Gå til innhold

Når en får akkurat igjen knappen på jeansen, buksa akkart for liten da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det da bedre at den går opp en str.? Spørsmålet er om en skal pine seg eller ha det bra.

Anonymkode: d5666...987

Videoannonse
Annonse
Skrevet

den er akkurat passe. Strekker seg når den blir varm. 

Anonymkode: b174b...9bc

Skrevet

Da er det vondt å sitte, går ikke i slike bukser. Da går jeg heller ned de kiloene jeg har lagt på meg, nekter å kjøpe ny bukse fordi den er trang. 

• Liker 2
Skrevet

Min erfaring er at buksa ikke bare må passe i livet, men også over rumpa og låra. Det avhenger altså av buksa. Noen vil passe over rumpa, men være vide i livet(spesielt på ryggen). Andre vil være romslige hele veien, men trang i livet. Jeg kjøper helst ingen av disse, og spesielt ikke siste variant. Det virker for ubehagelig. Men livet kan justeres og det viktigste er at den passer nedover der det synes mer om du stort sett går med lange gensere. 

Anonymkode: ab201...147

• Liker 1
Skrevet

Spørs om du er mager fra før. Da bør du kjøpe større bukse, og være glad for at du har gått opp.

Hvis du er for overvektig, ville jeg tatt meg sammen for å spist litt mindre, beveget meg mer.

Gjest theTitanic
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det da bedre at den går opp en str.? Spørsmålet er om en skal pine seg eller ha det bra.

Hvis du vil pines for å se slankere ut så gå for den. Vil du heller tenke på andre ting en for trange bukser så tar du en størrelse større. 

Skrevet

Strekker seg og passer perfekt etter litt bruk.

Anonymkode: e86dc...1c9

• Liker 1
Skrevet

TS: Men blir det for trangt dersom en skal ha stilongs under?

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Strekker seg og passer perfekt etter litt bruk.

Anonymkode: e86dc...1c9

Nei, ikke alle bukser gjør det. har gått på noen smeller der.  Mange bukser som er kjøpt også har de bare blitt liggende i skapet fordi jeg i utgangspunktet kjøpte de litt for små.  Har prøvd å gå med den men de vider seg ikke ut, dette er bukser fra LIndex, Nudie, H&M mm.  Mens noen bukser vier seg for mye ut og blir ubrukelige etter man har brukt de en stund.  Dette blir sofabukser som både er for vide i livet og for slakke i rævva til at de fine på.  Man gambler når man kjøper jeans. 

Skrevet

Når jeg kjøper jeans, så kjøper de som jeg så vidt ikke får igjen (og noen ganger får jeg den ikke igjen heller) De utvider seg etter kort tids bruk.

Anonymkode: acc24...c81

Skrevet

Om det er pine å gå i buksa, så er den for liten.
Jeg har noen bukser der knappen såvidt går igjen, men buksa er fortsatt behagelig på. Andre bukser gnager og er vonde når de er så små.
Passformen har jo mye å si også, flere bukser går knappen akkurat igjen og er vonde på, men en størrelse opp blir plutselig alt for stor over rompa og lårene, og da er det jo ikke riktig hverken det ene eller det andre.

Men eneste fasiten jeg går etter er at klær aldri skal være vonde å gå i, det skal aldri være en pine!

Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg kjøper jeans, så kjøper de som jeg så vidt ikke får igjen (og noen ganger får jeg den ikke igjen heller) De utvider seg etter kort tids bruk.

Anonymkode: acc24...c81

Jeg har sikkert 6 par i skapet som ikke har gjort det.

Skrevet

Det kommer litt an på buksa og hvor mye stretch det er, men jeg kjøper alltid bukser som så vidt går igjen, etter noe bruk og et par vask passer de helt perfekt. Je gjorde feilen før å gå opp en størrelse, den ble etter en stund ganske pløsete på meg

Anonymkode: 709b1...b32

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...