AnonymBruker Skrevet 10. januar 2020 #1 Skrevet 10. januar 2020 Jeg har ei jente på 13 mnd som stort sett er blid og glad. Men de få gangene hun blir frustrert og sinna fordi hun ikke får viljen sin eller fordi hun blir bært bort fra en situasjon så kan hun i enkelte tilfeller prøve å bite meg eller klore meg i ansiktet (hvis jeg bærer henne). Jeg blir helt paff. Er dette en fase ettåringene går igjennom? Hvordan kan jeg lære henne å takle sine følelser på en annen måte? Vil helst ikke at dette skal være en måte hun takler følelsene på 😅 Anonymkode: 08a6e...4f6 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2020 #2 Skrevet 10. januar 2020 Ja! Fase de går igjennom. Alle 1åringer er sinte! Kan være grusomt, men det går over ja. En 1åring forstår ikke alt, de klarer ikke utrykke det de vil, og da kan de slå, klore og bite. Si enkelt nei, og fjern fra situasjonen. Altså, ta vekk hånd og avled. Anonymkode: 644c6...f74 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2020 #3 Skrevet 10. januar 2020 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja! Fase de går igjennom. Alle 1åringer er sinte! Kan være grusomt, men det går over ja. En 1åring forstår ikke alt, de klarer ikke utrykke det de vil, og da kan de slå, klore og bite. Si enkelt nei, og fjern fra situasjonen. Altså, ta vekk hånd og avled. Anonymkode: 644c6...f74 Dette! Min 1 åring gjør også dette, helt vanlig når de ikke klarer å uttrykke seg med ord og når de er så små er følelser som sinne overveldende for dem og de utagerer derfor ofte på sinnet. Si at du forstår at hun blir sint, men at hun ikke kan klore/bite for da får mamma vondt. Avled henne deretter med noe annet. Anonymkode: 0387e...164 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå