AnonymBruker Skrevet 10. januar 2020 #1 Skrevet 10. januar 2020 Ble litt paff da jeg kom tilbake etter juleferien, for der hang det enorme bilder av hvert barn (i tillegg til de litt mindre bildene som er der fra før) med navn på foreldrene til barna. To barn hadde kun ett navn, blant alle andre (ca 40). Følte det litt sårt på disse barnas vegne. Noen av de eldste barna kan jo lese, og uansett er det jo lett og se at det er to navn over alt, bortsett fra på disse to. Barna var veldig opptatt av dette og gikk rundt og "leste" og gjettet bokstaver osv. Er dette normalt og ok? Anonymkode: 6c399...8c1 2
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 10. januar 2020 Populært innlegg #2 Skrevet 10. januar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ble litt paff da jeg kom tilbake etter juleferien, for der hang det enorme bilder av hvert barn (i tillegg til de litt mindre bildene som er der fra før) med navn på foreldrene til barna. To barn hadde kun ett navn, blant alle andre (ca 40). Følte det litt sårt på disse barnas vegne. Noen av de eldste barna kan jo lese, og uansett er det jo lett og se at det er to navn over alt, bortsett fra på disse to. Barna var veldig opptatt av dette og gikk rundt og "leste" og gjettet bokstaver osv. Er dette normalt og ok? Anonymkode: 6c399...8c1 Barn må bare lære å takle forskjellighet. De kan ikke beskyttes mot verden. Da går det lett galt når de blir voksne. Anonymkode: a67f5...ac2 93
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2020 #3 Skrevet 10. januar 2020 Om det var uklart, så mente jeg at to av barna åpenlyst ikke har noen far som er inne i bildet. Ts Anonymkode: 6c399...8c1 4
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 10. januar 2020 Populært innlegg #4 Skrevet 10. januar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Om det var uklart, så mente jeg at to av barna åpenlyst ikke har noen far som er inne i bildet. Ts Anonymkode: 6c399...8c1 Og det er realiteten. Det snakkes jo om familie hver eneste dag i ulike sammenheng, syns ikke de skal skjermes fra sannheten. Anonymkode: a6fed...9d0 65
Gjest theTitanic Skrevet 10. januar 2020 #5 Skrevet 10. januar 2020 Hva er galt i det? Skal barn tro de kommer med storken? I bhg mine gikk var det bilde av hver forelder også. Det var nyttig, for hvem husker vel dusinvis av foreldre etter noen samtaler med dem?
Gjest theTitanic Skrevet 10. januar 2020 #6 Skrevet 10. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Om det var uklart, så mente jeg at to av barna åpenlyst ikke har noen far som er inne i bildet. Ts Anonymkode: 6c399...8c1 De vet jo at de ikke har noen far. Vi kan ikke fjerne alle andres fedre fordi to barn ikke har en...
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2020 #7 Skrevet 10. januar 2020 Enig med den over. Det vil alltid være slik at man har ulike typer familier alle steder i samfunnet. Her har barnet ingen søsken, for eksempel, og kommer heller ikke til å få det. Andre familier har skeive foreldre, andre familier har en far som er off shore halve året. Sånn vil det alltid være. Barn må lære å snakke om ulikhetene med respekt overfor de andre familiene man møter på. Anonymkode: b0aa0...c78 12
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2020 #8 Skrevet 10. januar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om det var uklart, så mente jeg at to av barna åpenlyst ikke har noen far som er inne i bildet. Ts Anonymkode: 6c399...8c1 Tviler på at det var uklart for noen her. Men sånn har samfunnet og hverdagslivet blitt, både for barn og voksne. Hvorfor skal det skjules eller pyntes på? Vi lever i 2020! Anonymkode: 23424...5c6 14
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2020 #9 Skrevet 10. januar 2020 Mine barn har ikke far, på alt slikt er de kun oppført med meg. Det har ALDRI vært noe problem for dem. De har den familien de har, og det er evig nok for dem. ❤️ Nå, etter mange mange år har de "bonuspappa" i livene sine, og jeg ser de synes det er stas, men som en av de sa "vi har vært veldig fine bare vi tre også. ❤️" (De er begge i øverste del av barneskolen nå) Man må ikke lage problem av ting som ikke er problem for ungene, tenker jeg. De ungene det gjelder, de er jo vant til det. Anonymkode: c48a8...a4f 34
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2020 #10 Skrevet 10. januar 2020 Jeg tenker jo ikke at disse barna ikke skal forholde seg til dette selv, men dette er en garderobe for flere separate grupper. Føler at jeg vet mer enn jeg har rett til nå. Det er jo fint om de i bhg snakker om det med barna, men følte kanskje at det var litt vel direkte. Ts Anonymkode: 6c399...8c1 6
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2020 #11 Skrevet 10. januar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg tenker jo ikke at disse barna ikke skal forholde seg til dette selv, men dette er en garderobe for flere separate grupper. Føler at jeg vet mer enn jeg har rett til nå. Det er jo fint om de i bhg snakker om det med barna, men følte kanskje at det var litt vel direkte. Ts Anonymkode: 6c399...8c1 Var jeg som svarte i innlegget over deg. Jeg har hele tiden vært åpen om at det er bare meg. Dermed slipper man spørsmål også. "enn mannen din da?" eller at noen sier "kan ikke pappaen din ditt eller datt". Det er jo ingenting jeg skammer meg over, at jeg endte opp med ungene alene? Og ikke noe jeg burde skamme meg over heller, tenker jeg? Anonymkode: c48a8...a4f 16
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2020 #12 Skrevet 10. januar 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Barn må bare lære å takle forskjellighet. De kan ikke beskyttes mot verden. Da går det lett galt når de blir voksne. Anonymkode: a67f5...ac2 Enig til en viss grad, men følte det ble litt vel direkte. Ser ikke hvorfor dette skal være der, alle foreldre vet jo hvem barnet deres er. Navn på andre foreldre kan man jo oppsøke på digital plattform, om man trenger det. Ts Anonymkode: 6c399...8c1 5
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2020 #13 Skrevet 10. januar 2020 Unger er nysgjerrig og syns noe er rart I to sekunder, og så går det over, og det er helt uproblematisk at Josef har to pappaer eller Emma hverken har en mamma eller en pappa, men en bestemor istedet. Sånne ting er det de voksne som går rundt og tenker på og bryr seg masse om. Anonymkode: 39907...f1e 17
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2020 #14 Skrevet 10. januar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Enig til en viss grad, men følte det ble litt vel direkte. Ser ikke hvorfor dette skal være der, alle foreldre vet jo hvem barnet deres er. Navn på andre foreldre kan man jo oppsøke på digital plattform, om man trenger det. Ts Anonymkode: 6c399...8c1 Det er vel for at ansatte (vikarer) og ikke minst andre foreldre skal vite hvem som er far/mor til barna. Den første barnehagen hadde familietremed bilder, veldig kjekt synes jeg. I den nåværende er det noen foreldre som jeg ikke aner hvilket barn de har Anonymkode: 1e879...41f 8
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2020 #15 Skrevet 10. januar 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enig med den over. Det vil alltid være slik at man har ulike typer familier alle steder i samfunnet. Her har barnet ingen søsken, for eksempel, og kommer heller ikke til å få det. Andre familier har skeive foreldre, andre familier har en far som er off shore halve året. Sånn vil det alltid være. Barn må lære å snakke om ulikhetene med respekt overfor de andre familiene man møter på. Anonymkode: b0aa0...c78 Men det henger jo ikke info i gangen om antall søsken, foreldrenes jobb og legning heller. Ts Anonymkode: 6c399...8c1 5
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2020 #16 Skrevet 10. januar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enig til en viss grad, men følte det ble litt vel direkte. Ser ikke hvorfor dette skal være der, alle foreldre vet jo hvem barnet deres er. Navn på andre foreldre kan man jo oppsøke på digital plattform, om man trenger det. Ts Anonymkode: 6c399...8c1 Men nå forandrer du på problematikken i forhold til hi. Først mente du det var sårt på barnas vegne, nå er det plutselig at du kan søke opp foreldrenes navn på en digital plattform hvis du trenger det og ikke behøver å få det opplyst i barnehagen. Hva mener du egentlig? Anonymkode: 23424...5c6 10
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2020 #17 Skrevet 10. januar 2020 Just now, AnonymBruker said: Men det henger jo ikke info i gangen om antall søsken, foreldrenes jobb og legning heller. Ts Anonymkode: 6c399...8c1 Det kommer på skolen. Du får forberede deg mentalt allerede Anonymkode: 1e879...41f 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2020 #18 Skrevet 10. januar 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enig til en viss grad, men følte det ble litt vel direkte. Ser ikke hvorfor dette skal være der, alle foreldre vet jo hvem barnet deres er. Navn på andre foreldre kan man jo oppsøke på digital plattform, om man trenger det. Ts Anonymkode: 6c399...8c1 Jeg pleier ofte å bruke navnelappen i bhg for å huske hvem som hører til barnet. Hjulpet meg flere ganger under smalltalk med andre foreldre. Anonymkode: a67f5...ac2 5
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2020 #19 Skrevet 10. januar 2020 Uproblematisk Anonymkode: c3923...ba1 2
Tiilipån Skrevet 10. januar 2020 #20 Skrevet 10. januar 2020 Noen barn har en mor og en far, andre har to mødre, to fedre, en far eller en mor, to mødre og en far, to fedre og en mor. Det finnes mange familiesammensetninger. 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå