AnonymBruker Skrevet 12. januar 2020 #21 Skrevet 12. januar 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva er poenget med det? Det skal mye til for å stryke et helt år.. Anonymkode: 5aca7...c89 Det skal mye til, men det er fort gjort å stryke i 1-2 fag og dermed kan det være hensiktsmessig å ha en buffer på 20-30 studiepoeng som man har tatt tidligere for å få alt til å gå opp med lånekassen (60 poeng per år) Anonymkode: b5d50...caf
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2020 #22 Skrevet 12. januar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det skal mye til, men det er fort gjort å stryke i 1-2 fag og dermed kan det være hensiktsmessig å ha en buffer på 20-30 studiepoeng som man har tatt tidligere for å få alt til å gå opp med lånekassen (60 poeng per år) Anonymkode: b5d50...caf Det er faktisk null stress å stryke. Da bare konter man eller tar det opp samtidig som andre fag, og så har du allerede hatt det nylig så går det lett. Jeg er en forferdelig student uten noe studieteknikk, men har aldri strøket i noe. For å henge igjen ett år må man være veldig syk. Ikke stress med det her. Anonymkode: 5aca7...c89
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2020 #23 Skrevet 12. januar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det skal mye til, men det er fort gjort å stryke i 1-2 fag og dermed kan det være hensiktsmessig å ha en buffer på 20-30 studiepoeng som man har tatt tidligere for å få alt til å gå opp med lånekassen (60 poeng per år) Anonymkode: b5d50...caf Er usikker på om du skjønner helt at man kan være forsinket med 60 poeng? Altså at du tar ett semester, og så stryker du på alt. Neste semester stryker du på to 10-poengsfag, men står på det siste faget. Da får du fortsatt studiestøtte neste semester! Det er omtrent umulig å få det så dårlig stilt, kjenner ingen som har vært i nærheten av den situasjonen. Anonymkode: 5aca7...c89
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2020 #24 Skrevet 12. januar 2020 Istedet for å bruke tid på å ta 10stp ekstra (som du må stå på for å ha de som buffer), bør du bruke tiden på å stå på de stp du faktisk mener å ta. Det lønner seg ikke å kaste bort tid på ting du ikke trenger. Bruk tid på det du skal. Om du stryker på 59stp (skal godt gjøres) kan du fremdeles få støtte fra Lånekassen året etter. Anonymkode: 06f0c...65c 2
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2020 #25 Skrevet 12. januar 2020 Du må høre med lånekassen. Da jeg hadde hengefag fikk jeg beskjed om at for å få de siste poengene omgjort måtte jeg ta samme, eller tilsvarende, fag. Det hjalp ikke å ha 15 stp i andre fag, som jeg hadde tatt ved siden av. Og hvis du finner ut at jeg har fått feil info fra Lånekassen, si gjerne i fra 😅 Anonymkode: 6e6f3...e4f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå