Gå til innhold

HVA er greia med Alkohol!!!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Okey! Her kommer ett slags hjertesukk fra meg. Må ihvertfall finne ut av en ting! 

Hva er greia med alkohol? Hvorfor er det så "godt"? Hvorfor går det ikke an å ha en fest uten at folk blir drita full😩

Jeg personlig føler meg så uvel og ukomfortabel når folk skal drikke til de stuper, kommer bort til meg, klår på meg, lukter bokstavligtalt dritt, alkohol og urin! 

Kall meg gjerne old fashion, eller hva som helst. 

Jeg kan virkelig ikke skjønne hva som er så godt med alkohol, det smaker jo brent diesel 🤮

Jeg er jo gravid nå, men selv med flat mage klarer jeg ikke smaken av alkohol, eller lukten av alkohol. Eneste jeg kan bruke alkohol til er i maten, i og med jeg er kokk, så må jeg bruke alkoholen 😕

Det var mitt skrik! 

Ha en flott kveld. 

XOXO Stina ❤️❤️

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som du henger med feil folk. Jeg drikker alkohol med måte fordi det er 10 ganger bedre enn brus og juice til sammen. 

Anonymkode: b256d...490

• Liker 16
Skrevet

Det går an å nyte alkohol uten å kjøre grøftefylla. Voldsomt til klaging. Hva med å slutte å skrive så mye her inne og lev livet ditt som er rett foran øynene dine?

Anonymkode: 8b887...d25

• Liker 17
Skrevet

Jeg liker å være brisen. Og det smaker godt. Det får meg til å føle meg vel. Dessverre. 

Anonymkode: 746fb...886

• Liker 12
Skrevet

Enig med deg! Hater alkohol, synes det smaker dritt. spyr hver gang jeg drikker en sup alkohol pga det smaker så fælt.

• Liker 3
Skrevet

Hva er det dere drikker som smaker så fælt? :klo: der er jo noe det for en hver smak, har dere smakt sikkelig drinker laget av en proff bartender ? Kjenner ikke alkohol smaken  

Anonymkode: 58b07...8f1

• Liker 11
Skrevet

Jeg liker ikke te. Men jeg har innsikt nok til å skjønne at andre liker det.

Anonymkode: 51e53...b7c

• Liker 25
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Høres ut som du henger med feil folk. Jeg drikker alkohol med måte fordi det er 10 ganger bedre enn brus og juice til sammen. 

Anonymkode: b256d...490

Jeg drikker brus fordi det smaker bedre enn enhver alkoholdig drink som eksisterer. 

Anonymkode: 43754...417

• Liker 4
Skrevet

Og du som kokk burde vite hvordan vin kan heve en matopplevelse, og feil vin kan ødelegge totalt :)  

• Liker 11
Gjest Von Erich
Skrevet

Ikke alt alkohol er godt, men noe har god smak. Det å være full er moro og du blir mer glad av det. Dessverre er det litt lett å bli for full noen ganger, og dumme seg ut. Det har du sett med egne øyner eller hva?😂

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det går an å nyte alkohol uten å kjøre grøftefylla. Voldsomt til klaging. Hva med å slutte å skrive så mye her inne og lev livet ditt som er rett foran øynene dine?

Anonymkode: 8b887...d25

Ser ikke noe klaging fra TS jeg?

Skrevet

Slik jeg leser det du skriver, så lurer du på hva greia med grøftefylla er, ikke hva greia med alkohol er :)  For det å nyte alkohol i form av drikke til maten eller noen få enheter fordelt over en viss tid, som et voksent menneske, fortoner seg noe annerledes. 

Anonymkode: 85ecc...a7b

• Liker 6
Skrevet

Enig med deg. Liker ikke smaken av alkohol, og jeg føler meg på utsiden av vennegjengen når jeg stort sett er den eneste som ikke drikker i lystige lag.

Anonymkode: 4b5ae...80f

• Liker 1
Skrevet

Kanskje du skal slutte å gå på fjortisfester da. Mulig du får et nytt perspektiv på alkohol og andre mennesker. Høres ikke naturlig å omgås mennesker som lukter urin på fest!

Anonymkode: e40ec...7bc

• Liker 10
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det dere drikker som smaker så fælt? :klo: der er jo noe det for en hver smak, har dere smakt sikkelig drinker laget av en proff bartender ? Kjenner ikke alkohol smaken  

Om jeg bare hadde fått en krone for hver gang noen har sagt det til meg 🤑🤑

Jeg kjenner den alltid, i alt som er blitt laga av proffe og ikke proffe. Jeg kjente til og med alkoholsmaken som var i den Royal Irish Coffe isen som solgtes, og det var ikke store mengdene som var i den :fnise:

Ts, jeg er ganske enig. Noe av det verste jeg vet er at man også alltid må forklare seg når man sier at man ikke skal drikke. Det er ikke akseptabelt å ikke bare ha lyst til å drikke, men man må liksom ha en god grunn for det :sprettoy:

Jeg hater smaken av alkohol, og jeg har testet mye for å prøve å finne noe jeg kan drikke i de situasjonene jeg ikke gidder å ta samtalen nok en gang om hvorfor jeg ikke drikker. Men den ufattelig bitre smaken av alkohol er alltid der 😖

Anonymkode: b9ebb...a26

• Liker 1
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg liker ikke te. Men jeg har innsikt nok til å skjønne at andre liker det.

Anonymkode: 51e53...b7c

Jeg vet andre liker det, men hva er poenget med å bli sørpa. Nei, det er ikke "kult" 

XOXO Stina ❤️❤️ 

Skrevet (endret)
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg drikker brus fordi det smaker bedre enn enhver alkoholdig drink som eksisterer. 

Anonymkode: 43754...417

Brus er godt, ikke akkurat nå, men det er godt 😁😁

XOXO Stina ❤️❤️ 

Endret av Stina90x
Skrevet
34 minutter siden, Von Erich skrev:

Ikke alt alkohol er godt, men noe har god smak. Det å være full er moro og du blir mer glad av det. Dessverre er det litt lett å bli for full noen ganger, og dumme seg ut. Det har du sett med egne øyner eller hva?😂

Ser ikke noe klaging fra TS jeg?

Det er ikke noe morro å være full, å dagen etter er det "buuuhu skal aldri drikke igjen" jeg må jo praktisk talt slite å dra dere fulle hjem!! 

Klager ikke, bare sier meningen min. 

XOXO Stina ❤️❤️ 

Skrevet

Det er rus. Lovlig rus. Derfor elsker folk det.

Anonymkode: 65257...21c

• Liker 3
Skrevet (endret)
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Og du som kokk burde vite hvordan vin kan heve en matopplevelse, og feil vin kan ødelegge totalt :)  

Jeg er kokk ja, og kjenner til vinen, men jeg gir den oppgaven til min sommelier 😊

Men som kokk bruker jeg alkohol i maten som fordamper f.eks vin i saus eller rom i rombolle osv. Beste eksempelet jeg kom på i gravid tåken 😅

Ha en fortsatt fin kveld 

XOXO Stina ❤️❤️ 

Endret av Stina90x
Skrevet

Hvorfor ligger denne på Mat og Drikke? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...