa at jeg kanskje måtte tømme for luft som kommer inn når det går tomt? Men han visste ikke hvor og hvordan. Har aldri gått tom før, så dette er jeg grønn på. Det er jeg forsåvidt uansett når det gjelder bil. Lånte en bil i kveld. Men må se mer på min egen i morgen. Tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg må få viking til å frakte den hjem i morgen så kan jeg lade batteriet i garasjen. Holder vel ikke med bare startkabler...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er diselbiler som må luftes, ikke bensin. 

Det skal være nok å fylle på. 

Om batteriet er svakt, og det er kaldt også, er det nok med startkabler. 

Anonymkode: eca45...ea3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er diselbiler som må luftes, ikke bensin. 

Det skal være nok å fylle på. 

Om batteriet er svakt, og det er kaldt også, er det nok med startkabler. 

Anonymkode: eca45...ea3

Men kan batteriet eller noe annet ha blitt ødelagt av dette? Er ca halvannen uke siden jeg ladet batteriet. Bilen var isete/rim da det er minusgrader og den har stått ute siden. Den stoppet i veien og jeg måtte trille den inn på parkeringsplass. Følte meg passe dum, ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men kan batteriet eller noe annet ha blitt ødelagt av dette? Er ca halvannen uke siden jeg ladet batteriet. Bilen var isete/rim da det er minusgrader og den har stått ute siden. Den stoppet i veien og jeg måtte trille den inn på parkeringsplass. Følte meg passe dum, ja...

Nei. 

Anonymkode: c7060...7cb

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, DarKnight skrev:

Hvordan går man tom for drivstoff?

Kjører til det ikke er mer igjen.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, DarKnight said:

Hvordan går man tom for drivstoff?

På min gode gamle bil nr 1 virket ikke måleren. Det gikk greit unntatt én gang. Stanset i en oppoverbakke. Siden dette var en gammel bil med choke dro jeg den ut og trillet nok til å komme inn på en sidevei. Når du leser om bilstanser i tunneler er ofte tom tank årsaken. Dette fordi i oppoverbakker, som det er mye av i mange tunneller,  legger drivstoffet seg slik i tanken at det ikke kan bli vanskelig å bruke det lille som er igjen.

Endret av skrue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Prøv med kondensfjerner, og få fylt opp tanken så fort du får start på bilen... 

Anonymkode: 21411...3ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, Husholdning1 said:

Kjører til det ikke er mer igjen.

Let me rephrase that:

Hvordan er man så toskete at man går tom for drivstoff?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, DarKnight skrev:

Let me rephrase that:

Hvordan er man så toskete at man går tom for drivstoff?

Ja for det var en mye koseligere kommentar 🙄 bra du er perfekt! 

Anonymkode: 2fb58...e5b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja for det var en mye koseligere kommentar 🙄 bra du er perfekt! 

Anonymkode: 2fb58...e5b

Er det lista di for å være perfekt? At man evner å følge med på drivstoffmåleren?

La meg si det sånn: Går du tom for drivstoff og drivstoffmåleren ikke har hengt seg opp på en eller annen måte på akkurat den turen, ja da kan du like godt levere inn førerkortet ditt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du heldig så har du bare dratt full motoren med bensin, men jeg tror ikke det har skjedd. For det å kjøre en bensin bil tom for bensin er drepen for bensinpumpen. Den tåler veldig lite tørrkjøring slik at den får indre skade og lekkasje etter tørrkjøring og dermed ikke vil klare å opparbeide riktig arbeidstrykk på bensin når du nå har fyllt opp. Resultat bilen starter ikke. Mest samssynlig så må du nå ha ny bensinpumpe.

Her vil tusenlappene fly. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...