Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ungefri annen hver helg. Jeg har ingen jeg kan spørre om vil finne på noe.

har lyst til å legge ut status på FB om noen vil finne på noe.

Men hvor kleint er ikke det?

Anonymkode: 12223...d20

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis man aldri spør selv, så kan man hvertfall ikke forvente at noen andre tar initiativ :)

• Liker 5
Skrevet

Jeg har også barnefri helg, noe som er heller sjeldent, men ingen venninner har mulighet til å bli med på noe🙄

Anonymkode: fa500...e8f

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ungefri annen hver helg. Jeg har ingen jeg kan spørre om vil finne på noe.

Et det mulig å være så tafatt, du har hatt 12 dager på deg til å finne på noe denne helgen, men neida, dagen du sitter der alene så går du på kg å for å høre om det er ok å rope ut til alle om de vil finne på noe med deg. Håpløst. 

Anonymkode: 48d9b...a4d

• Liker 5
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har også barnefri helg, noe som er heller sjeldent, men ingen venninner har mulighet til å bli med på noe🙄

Anonymkode: fa500...e8f

Hvor bor du?

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Et det mulig å være så tafatt, du har hatt 12 dager på deg til å finne på noe denne helgen, men neida, dagen du sitter der alene så går du på kg å for å høre om det er ok å rope ut til alle om de vil finne på noe med deg. Håpløst. 

Anonymkode: 48d9b...a4d

Er det mulig å være så blåst, du har mulighet til å være et godt og raust menneske, men neida, du trykker en som tør å si at man ikke har venner ned i søla, spytter og sparker. Håpløst. 

Anonymkode: f8c25...5db

• Liker 23
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at det er helt innafor 👌🏼❤️ du vet aldri hvor en ny venn befinner seg eller om andre også er ensomme (jeg er også ensom og sliter..) Jeg fikk faktisk melding fra en barndomsvenn som jeg aldri har kontakt med (har henne på snap og insta, men ses aldri IRL) i går. Jeg kommenterte snappen hennes med «du ass!🙌🏻» og hun svarte «takk, men jeg sliter for tiden». Så nå skal vi faktisk møtes til uka og gjenoppta vennskapet ❤️🥂 Bare fordi hun turte å være åpen 🙏🏻❤️

Anonymkode: f8c25...5db

• Liker 8
Skrevet

Ta initiativ og inviter på middag til deg...på lørdag kl 19.00 f.eks.

Det kan være noen naboer, noen foreldre på skolen osv

Skriv: Hyggelig hvis dere vil komme på middag kl ....... på ............... Jeg bor..............Hilsen.......

• Liker 2
Skrevet

Som barnløs kan jeg bare si; sånn går det når du nedprioriterer å opprettholde vennskap fordi du forsvant inn i morsrollen. Har flere venninner som aldri kan/vil/orker å treffes, ikke har tid til å snakke på tlf, syns det er stress med chat, skal ta det igjen en annen gang og en annen gang og en annen gang, og må treffe andre med barn. Og vips, så har de frastøtt seg alle tidligere venner. Du kan jo legge ut en status om noen vil bli med på kino og se om det gir respons. 

Anonymkode: ae08e...28a

• Liker 4
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo nå du har muligheten til å gjøre ting alene også, å bli kjent med deg selv. Trygg på deg selv, har du ingenting du liker å drive med?

At du synes det er kleint handler om at du er usikker på deg selv.

En helg helt alene er jo helt topp i mine øyne. Kvalitetstid!

Anonymkode: d0b27...f1c

Skrevet

Jeg er så lei av KG-tråder, der folk klager over at man ikke har venner å finne på noe med. Men så har man heller ikke gjort en stor innsats selv.

Hva med å være litt selvstendig og ta ansvar? Gå alene på en kaffe, pub, arrangement? Hvorfor MÅ man være sammen med noen hver frihelg i det hele tatt? Det er så trist, at mennesker ikke klarer å gå ut døra alene en og annen helg. Og at det blir sett på som negativt. 

Jeg har et stort nettverk i voksenalder, men det er ingen selvfølge. Disse vennene har kommet ved at jeg har oppsøkt arenaer alene, også har jeg kommet i kontakt med de. Det er kanskje lettere å få venner som barn, da man har arenaer tilgjengelig (skole og fritidsaktiviteter). Men som voksen har man eget ansvar for å oppsøke arenaer.

Anonymkode: 375ad...f4a

• Liker 3
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke kleint! Go for it :)

Anonymkode: d32d2...ad0

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som barnløs kan jeg bare si; sånn går det når du nedprioriterer å opprettholde vennskap fordi du forsvant inn i morsrollen. Har flere venninner som aldri kan/vil/orker å treffes, ikke har tid til å snakke på tlf, syns det er stress med chat, skal ta det igjen en annen gang og en annen gang og en annen gang, og må treffe andre med barn. Og vips, så har de frastøtt seg alle tidligere venner. Du kan jo legge ut en status om noen vil bli med på kino og se om det gir respons. 

Jeg har faktisk aldri hatt venner. Jeg hadde selektiv mutisme som barn/ungdom. Og det sitter igjen litt enda. Har også blitt mobbet. Og det sitter hardt i. Har også angst. Er redd jeg ikke er bra nok for andre. Kjedelig å være sammen med. Føler jeg må prestere.

TS

• Liker 1
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Sånn tenkte jeg før jeg fikk barn om venninner som forsvant inn i morsrollen. Nå når jeg har barn selv lurer jeg på hvorfor barnløse venner ikke engang prøver å sette deg inn i hvor krevende og all-energi-oppslukende det er å ha barn og kanskje til og med bidrar litt i en så krevende fase. Men nei, mine barnløse venner forventer at det skal fortsette som før, uten å ta innover seg at jeg er opptatt mer eller mindre 24/7 og på minimalt med søvn...

Anonymkode: 84c47...648

• Liker 4
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sånn tenkte jeg før jeg fikk barn om venninner som forsvant inn i morsrollen. Nå når jeg har barn selv lurer jeg på hvorfor barnløse venner ikke engang prøver å sette deg inn i hvor krevende og all-energi-oppslukende det er å ha barn og kanskje til og med bidrar litt i en så krevende fase. Men nei, mine barnløse venner forventer at det skal fortsette som før, uten å ta innover seg at jeg er opptatt mer eller mindre 24/7 og på minimalt med søvn...

Det er da ikke deres oppgave å «bidra litt.» Det er du som har skaffet deg barn.

Anonymkode: ce2ff...06c

• Liker 4
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er så lei av KG-tråder, der folk klager over at man ikke har venner å finne på noe med. Men så har man heller ikke gjort en stor innsats selv.

Hva med å være litt selvstendig og ta ansvar? Gå alene på en kaffe, pub, arrangement? Hvorfor MÅ man være sammen med noen hver frihelg i det hele tatt? Det er så trist, at mennesker ikke klarer å gå ut døra alene en og annen helg. Og at det blir sett på som negativt. 

Jeg har et stort nettverk i voksenalder, men det er ingen selvfølge. Disse vennene har kommet ved at jeg har oppsøkt arenaer alene, også har jeg kommet i kontakt med de. Det er kanskje lettere å få venner som barn, da man har arenaer tilgjengelig (skole og fritidsaktiviteter). Men som voksen har man eget ansvar for å oppsøke arenaer.

Anonymkode: 375ad...f4a

Det er ikke alle som greier å skaffe seg et nettverk selv om man prøver. Noe kommer overens med de fleste, andre kommer kanskje ikke så godt overens med alle. Det kommer sikkert bl.a ann på hvor trygg man er på seg selv. Men på hvilke arenaer har du truffet disse? :)

• Liker 1
Skrevet

Er 100 prosent aleneforsørger selv, har barnefri en gang per mnd i beste fall!!

Null venner da all andre et par, og omgås med andre par, og siden jeg sliter økonomisk og ikke er i arbeidslivet akkurat nå pga sykdom, har livet de siste tre årene vært i total ensomhet med tanke på det sosiale, noe som gjør at jeg sliter enda mer psykisk..

Det er ikke bare kleint,det er regelrett forjævlig!

Håper det ordner seg for deg ts!❤️

Anonymkode: f33ef...491

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er da ikke deres oppgave å «bidra litt.» Det er du som har skaffet deg barn.

Vennskap er å gi og ta. Mine venner forventer at jeg skal gi på samme måte som før, uten å bidra. Forresten, hva er vennskap for deg egentlig? 

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vennskap er å gi og ta. Mine venner forventer at jeg skal gi på samme måte som før, uten å bidra. Forresten, hva er vennskap for deg egentlig? 

Tillit, glede av hverandres selskap, felles interesser, noe å snakke om, gøy å være sammen. Barnepass er ikke det første jeg tenker på ifht vennskap.

• Liker 2
Skrevet
På 10.1.2020 den 20.49, AnonymBruker skrev:

Gjør det! 🙂Er ikke kleint i det hele tatt.

En jeg ikke hadde noe kontakt med på over 10 år gjorde det. Jeg selv hadde mistet mye nettverk etter en lang tid sykdom og var mye alene. Da hun skrev på veggen  tok jeg sjansen på å sende henne en melding. Nå treffes vi jevnlig. 🙂 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...