AnonymBruker Skrevet 10. januar 2020 #1 Skrevet 10. januar 2020 Jeg har lyst til å jobbe i psykiatrien, og forsøker å finne rette vei. Har dere noen eksempler på hvordan man kan jobbe som sosionom i psykisk helsevern? Anonymkode: 82e92...bae
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2020 #2 Skrevet 10. januar 2020 Du kan få jobb som miljøterapeut. Mange steder som ansetter 3årig høyskoleutd som miljøterapeuter. D jobber jo også sosionomer som d de r utdanna som. Sjekk stillingsannonser på sykehusene. Anonymkode: c3dcf...330
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2020 #3 Skrevet 10. januar 2020 Hvorfor tar du ikke heller en klinisk utdannelse? Som vernepleier eller sykepleier? Anonymkode: 89464...5a9
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2020 #4 Skrevet 10. januar 2020 Man kan jo spesialisere seg som klinisk sosionom eller ta vidr utd i klinisk retning, feks familieterapi. Mange muligheter. Anonymkode: c3dcf...330 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2020 #5 Skrevet 10. januar 2020 Du kan jobbe både som miljøpersonell i institusjon og som samtaleterapeut i poliklinikk dersom du er sosionom, men videreutdanning i psykisk helsevern er å anbefale. Anonymkode: abd57...48d
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2020 #6 Skrevet 10. januar 2020 Du bør ta videreutdanning i Psykisk helsearbeid og eventuelt bli klinisk sosionom, men det er ikke et must. Anonymkode: 6866a...d26
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2020 #7 Skrevet 10. januar 2020 Om du ikke har begynt å studere allerde, hadde jeg anbefalt deg å titte på vernepleierutdanningen. Er vernepleier selv, og jobber i psykiatrien. Om du ønsker å jobbe på gulvet tror jeg du har en fordel som vernepleier fremfor sosionom (med tanke på medisinansvar iallefall, har ikke helt satt meg inn i sosionomstudiet, men forstått det slik at det er minimalt med medikament og helserelatert pensum?). Sosionomstudiet har nok mye som er relevant innenfor psykiateren, men tror man stiller litt sterkere om man kan ha typiske ansvarsvakter. Anonymkode: fcbf5...6de
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå