Cookiemonster Skrevet 10. januar 2020 #1 Skrevet 10. januar 2020 Jeg har styreverv i et boligsameie. Vi får betalt en sum pr møte, men det er ikke definert noe lengde på møtene. Jeg syns disse møtene varer så lenge hver gang, mye pga lite effektiv møteledelse... Jeg prøver å be om ca tid før møtene, men får aldri det. Hva tenker dere er normal tidsbruk på slike styremøter? Og har noen tips til hvordan jeg kan få påvirket til en mer effektiv tidsbruk?
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2020 #2 Skrevet 10. januar 2020 Det avhenger jo både av størrelse på sameie, antall saker som er oppe, om det er spesielle saker som tar lang tid, f.eks utredning av byggeprosjekter, tvangssalg e.l. Har sittet i mange styrer av ulike slag og vanlig tid på styremøter er 1,5-3 timer avhengig av saker. Anonymkode: c679f...1dc 1
Cookiemonster Skrevet 10. januar 2020 Forfatter #3 Skrevet 10. januar 2020 takk for svar. I løpet av de siste 3 årene har alle møtene vart over 3 timer hos oss... Til tross for at vi ikke har hatt noen spesielt store og tidkrevende saker
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2020 #4 Skrevet 10. januar 2020 1 time siden, Cookiemonster skrev: takk for svar. I løpet av de siste 3 årene har alle møtene vart over 3 timer hos oss... Til tross for at vi ikke har hatt noen spesielt store og tidkrevende saker Da får du ta rollen som møteleder, og styre møtet effektivt gjennom. Ta opp som skal på neste møte hvordan møtene skal organiseres for å komme gjennom og så kjører du på møtet etter det.. Anonymkode: c679f...1dc 1
Cookiemonster Skrevet 10. januar 2020 Forfatter #5 Skrevet 10. januar 2020 Det er styreleder som er møteleder, så jeg må vel heller prøve å påvirke til litt mer effektiv tidsbruk
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2020 #7 Skrevet 10. januar 2020 Bør nok regne alt fra 1-3 timer alt fra antall saker (som kommer an på hvor mange som bor i laget) og sakenes kompleksitet. Er det mange krevende saker tar det naturlig nok lenger tid. Men en måte å få ned tidsbruken på kan være å: - Ha en klar agenda for hvilke saker som skal prioriteres/haster - et fornuftig estimat på hvor lang tid som skal brukes til hver sak. - Be styremedlemmene forberede ulike saker i forkant der det er mulig (f. eks. ved utbygging/renovasjon, sanke informasjon fra Plan- og bygningsetaten) - Være møteleder selv, evt. leie inn profesjonell til å være møteleder- primært til styremøter der vanskelige saker skal behandles. Anonymkode: ba369...1ba 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå