Gå til innhold

jeg liker ikke barna mine

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har to døtre. De er tvillinger, 15 år. Jeg ble gravis da jeg var 27 og vurderte å ta en abort. Men etter mye press fra venner og familie, beholdt jeg dem. Tenkte alltid at jeg en dag kom til å bli glad i dem, men dagen har enda ikke kommet. De har et utrolig bra forhold med mannen min. Jeg vill veldig gjerne lære meg å bli glad i dem, men jeg har bare aldri vært så spesielt glad i barn. Hva skal jeg gjøre?

Endret av sendhjelp
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Psykolog?

Anonymkode: 9ebeb...99f

• Liker 27
Skrevet

Skaff hjelp! Gå til psykolog!

Anonymkode: 0775a...fca

• Liker 6
Skrevet

Hva er det som gjør at du ikke liker dem?

Anonymkode: 499ea...19d

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det som gjør at du ikke liker dem?

Anonymkode: 499ea...19d

Det er bare det at jeg ikke liker barn. Finner dem bare irriterende og uinterresante. Det er noe jeg er villig til å jobbe med, men vet ikke hvor og hvordan.

Skrevet
1 minutt siden, sendhjelp skrev:

Det er bare det at jeg ikke liker barn. Finner dem bare irriterende og uinterresante. Det er noe jeg er villig til å jobbe med, men vet ikke hvor og hvordan.

Du har jo tenåringer, og ikke "barn" lenger. Syns dette høres veldig merkelig ut. De fleste tenåringer er vel ute med venner hele tiden eller sitter på rommet sitt med sosiale medier eller spilling. Dersom du ikke liker dine egen barn så er dette noe de er klar over, og merkelig at de ikke har sagt noe.

Anonymkode: 78c40...73d

• Liker 23
Skrevet
4 minutter siden, sendhjelp skrev:

Stakkars barn.. egentlig litt sent å ta tak i dette når dei har blitt 15.. Men snakk med psykolog

Anonymkode: f17c2...e8a

• Liker 24
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du har jo tenåringer, og ikke "barn" lenger. Syns dette høres veldig merkelig ut. De fleste tenåringer er vel ute med venner hele tiden eller sitter på rommet sitt med sosiale medier eller spilling. Dersom du ikke liker dine egen barn så er dette noe de er klar over, og merkelig at de ikke har sagt noe.

Anonymkode: 78c40...73d

Det er ikke noe vi har snakket om, men vi har jo aldri hatt et bra forhold. Har fått føre av mannen min at de føler jeg er en fremmed. Dette er jo noe som sårer, men siden vi aldri har hatt ett godt forhold, så har det vært vanskelig å lage et. 

Gjest Warrior
Skrevet

Hvorfor får enkelte lov til å føde barn..På tide enkelte blir nektet å få barn.

Gjest Witch24
Skrevet

Hvis du ikke liker barn, trenger du ikke å ta tak i det for de er jo voksne om 3år allikevel...

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Stakkars barn.. egentlig litt sent å ta tak i dette når dei har blitt 15.. Men snakk med psykolog

Anonymkode: f17c2...e8a

Synes selvfølgelig dette er veldig trist for deres del, men er utrolig takknemlig for faren deres som de har et godt forhold til. Uansett, takk for tipset. Kanskje vi klarer å få gjort noe med det.

Skrevet
1 minutt siden, Warrior skrev:

Hvorfor får enkelte lov til å føde barn..På tide enkelte blir nektet å få barn.

Det er jeg faktisk helt enig i, men det er for sent å gjøre noe med det nå.

• Liker 1
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Det er normalt at man ikke liker barna sine hele tiden. At man ikke er glad i dem er derimot unormalt. Hvis dette er seriøst, bør du søke hjelp.

Skrevet
34 minutter siden, Anonymus Notarius skrev:

Det er normalt at man ikke liker barna sine hele tiden. At man ikke er glad i dem er derimot unormalt. Hvis dette er seriøst, bør du søke hjelp.

Men kan man få hjelp uten at barnevernet kommer farende med et helikopter, satt på spissen? 

Anonymkode: d098a...9c0

Skrevet

Er du deprimert? 

Anonymkode: 83d86...00f

Skrevet
2 timer siden, sendhjelp skrev:

Jeg har to døtre. De er tvillinger, 15 år. Jeg ble gravis da jeg var 27 og vurderte å ta en abort. Men etter mye press fra venner og familie, beholdt jeg dem. Tenkte alltid at jeg en dag kom til å bli glad i dem, men dagen har enda ikke kommet. De har et utrolig bra forhold med mannen min. Jeg vill veldig gjerne lære meg å bli glad i dem, men jeg har bare aldri vært så spesielt glad i barn. Hva skal jeg gjøre?

Sett deg ned og skriv en liste over positive kvaliteter døtrene dine har. Du sier du ikke liker barna dine, men jeg tror ikke de bare har negative kvaliteter har de vel? Har du prøvd å engasjere deg i hva de er opptatt av og interessene deres? Dere kan se film sammen, filmer dere vet alle liker, spør hva slags bøker de leser, du kan introdusere dem for musikk du liker, foreslå å dra på yoga eller klatring sammen. Hva slags interesser har du? Diskutere politikk, samfunn, holdninger til ditt og datt. Finn noe, et eller annet dere har felles. Og ta det derfra. Bli kjent med hvem de er. 

Det hjelper ikke å høre at dette er unormalt, det er du nok klar over og det får deg ikke til å føle deg bedre. 15åringer kan være irriterende og det er ikke akkurat den beste tiden å velge å starte å "like" døtrene sine! Men jeg lurer på om det kun er døtrene dine du ikke liker eller om du generelt har problemer med å ha relasjoner til andre? 

Selv om du føler en avstand har du ansvar for å få barna dine til å stå støtt i seg selv, til å guide og veilede, trøste, rose. Er det noe du gjør eller er kun mannen din aktiv der? 

Anonymkode: fbfa3...1bb

• Liker 4
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporing. 

Mynona, mod. 

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men kan man få hjelp uten at barnevernet kommer farende med et helikopter, satt på spissen? 

Anonymkode: d098a...9c0

Bv vil ikke bruke tiden sin på dette siden tenåringene har et god forhold til far og han kan dekke deres behov. 

Anonymkode: fde07...48f

• Liker 1
Skrevet

Er du glad i mannen din? Foreldrene dkne, søsken, venner? Jeg bare lurer på om du kan ha et begrenset følelsesregister?

Anonymkode: 0c302...672

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...