Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er ei jente på 24 år som har startet på sykepleie studiene. Midt i dette har jeg jobbet en del på sykehjem, og innser nå at arbeidstidene er ikke særlig bra og ikke akkurat de tidene jeg kunne tenkt meg. Arbeidstidene vil fungere i starten, men når jeg evt blir eldre og får barn osv tror jeg ikke arbeidstidene er like gunstige...

Det jeg lurer på - er det noen av videreutdanningene innen sykepleie som har nogenlunde bedre arbeidstider? Har nå sett en del på operasjonssykepleie og anestesi sykepleie, tenker at dette er noe jeg kunne tenke meg. 

Takk for svar! 

Anonymkode: 9b0d5...642

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helsesykepleier

Anonymkode: 14b83...64b

• Liker 2
Skrevet

Helsesykepleier.

Eller så kan du jo ta et «brevkurs» innen ledelse og forsøke å få en mellomleder-jobb etter hver (jeg skriver «brevkurs» for jeg fatter virkelig ikke hva de lærer under denne utdanningen. Det er i alle fall ikke noe som øker lederkompetansen 🤦‍♀️)

Anonymkode: 59328...b03

• Liker 2
Skrevet

Har operasjonssykepleiere og anestesisykepleiere bedre arbeidstider?

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nope. Det har vi ikke. Eller vi er jo flere på vakt på dagtid da. Hos oss er vi 10-13 på dagtid og 2 på kveld/natt/helg. Vet ikke om det er vanlig på sengeposter og sykehjem? Eller om vi har noen flere dagvakter? Vi jobber også hver 4 helg. 

Anonymkode: 75e28...8d2

• Liker 4
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nope. Det har vi ikke. Eller vi er jo flere på vakt på dagtid da. Hos oss er vi 10-13 på dagtid og 2 på kveld/natt/helg. Vet ikke om det er vanlig på sengeposter og sykehjem? Eller om vi har noen flere dagvakter? Vi jobber også hver 4 helg. 

Anonymkode: 75e28...8d2

Men det betyr at flertallet går på vakt på dagtid(?) vil ikke dette si at de fleste går dagvakter som er bedre arbeidstider enn kveldsvakt feks? 

• Liker 1
Skrevet

Videreutdanning: spesialisering i sykepleie, ofte med turnus.

Mastergrad: rådgivning, fagutvikling, ledelse, administrasjon, akademia osv. Ofte dagtid.

Anonymkode: 2efcf...1fc

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er operasjonssykepleier, hos oss jobber flere kun på dagtid. Ca halvparten jobber helg, men betydelig sjeldnere enn hver 3. slik som er vanlig på post. De fleste operasjoner foregår på dagtid, og på kveld/natt/helg er det kun øyeblikkelig hjelp operasjoner og ett team (2 opr.spl og 1 an.spl) på jobb, så det er mye færre vakter pr pers enn det det er med postbemanning. Jeg har full stilling med ca 2-3 vakter i mnd, og hver 8.helg. Det avhenger selvfølgelig en del av hvor du jobber, men nå som dagkirurgien er i fremgang og stadig mer gjøres poliklinisk, økes også behovet for operasjon/anestesisykepleiere som kun vil jobbe dag. 

Anonymkode: b9b94...40a

• Liker 2
Skrevet

Jeg er helsesykepleier og jobber kun dagtid, mandag til fredag. Fri i alle høytider.

Anonymkode: b29bd...a27

• Liker 1
Skrevet

Takk for fine svar :) 

Hvordan er det å jobbe som helsesykepleier? Hva gjør dere feks i løpet av en arbeidsdag?

TS

Skrevet
På 11.1.2020 den 20.53, AnonymBruker skrev:

Takk for fine svar :) 

Hvordan er det å jobbe som helsesykepleier? Hva gjør dere feks i løpet av en arbeidsdag?

TS

Jeg jobber både med skolebarn og småbarn. Veldig variert, særlig de dagene jeg er på skolen. Bruker tid på samtaler med barn, noe undervisning, av og til vaksinering, møter/tverrfaglig samarbeid og samtale/veiledning av foreldre. Har også skilsmissegrupper. Mye samarbeid med lærere og skoleledelse. Jeg har også åpen dør-tid, der elevene kan komme uanmeldt. 

På helsestasjon 0-5 år er det flest konsultasjoner etter fastsatt program. Endel hjemmebesøk til familier med nyfødte barn. Bruker også tid på møter og tverrfaglig samarbeid i forhold til enkeltbarn.

Anonymkode: b29bd...a27

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...