AnonymBruker Skrevet 10. januar 2020 #1 Skrevet 10. januar 2020 Et det noen som vet hvor lenge man må være arbeidsfør etter endt sykemelding før man oppyjeber ny rett til sykepenger? Tenker da ikke på etter man har vært sykemeldt hele maks perioden. Men et par måneder. Dersom man er i mammaperm tjener man da opp ny rett til sykepenger? Anonymkode: 36c79...8ff
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2020 #2 Skrevet 10. januar 2020 26 uker hvis du har vært sykemeldt et år. Hvis du har vært sykemeldt bare et par mnd har du rett på sykemld med en gang, men hvis det blir mange små perioder uten friskemelding på 26 uker mellom, kan de legge sammen de små periodene. Foreldrepermisjon regnes inn. Anonymkode: fd6c7...3b6 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2020 #3 Skrevet 10. januar 2020 Man opptjener ikke ny rett på sykepenger dersom du har gått på mammaperm. Som nevnt overfor kan mindre perioder legges sammen. Du må være arbeidsfør i 26 uker for å opptjene ny rett dersom du har gått på maks. Da regnes ytelser som AAP, dagpenger osv som arbeidsuførhet, og kan ikke tas inn i de 26 ukene.. Anonymkode: 2a9a0...021
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2020 #4 Skrevet 10. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Man opptjener ikke ny rett på sykepenger dersom du har gått på mammaperm. Som nevnt overfor kan mindre perioder legges sammen. Du må være arbeidsfør i 26 uker for å opptjene ny rett dersom du har gått på maks. Da regnes ytelser som AAP, dagpenger osv som arbeidsuførhet, og kan ikke tas inn i de 26 ukene.. Anonymkode: 2a9a0...021 Mammaperm regnes inn jo. Anonymkode: fd6c7...3b6
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2020 #5 Skrevet 10. januar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man opptjener ikke ny rett på sykepenger dersom du har gått på mammaperm. Som nevnt overfor kan mindre perioder legges sammen. Du må være arbeidsfør i 26 uker for å opptjene ny rett dersom du har gått på maks. Da regnes ytelser som AAP, dagpenger osv som arbeidsuførhet, og kan ikke tas inn i de 26 ukene.. Anonymkode: 2a9a0...021 Selvfølgelig opptjenes rett til sykepenger under foreldrepermisjon.. (kanskje forutsatt at man ikke har en løpende sykemelding i samme periode som ikke akkurat er vanlig å ha) Anonymkode: 5d4c3...310
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2020 #6 Skrevet 10. januar 2020 Takk for svar. Jeg ekste et sted at man måtte jobbe 16 dager fullt før ny sykepenger periode starter men vet ikke om dette stemmer. Da tenker jeg på helt ny sykemelding periode ikke fortsettelse på forrige. Anonymkode: 36c79...8ff
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2020 #7 Skrevet 10. januar 2020 21 minutter siden, AnonymBruker said: Takk for svar. Jeg ekste et sted at man måtte jobbe 16 dager fullt før ny sykepenger periode starter men vet ikke om dette stemmer. Da tenker jeg på helt ny sykemelding periode ikke fortsettelse på forrige. Anonymkode: 36c79...8ff 16 (17) dager mellom hver gang du bruker egenmelding Anonymkode: 23551...857
applestories Skrevet 10. januar 2020 #8 Skrevet 10. januar 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Jeg ekste et sted at man måtte jobbe 16 dager fullt før ny sykepenger periode starter men vet ikke om dette stemmer. Da tenker jeg på helt ny sykemelding periode ikke fortsettelse på forrige. Anonymkode: 36c79...8ff Det betyr at dersom du blir sykmeldt innen 16 dager etter du var frisk, må ikke arbeidsgiver betale ny arbeidsgiverperiode, men du går rett på sykepenger fra NAV.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2020 #9 Skrevet 10. januar 2020 Kan jeg kuppe tråden litt? Jeg har vært sykemeldt fem måneder og skal ha seks måneder ulønnet permisjon. Har jeg noen karanteneperiode eller ikke hvis jeg blir syk når jeg begynner i jobb etter ulønnet permisjon? Anonymkode: 47c8f...506
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2020 #10 Skrevet 10. januar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kan jeg kuppe tråden litt? Jeg har vært sykemeldt fem måneder og skal ha seks måneder ulønnet permisjon. Har jeg noen karanteneperiode eller ikke hvis jeg blir syk når jeg begynner i jobb etter ulønnet permisjon? Anonymkode: 47c8f...506 Du må jobbe 4 uker. Anonymkode: 5c010...b15
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå