Gå til innhold

Nybegynnerstrikk


rilin

Anbefalte innlegg

Har motsatt erfaring. Synes disse privatpersonene som lager egne oppskrifter lager mye dårligere oppskrifter enn feks Sandnes garn og dale garn. 
Min første genser var en helt basic raglangenser fra Sandnes garn. Hadde gått for noe sånt, dersom jeg skulle anbefale deg noe.

Anonymkode: ce098...8c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har motsatt erfaring. Synes disse privatpersonene som lager egne oppskrifter lager mye dårligere oppskrifter enn feks Sandnes garn og dale garn. 
Min første genser var en helt basic raglangenser fra Sandnes garn. Hadde gått for noe sånt, dersom jeg skulle anbefale deg noe.

Anonymkode: ce098...8c3

Det varierer selvsagt, noen er helt på trynet, mens andre er flinke. Det beste er nesten å lære seg engelsk strikketerminologi og finne designere på Ravelry som har gitt ut mange oppskrifter. Jeg klarer fint å strikke etter hvilken oppskrift som helst, men jeg har strikket i 20 år. Problemet er de som er ferske, og som ikke skjønner automatisk hva de skal gjøre når det står at de skal felle til ermehull eller hvilken vei man leser et diagram..

Anonymkode: b37ef...591

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt første prosjekt var en veldig grei og enkel ovenfra-og-ned-genser til barn. Strikket den i størrelse 1-2 år, og syntes det var akkurat passe mye å strikke uten at det ble uoverkommelig. Prosjektet i seg selv var ganske spennende og utfordrende uten å være for utfordrende - fikk prøvd meg på pinnebytter, økninger, legge masker til hvile, plukke opp igjen og å strikke med strømpepinner.

Fikk selvfølgelig ikke brukt genseren selv, ga den bort i gave til en som var liten nok. :) 

Anonymkode: f4b59...78d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...