Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det sånn som forekommer? 

Vi begge er mødre fra før av. Hun har en datter på 7 måneder. 
I hennes graviditet stilte jeg opp hele tiden å pratet med henne om alt hun ville ha utløp for. 

Nå er hun plutselig veldig annerledes mot meg når jeg er gravid. Hun virker sur på meg. Overhode ikke interessert i å spørre hvordan jeg har det eller snakke om graviditeten. 

Dette sårer meg jo litt kjenner jeg. 

Anonymkode: 611cb...87a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis dere er gode venner, kan du ikke prate med venninnen din om hva du føler og spørre hvorfor det er sånn? Kan jo være at hun bare ikke synes at graviditet er så spennende lenger. 

• Liker 6
Skrevet

Tenker hun enten er lei av å høre deg klage om dårlig form eller misunnelig på hvor fint svangerskap du har. 

Ellers så vil du oppleve selv at man havner i en boble aom nybakt mamma hvor babyen din er det eneste interessante en liten stund 😉 Spør du mye om henne og babyen?

Anonymkode: 71989...998

• Liker 6
Skrevet

Beklager, ser nå at dere er mødre fra før. Kanskje hun har det litt tøft? 

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor skla hun være sjalu? Er hun virkelig en god venn? Hun har jo et liten baby. 

Jeg er veldig gode venner med Svigerinnen min hun og broren min har hvert prøvere i 7 år. Uten å likkes, jeg har nylig blitt gravid uten å prøve.

Hun virker veldig glad for mine veger, og bryr seg mye. for nesten vondt av henne

>< Hun ringer og spør hverdan det går, smiler og er glad osv. Men jeg vet at hun er veldig lei seg innerst inne. Hun kunne ha hvert sjalu men det er hun ikke. 😞

Anonymkode: 5c502...f95

• Liker 1
Skrevet

Dessverre en typisk jente/venninnegreie. Mange har vanskelig for å glede seg over andres lykke. Hun var kanskje den som var gravid og fikk baby først, med all oppmerksomhet og fint som følger. Nå er du den ''nye i rollen'', og hun klarer sikkert ikke helt å vise glede for dette. Du har liksom oppnådd noe hun hadde. Akkurat som når en person blir skikkelig glad for å få en A i eksamenskarakter, helt til hun oppdager at hennes to bestevenninner også fikk A. Ikke like stas at de også fikk det, selvfølgelig! 😅
Synes dette er tyyypsik jenter, og noe jeg selv opplever i små og stor skala på mange ulike ting i livet.. 🤷‍♂️

Men! Du må bare eie din glede. Prøve å ikke bry seg ☺️

Anonymkode: 1ce47...094

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
6 timer siden, Flamme skrev:

Hvis dere er gode venner, kan du ikke prate med venninnen din om hva du føler og spørre hvorfor det er sånn? Kan jo være at hun bare ikke synes at graviditet er så spennende lenger. 

Synes helt ærlig det er vanskelig å ta opp dette.

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tenker hun enten er lei av å høre deg klage om dårlig form eller misunnelig på hvor fint svangerskap du har. 

Ellers så vil du oppleve selv at man havner i en boble aom nybakt mamma hvor babyen din er det eneste interessante en liten stund 😉 Spør du mye om henne og babyen?

Jeg klager ikke 

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skla hun være sjalu? Er hun virkelig en god venn? Hun har jo et liten baby. 

Jeg er veldig gode venner med Svigerinnen min hun og broren min har hvert prøvere i 7 år. Uten å likkes, jeg har nylig blitt gravid uten å prøve.

Hun virker veldig glad for mine veger, og bryr seg mye. for nesten vondt av henne

>< Hun ringer og spør hverdan det går, smiler og er glad osv. Men jeg vet at hun er veldig lei seg innerst inne. Hun kunne ha hvert sjalu men det er hun ikke. 😞

Anonymkode: 5c502...f95

Hun er en av mine nærmeste venner så ja. Men det virker nesten som graviditeten er som luft for henne. Forventer kanskje at hun kunne brydd seg litt. 

Skrevet

veldig relatable, venninnen min kom i hvit kjole i bryllupet mitt fordi hun er så sjalu på meg

Anonymkode: 55860...91a

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dessverre en typisk jente/venninnegreie. Mange har vanskelig for å glede seg over andres lykke. Hun var kanskje den som var gravid og fikk baby først, med all oppmerksomhet og fint som følger. Nå er du den ''nye i rollen'', og hun klarer sikkert ikke helt å vise glede for dette. Du har liksom oppnådd noe hun hadde. Akkurat som når en person blir skikkelig glad for å få en A i eksamenskarakter, helt til hun oppdager at hennes to bestevenninner også fikk A. Ikke like stas at de også fikk det, selvfølgelig! 😅
Synes dette er tyyypsik jenter, og noe jeg selv opplever i små og stor skala på mange ulike ting i livet.. 🤷‍♂️

Takk! Dette var godt å lese 💓 

Jeg tror egentlig det er som du skriver. Men det stikker jo litt. 
Det er jo tross alt ikke mange ganger i livet man er gravid, skulle ønske hun kunne glede seg litt på min vegne. Men det koster vell for mye☺️ 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

veldig relatable, venninnen min kom i hvit kjole i bryllupet mitt fordi hun er så sjalu på meg

Anonymkode: 55860...91a

Hjelp! 😩 «venninne» 

• Liker 1
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun er en av mine nærmeste venner så ja. Men det virker nesten som graviditeten er som luft for henne. Forventer kanskje at hun kunne brydd seg litt. 

Det kan rett og slett være at hun tenker at du ikke trenger like mye støtte og oppfølging denne gangen da du allerede har vært gravid før og vet hva du skal igjennom. Jeg synes andres graviditet er dritt kjedelig å høre om, kunne ikke brydd meg mindre. 

• Liker 1
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dett er veldig typisk ja, verst med kvinner. Men det er veldig vanlig i norge at vi ikke kan unne andre noe. Misunnelsen og sjalusien er største problemet i norge.

Anonymkode: 1eae6...739

• Liker 2
Skrevet

Kanskje hun bare er utslitt av å ha en baby og ikke orker høre på preggoprat for øyeblikket?

Anonymkode: 500ff...603

• Liker 5
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dett er veldig typisk ja, verst med kvinner. Men det er veldig vanlig i norge at vi ikke kan unne andre noe. Misunnelsen og sjalusien er største problemet i norge.

Anonymkode: 1eae6...739

Typisk norsk å gå ut i fra at noen er sjalu bare fordi de ikke er intressert..

• Liker 3
Skrevet

Sjalusi og det å ikke være så interessert er ikke det samme.

Hvorfor skal man være sjalu på en gravid dame, hun har jo barn.

Enten er hun generelt sliten, og litt lei av å snakke om baby/graviditeter (skjønner henne)

Eller så har ikke dette noe med graviditet å gjøre i det hele tatt. Tar du mye plass? Snakker du mye om de samme tingene? Klager du mye?

Alt som stjeler energi i en allerede utslitt mammas hverdag prøver man å unngå. 

Anonymkode: 3c0a3...d95

• Liker 7
Skrevet

Sånn venninnegreier er tricky... 

jeg mista en god venninne (man kan jo dog lure på hvor god denne venninna var) da jeg ikke stilte godt nok opp for henne da hun fødte barnet sitt. 
Det hun ikke tok hensyn til var at jeg hadde nettopp mistet for 2 gang og var veldig lei meg for det, og hadde absolutt ikke lyst å dra på føden... dette visste hun... 

Venninne dynamikken er merkelig avogtil... du må nesten bare snakke med venninnen din...

Anonymkode: 8425d...044

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Sånn venninnegreier er tricky... 

jeg mista en god venninne (man kan jo dog lure på hvor god denne venninna var) da jeg ikke stilte godt nok opp for henne da hun fødte barnet sitt. 
Det hun ikke tok hensyn til var at jeg hadde nettopp mistet for 2 gang og var veldig lei meg for det, og hadde absolutt ikke lyst å dra på føden... dette visste hun... 

Venninne dynamikken er merkelig avogtil... du må nesten bare snakke med venninnen din...

Anonymkode: 8425d...044

Denne skulle ikke være anonym :)

Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det sånn som forekommer? 

Vi begge er mødre fra før av. Hun har en datter på 7 måneder. 
I hennes graviditet stilte jeg opp hele tiden å pratet med henne om alt hun ville ha utløp for. 

Nå er hun plutselig veldig annerledes mot meg når jeg er gravid. Hun virker sur på meg. Overhode ikke interessert i å spørre hvordan jeg har det eller snakke om graviditeten. 

Dette sårer meg jo litt kjenner jeg. 

Hvorfor blir man så selvsentrert når man er gravid? Jeg forventer ikke at folk skal spørre meg om noe. Det er naturlig at man selv er veldig engasjert, men tror ikke folk rundt opplever det som like stort at noen i dems krets er gravid.

Anonymkode: 76020...06d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...