AnonymBruker Skrevet 10. januar 2020 #1 Skrevet 10. januar 2020 Har en i omgangskretsen som hele tiden avbryter meg og snakker høyere hvis jeg prøver å si noe. Virker også som hun ser på folk når de har tenkt å svare meg og snakker til dem sånn at de må svare henne i stedet for, og dette gjør hun hver gang jeg prøver å snakke med personen Helt til jeg gir opp. Jeg vet ikke om hun tenker over det, men jeg syns det er litt barnslig oppførsel, vi er jo voksne. Kan det være hersketeknikk? Hun prøver også å være bedre en meg på mange områder. Gjør jeg noe så må hun gjøre det samme men enda bedre en meg. Noen som kjenner seg igjen, har lignende personer i omgangskretsen? Anonymkode: c2cd2...450
PURE/HONEY Skrevet 10. januar 2020 #2 Skrevet 10. januar 2020 Kanskje hun er veldig impulsiv og samtidig liker å snakke. Noen bare føler at de må si noe, til og med hvis de må avbryte noen, fordi de er redde for at de ikke skal få ordet før samtaleemnet er endret. Dette, kombinert med å snakke jævli høyt, er irriterende. Det kan også hende, slik som du sier, at hun bruker avbryting som en hersketeknikk. Jeg har en lignende person i min omgangskrets. Han pleier å avbryte folk midt i setningene deres, men han gjør det aldri av hersketeknikk da. Han gjør det fordi han bare er veldig impulsiv og innser ikke at å avbryte andre kan bli oppfattet som frekt eller plagsomt. Han er en skikkelig fin fyr og har sagt ifra før at han må slutte å avbryte, gjerne på en litt "light" måte, som ikke ødelegger stemningen. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå