AnonymBruker Skrevet 10. januar 2020 #1 Skrevet 10. januar 2020 Etter vetrinærtime idag tror dem at tilbakevendende ørebetennelse, kløe ellers og mistanke fra min side om analkjertelbetennelse egentlig er pga allergi. De anbefaler diett i 8 uker for å utelukke. Men jeg kjenner min gamle stae beist at han nekter å spise.. Jeg må gjerne yndlingsmaten hans og godteriet hans. Hvordan få det til å fungere egentlig. Han kommer pront til å nekte.. Erfaringer? Anonymkode: 6c600...838
Tabris Skrevet 10. januar 2020 #2 Skrevet 10. januar 2020 Han nekter antagelig å spise fordi han har erfart at da får han maten han vil ha og godbitene han vil ha. Ren læring. Jeg har aldri hørt om en hund som sulter seg til døde ved matskåla. Og slitet med å gå noen dager uten mat er nok mindre enn ubehaget med allergien, så det er vel verdt å finne ut av. Alternativt kan du se hvilken proteinkilde det er i allergifôret og høre om du kan spe på med det (hvis foret inneholder lam, så kan du fe.ks gi ren lam). Jeg for min del må innrømme at jeg foretrekker utredning via elimineringsmetoden. Ofte (men ikke alltid) er det snakk om allergi mot en eller flere proteinkilder (kjøtttyper), og hvis da hunden spiser mat, godbiter og tyggebein utelukkende fra èn proteinkilde om gangen, så er det lettere å finne ut hva hunden faktisk er allergisk mot. Hvis hunden fungerer på allergifôret så er jo det flott, men da vet du aldri hva annet du kan gi for du vet ikke hva hunden faktisk reagerer på.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2020 #3 Skrevet 10. januar 2020 Takk for svar. Han er veldig var på dette med mat pga mishandling og sulting tidligere i livet. Derfor er jeg veldig skeptisk til å fjerne noe han spiser og trives med. Men ja, du har klart rett... Anonymkode: 6c600...838
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2020 #4 Skrevet 10. januar 2020 Hvordan skulle fravenning/tilvenning skjedd? Anonymkode: 6c600...838
Tabris Skrevet 10. januar 2020 #5 Skrevet 10. januar 2020 10 minutter siden, AnonymBruker said: Hvordan skulle fravenning/tilvenning skjedd? Anonymkode: 6c600...838 Det ville jeg hørt med dyrlegen om, om han mener du skal gå gradvis over til allergifor eller skifte rett over. Med gradvis tilvenning så kan det jo være at hunden din venner seg til den nye maten bedre og spiser den raskere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå