AnonymBruker Skrevet 10. januar 2020 #1 Skrevet 10. januar 2020 Jeg har fått ny stilling hos min arbeidsgiver og er nå blitt mellomleder. Den største utfordringen er at jeg nå er leder for tidligere likestilte kollegaer og venner. Det kan være utfordrende og gå fra venn til sjef og jeg ønsker å tilegne meg er kunnskap om emnet. Ønsker derfor tips om bøker, forum på nett hvor dette kan diskuteres og selvfølgelig andres erfaringer. Noen som har vært i samme situasjonen og har noen gode råd til meg. Anonymkode: d4968...f3a
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2020 #2 Skrevet 10. januar 2020 Husk rolleavklaring, og husk taushetsplikt. Lykke til. Det er ikke enkelt å bli leder for tidligere kollegaer på samme nivå. Anonymkode: d322d...a4d
Gjest theTitanic Skrevet 10. januar 2020 #3 Skrevet 10. januar 2020 Viktigere enn noen gang å velge sine ord med omhu for å få dem til å forstå at du er venn, men også må sette noen rammer for hvordan avdelingen må drives. Man skal ikke glemme verdien av å fortelle noen det åpenbare. Feks hvorfor det blir et problem at en ansatt ikke har gjort sin del, eller gjør den på riktig måte.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2020 #4 Skrevet 10. januar 2020 Vær for all del ikke konfliktsky- den døra slår deg fort i bakhodet. Men ikke kall/benevne/tenk konflikt- tenk på det som en måte å komme seg gjennom en situasjon på en slik måte at alle kan gå derfra med æren og tilliten i behold. Bruk samarbeidslinja for å løse utfordringer og gi dine medarbeidere meransvar for å finne løsninger fremfor å tre noe nedover hodet på de. Ikke bli så mye kompis at "den vanskelige samtalen" blir umulig å gjennomføre. Tenk også over at du står i et spenn som kan føre til at du føler deg som dritten-i-midten Krav fra alle hold og kanter, men for hver oppgave du lykkes i vil du føle mestring og være mer rustet til neste oppgave som venter. Lykke til som mellomleder! Anonymkode: 2cc9c...1e8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå