Gå til innhold

Vil barnehagen melde til barnevernet fordi barnet ikke smilte i dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

HVA Er greia med de superparanoide innleggene om barnevernet her?

Jeg har en stor omgangskrets, og det er ingen som frykter barnevernet der. De som jeg ser skrive kritisk på Facebook er de samme som har løsninger på alle problemer etter skolegang på livets harde skole.

Er kg samleplass for de engstelige, de med tvangstanker og angst?

Anonymkode: 7ba66...e64

• Liker 38
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo til en viss grad at de som vet de ikke strekker til som foreldre ikke akkurat vil dele det med navn. De vil heller få råd anonymt. Det er jo sårbart.

Anonymkode: 2489e...8bc

• Liker 3
Skrevet

Ja, jeg tror det. Det er litt som på svangerskapsforum. Kvinner som har gjennomgått dødfødsler og spontanaborter trenger et fora å få ut tanker, og da kan det se ut som det store flertallet har opplevd slike ting. 

Anonymkode: 02af2...ce6

• Liker 6
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, jeg tror det. Det er litt som på svangerskapsforum. Kvinner som har gjennomgått dødfødsler og spontanaborter trenger et fora å få ut tanker, og da kan det se ut som det store flertallet har opplevd slike ting. 

Det gir mening.

Men er fryktelig synd. Tror de får mer næring til angsten sin, fordi det virker som om deres irrasjonelle frykt er vanlig 😕

• Liker 5
Skrevet

Så mange rare påstander som skrives om hvorfor barnevernet plutselig stod på døra så er det vel ikke så rart om engstelige mødre blir skeptiske 😳

Om en har en forskrudd ekssamboer så kan en jo ha grunn til det, men har selv levert barn på skolen i pysjamasen, av og til består nisten kun av knekkebrød uten pålegg (barnets ønske så klart), flekkete klær/kun t-skjorte og bukse på vinteren så i følge kg så skulle jeg vært meldt for leeeenge siden 🤣

• Liker 6
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har en stor omgangskrets, og det er ingen som frykter barnevernet der. 

Du tror de som frykter barnevernet vil fortelle deg åpent at de frykter barnevernet?

Å innrømme at man frykter barnevernet er nesten det samme som å innrømme at man mishandler barna. Har man litt vett i hodet, så holder man kjeft.

Anonymkode: 434fa...ab7

• Liker 4
Skrevet

CLICKBAIT much? :alice:

• Liker 2
Skrevet

Hørte på podcasten "Foreldrerådet" igår. En morsom og normal, og oppegående mamma som har forskjellige gjester hver uke. Siste episoden var ang barnevernet. Hun hadde innrømt i en podcast at hun ble så sint på ungen sin at hun hadde kalt han "Jævla drittunge!". Så noen hadde jo sagt at da burde hun bli meldt til barnevernet. Folk reagerer med å "true" med barnevernet for de merkeligste ting, samtidig som altfor mange ikke reagerer når barn har det virkelig ille hjemme. Hadde vært interessant å se hvor mange henleggelser barnevernet har, versus saker de går videre på. 

Jeg har vært bekymra for barnevernet selv pga dårlig samarbeid med barnehagen, men har aldri blitt meldt, ganske enkelt fordi ungen viser alle trivselstegn som kan vises. Har lurt på hva som hadde skjedd om ungen hadde vært engstelig og introvert type, eller hvor mange barn egentlig har det dårlig, men hvor foreldrene har en overfladisk sjarm så barnehager og helsestasjonen overser faretegn de ville agert på om foreldrene hadde vært annerledes...

Anonymkode: 9ad67...a87

• Liker 3
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det gir mening.

Men er fryktelig synd. Tror de får mer næring til angsten sin, fordi det virker som om deres irrasjonelle frykt er vanlig 😕

Ja, utvilsomt! Jeg måtte melde meg ut av et slikt svangerskapsforum, fordi jeg fikk helt angst for spontanabort. ALLE fikk jo spontanabort, og ALLE symptomer var tegn på det. Var et nervevrak hele første trimester. Det er ikke sunt, og det er nok akkurat sånn de som frykter barnevernet i denne grad også har det. De har kanskje en liten bekymring, og så forer de denne ved å lese tråd på tråd om ting som faktisk ikke skjer så ofte. I mange av disse skrekkhistoriene er sjeldent ALL informasjon gitt, så man kan jo tro at barnevernet henter barn på grunnlag av dårlig variasjon på pålegg eller sløve søndager. 

• Liker 4
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du tror de som frykter barnevernet vil fortelle deg åpent at de frykter barnevernet?

Å innrømme at man frykter barnevernet er nesten det samme som å innrømme at man mishandler barna. Har man litt vett i hodet, så holder man kjeft.

Enig i det første. Mange frykter bv pga alt det gale de har hørt om etaten, ikke fordi de mishandler barna sine.

Anonymkode: ddf7f...aa8

• Liker 1
Skrevet
40 minutter siden, Mt3 said:

Så mange rare påstander som skrives om hvorfor barnevernet plutselig stod på døra så er det vel ikke så rart om engstelige mødre blir skeptiske 😳

Om en har en forskrudd ekssamboer så kan en jo ha grunn til det, men har selv levert barn på skolen i pysjamasen, av og til består nisten kun av knekkebrød uten pålegg (barnets ønske så klart), flekkete klær/kun t-skjorte og bukse på vinteren så i følge kg så skulle jeg vært meldt for leeeenge siden 🤣

I alle dager. Har du virkelig det?

Anonymkode: 1c090...1a7

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror det er en samleplass ja, for det er noe som er kjent her på kg, nettop det med Barneverndiskusjoner... Jeg kjenner meg igjen, jeg vet ikke om jeg snakker for andre engstelige mødre, men for min egen del, har det hjulpet å be anonymt om råd og svar, når man ikke tør det ellers nettop fordi man er redd konsekvensene. Og man vil gjerne ha støtte, bekreftelse og erfaringer, både gode og dårlige...

Anonymkode: c395f...ec8

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I alle dager. Har du virkelig det?

Anonymkode: 1c090...1a7

Det var vel en kamp hun ikke ville ta, da 😅

Anonymkode: 743c1...405

• Liker 9
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Enig i det første. Mange frykter bv pga alt det gale de har hørt om etaten, ikke fordi de mishandler barna sine.

Anonymkode: ddf7f...aa8

Jeg tror du misforsto hva jeg mente.

Jeg mener ikke at de som frykter barnevernet mishandler barna sine, men sier du høyt at du frykter barnevernet så vil en del tro at du frykter barnevernet fordi du mishandler barna dine og ønsker ikke å bli tatt.

Her kan man være anonym, og da tør folk å si hva de egentlig mener. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg har en venninne som ble meldt til bv etter en alvorlig fødselsdepresjon. Verdens flinkeste mor, det er hun fortsatt. For henne var det en så stor belasting at hun ikke fortalte det til noen før flere år senere. Hun opplevde ikke å få hjelp, som hun skulle hatt! Men at de var ute etter henne. Det synes jeg var helt grusomt å høre. Hun er virkelig verdens beste mor på alle områder, men ble veldig syk 💔 Hun hadde trengt støtte og hjelp. Ikke en Kafka prosess når hun var på sitt sykeste.

Anonymkode: fe68a...bb3

• Liker 4
Skrevet

Det er sinnsykt å gå rundt å være redd barnevernet. Barnevernet gjør stort sett en god jobb. De driter i om barna ikke smiler en dag, de driter i om barna har aktiv lek og dermed slår seg. Det de fokuserer på er om du som forelder er en god person som følger opp de behov og hjelp et barn har. Gjør du det har du ingenting å frykte.

• Liker 2
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en venninne som ble meldt til bv etter en alvorlig fødselsdepresjon. Verdens flinkeste mor, det er hun fortsatt. For henne var det en så stor belasting at hun ikke fortalte det til noen før flere år senere. Hun opplevde ikke å få hjelp, som hun skulle hatt! Men at de var ute etter henne. Det synes jeg var helt grusomt å høre. Hun er virkelig verdens beste mor på alle områder, men ble veldig syk 💔 Hun hadde trengt støtte og hjelp. Ikke en Kafka prosess når hun var på sitt sykeste.

Anonymkode: fe68a...bb3

Hun opplevde ikke dette veldig sterkt pga depresjonen da? Jeg har jobbet på en fritidsaktivitet for barn hvor mange av deltagerne var innunder barnevernet. Felles for alle var at foreldrene var supertakknemlige for hjelpen de fikk (av ulike årsaker) og hadde bare gode ting å si. 

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, Sirah skrev:

Hun opplevde ikke dette veldig sterkt pga depresjonen da? Jeg har jobbet på en fritidsaktivitet for barn hvor mange av deltagerne var innunder barnevernet. Felles for alle var at foreldrene var supertakknemlige for hjelpen de fikk (av ulike årsaker) og hadde bare gode ting å si. 

Ofte kommer barnevernet inn og veileder deg litt på hvordan du skal utføre jobben med barna. Ofte er det ikke snakk om at du er noen dårlig forelder heller tverdt om, men du er på et galt spor og de hjelper deg inn til riktig spor. Det er mange grader for hjelp de har. I en skala fra 1 til 6 der 1 er en bekymringsmelding med veiledning mens 6 er der er forholdene så gale at barna har det bedre andre steder. 

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, Hr. Aktiv skrev:

Ofte kommer barnevernet inn og veileder deg litt på hvordan du skal utføre jobben med barna. Ofte er det ikke snakk om at du er noen dårlig forelder heller tverdt om, men du er på et galt spor og de hjelper deg inn til riktig spor. Det er mange grader for hjelp de har. I en skala fra 1 til 6 der 1 er en bekymringsmelding med veiledning mens 6 er der er forholdene så gale at barna har det bedre andre steder. 

Ja er sånn jeg også har forstått det og har som skrevet opplevd flere foreldre som er kjempetakknemlige for et godt samarbeid med dem av forskjellige årsaker. Var derfor jeg tenkte at kanskje venninnen til AB opplevde det som ekstra belastende pga at hun allerede hadde en alvorlig depresjon :)

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

HVA Er greia med de superparanoide innleggene om barnevernet her?

Jeg har en stor omgangskrets, og det er ingen som frykter barnevernet der. De som jeg ser skrive kritisk på Facebook er de samme som har løsninger på alle problemer etter skolegang på livets harde skole.

Er kg samleplass for de engstelige, de med tvangstanker og angst?

Samsvaret mellom overskriften og innlegget ditt er hvor? Du har vel lest forumsreglene om overskrift og samsvar med innholdet i hovedinnlegget?

Anonymkode: 708cf...779

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...