Gå til innhold

Beste pastasalat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk skikkelig lyst på pastasalat! Har arbeidshelg, så passer fint å lage i dag og så ha med på jobb i helgen!

Hva er din favorittoppskrift på pastasalat? :)

Anonymkode: 61886...ea2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pasta selvfølgelig (den man liker), isbergsalat eller crispisalat, mais, agurk, vårløk eller purreløk, paprika, cherrytomat, og en god dressing. Er ikke så glad i kjøtt, men skinke, ferdig kylling eller kjøttboller (gjerne vegetar for min del) passer jo godt med. Liker de "stekt og skivet" pakkene med kylling fra den stolte hane. De er kjempegod! Av dressinger liker jeg "Folkets rømmedressing" eller pestodressing som jeg lager selv (Creme Fraiche, pesto, salt/pepper). 

Anonymkode: 9adf1...ae1

Skrevet

Pastaskruer, kylling, rødløk, brokkoli, pesto og rømmer. Enkelt og superdigg! 

Anonymkode: 964a0...c30

Skrevet

En pakke makaroni
Salat (jeg foretrekker isbergsalat) 
Purre (hele)
Paprika (jeg bruker rød og grønn)
Noen tilsetter også mais og ost, det liker ikke jeg i salaten min 
Smårettskinke (du kan bruke kylling om du vil, jeg foretrekker skinke) 

Makaronien kokes, grønnsakene kuttes. Alt blandes i en skål. Til selve dressingen trenger du kun èn pakke majones og èn boks rømme. Jeg foretrekker lettrømme, ikke den letteste. Dette blander du sammen, for så å vende den inn i salaten. La pastasalaten stå over natten. Smaker nydelig og er kjempe enkel. Nå fikk jeg veldig lyst på pastasalat.... 

Anonymkode: e12cf...c84

Skrevet (endret)

Ingredienser:
Majones lett 165 g (1 pk)

Rømme 10% fett 1 boks

Smårettbacon 1 pk

Pasta kokt 300g

Vårløk 5 stk

Hvitløk 3 fedd

Mais hermetisk 1 boks

Sukkererter 100g

Smårettskinke 1 pk

Agurk 200g

Salt

Pepper

Sitronsaft

Instrukser:
Kok pasta som anvist på pakken, og kjøl ned. Stek bacon og når det er nesten stekt ha skinke og hvitløk litt i panna og stek til det lukter hvitløk. La det avkjøles litt.

Bland sammen rømme, majones og smak til med salt, pepper og sitronsaft. Skjør agurken i 2 på langs og fjern kjernen. Hakk opp alle grønnsakene i ønskelige biter. Ha grønnsaker, pasta og bacon/skinke/hvitløk blandingen oppi sausen, og bland godt.

😄😄

Endret av Ariana807

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...