Gå til innhold

Spørsmål om aldersinnstillinger på Tinder - lurer på om han ser meg

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja. Et aldri så lite spørsmål om hvordan Tinder fungerer i praksis. Jeg er 31 år og har  innstilt Tinder slik at jeg ser menn mellom 28 og 38 år. 

I går dukket det opp en venn av enn venn på 28 år. Når jeg kan se han, er det fordi han har sin aldersinnstilling så høyt opp som 31? Eller ser jeg han uansett fordi min innstilling er 28? Det jeg egentlig lurer på er da om han ser meg fordi jeg ser han - eller om det et helt uavhengig av hverandre...

Anonymkode: 24ebb...71f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Får du gamlinger og unge menn i feeden din som er utenfor alderen du har satt?  Hvis svaret er nei tyder det på at dere har overlappende innstillinger. Dere må begynne å date, det er en match!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Rævtekt skrev:

Får du gamlinger og unge menn i feeden din som er utenfor alderen du har satt?  Hvis svaret er nei tyder det på at dere har overlappende innstillinger. Dere må begynne å date, det er en match!

Nei, JEG gjør jo ikke det. Men det er på grunn av min egen innstilling. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, JEG gjør jo ikke det. Men det er på grunn av min egen innstilling. 

Der har du jo svaret ditt 😉

Anonymkode: 7ba85...950

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes noen nevnte noe om dette her inne et sted. At du som dame får opp alle menn i aldersspennet du har satt, men at det ikke er sikkert du er synlig for menna du sveiper på fordi de har en annen aldersinnstilling igjen. 

Anonymkode: 4bcdc...975

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Der har du jo svaret ditt 😉

Anonymkode: 7ba85...950

Nei, du skjønner ikke hva jeg mener. Får 50-åringene opp meg hvis de har satt nedre grense på 30, selv om de er over min øvre grense? Er det jeg lurer på.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes noen nevnte noe om dette her inne et sted. At du som dame får opp alle menn i aldersspennet du har satt, men at det ikke er sikkert du er synlig for menna du sveiper på fordi de har en annen aldersinnstilling igjen. 

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det må være innstilt på begge to. 

Anonymkode: 4751b...188

Her var det motstridende svar 😅 Jeg lurer veldig fordi jeg foreløpig ikke har fått noen match med han. Og hvis han velger meg bort på Tinder, er det neppe vits å ta initiativ i real life. Hvis han derimot ikke ser meg på Tinder, kan det jo være verdt et forsøk 😇

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her var det motstridende svar 😅 Jeg lurer veldig fordi jeg foreløpig ikke har fått noen match med han. Og hvis han velger meg bort på Tinder, er det neppe vits å ta initiativ i real life. Hvis han derimot ikke ser meg på Tinder, kan det jo være verdt et forsøk 😇

Du ser alle i din aldersinnstilling og han alle i sin.  Men har han innstilt for eks på maks 25 år vil han ikke få opp deg selv om du får opp han. 

Anonymkode: dc062...4aa

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, du skjønner ikke hva jeg mener. Får 50-åringene opp meg hvis de har satt nedre grense på 30, selv om de er over min øvre grense? Er det jeg lurer på.

NEI. Da hadde det blitt mange å sveipe på som det aldri kan bli noe med. Man får bare opp de i alderspennet man har satt opp, som også har deg innenfor sitt aldersspenn.

Anonymkode: 31d51...c63

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo håpe at han har Tinder gold, da vil han se at du har gitt ham en like. 

Uansett hadde jeg gitt faen i hele Tinder, hvis du har sjansen å ta kontakt utenom, så gjør det. Tinder er ikke fasit på om dere kan bli et par eller ikke. 

Anonymkode: cce2b...96f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

NEI. Da hadde det blitt mange å sveipe på som det aldri kan bli noe med. Man får bare opp de i alderspennet man har satt opp, som også har deg innenfor sitt aldersspenn.

Håper virkelig dette stemmer, jeg har satt et spesielt aldersspenn for å utelukke visse kjentfolk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Håper virkelig dette stemmer, jeg har satt et spesielt aldersspenn for å utelukke visse kjentfolk.

Det stemmer ikke. Har opplevd å endre fra f.eks. 30 til 28 på nedre alder, sende et par stykker til høyre, og opplevd å få match. Da må de jo nødvendigvis ha sveipet meg til høyre før jeg endret innstillingen, og for å gjøre det må de jo kunne ha sett meg.

Det er selvsagt en ørliten sjanse for at dette skjedde mer eller mindre samtidig, at de sveipet meg til høyre sekunder etter at jeg endret innstillingen, men regner ikke det som spesielt sannsynlig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Okapi skrev:

Det er selvsagt en ørliten sjanse for at dette skjedde mer eller mindre samtidig, at de sveipet meg til høyre sekunder etter at jeg endret innstillingen, men regner ikke det som spesielt sannsynlig.

Det regner jeg som sannsynlig, fordi man havner øverst i bunken hos veldig mange når man er "ny".
Jeg fikk over 100 likes på en halvtime rett etter jeg lastet ned appen. Så jo, det går så fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det regner jeg som sannsynlig, fordi man havner øverst i bunken hos veldig mange når man er "ny".
Jeg fikk over 100 likes på en halvtime rett etter jeg lastet ned appen. Så jo, det går så fort.

Jeg var jo ikke ny? Vært der i uker, om ikke måneder. Bare endret en aldersinnstilling. Jeg får stort sett også bare et par likes i uka, og her var det snakk om sekunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Okapi skrev:

Jeg var jo ikke ny? Vært der i uker, om ikke måneder. Bare endret en aldersinnstilling. Jeg får stort sett også bare et par likes i uka, og her var det snakk om sekunder.

Ja, det var derfor jeg brukte "", du er jo ny for den aldersgruppen når du endrer innstillinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Just now, AnonymBruker said:

Ja, det var derfor jeg brukte "", du er jo ny for den aldersgruppen når du endrer innstillinger.

Burde egentlig spurt, men hvordan vet du at det er slik det fungerer? At så snart man endrer den innstillingen, så havner man foran i køen for den nye aldersgruppen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Okapi skrev:

Burde egentlig spurt, men hvordan vet du at det er slik det fungerer? At så snart man endrer den innstillingen, så havner man foran i køen for den nye aldersgruppen?

Fordi man da er ny.

https://metro.co.uk/2016/02/27/how-does-tinder-actually-work-5721632/

Sitat

But when you log in again, you’ll start appearing with more regularity – specifically to people who are active at the same time as you. This works to encourage more immediate matches and conversations, so that people don’t get bored swiping with no response for hours on end.

Ikke akkurat det samme, men basert på tidligere sveipemønster lager de en algoritme som er med på å avgjøre hvem du får se og hvem du blir vist for. At to stk i aldersspennet 28-30 har swipet høyre på deg omtrent akkurat samtidig som deg, i løpet av ett minutts tid, ser jeg ikke på som usannsynlig i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Fordi man da er ny.

https://metro.co.uk/2016/02/27/how-does-tinder-actually-work-5721632/

Ikke akkurat det samme, men basert på tidligere sveipemønster lager de en algoritme som er med på å avgjøre hvem du får se og hvem du blir vist for. At to stk i aldersspennet 28-30 har swipet høyre på deg omtrent akkurat samtidig som deg, i løpet av ett minutts tid, ser jeg ikke på som usannsynlig i det hele tatt.

Det er ikke noe i artikkelen som understøtter det du skriver. Hvis det er et avsnitt der som sier at du dukker opp som ny bruker om du endrer aldersspennet må du gjerne sitere direkte, for jeg kan ikke se det.

Men ble nysgjerrig, så måtte jo teste. Fikk en venninne til å sette hennes aldersspenn til min alder, med 1 km avstand, for færrest mulig treff. Sendte et par stykker til venstre, og så dukket jeg opp. Jeg har ikke hennes alder i mitt aldersspenn, men var likevel synlig.

Endret av Okapi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit: Første treff på Google var forøvrig Swipehelper. Ukjent for meg, så skal ikke si så mye om pålitelighet, men de mener også dette:

With 99% certainty, the rule is: You can see everybody within your set range, regardless of whether you are within theirs. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...