Olaug Olsen Skrevet 10. januar 2020 Forfatter #21 Skrevet 10. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er slett ikke vanlig lenger. Tar en ut 100% permisjon er det 49 uker, kan ikke far ta sin del (15 uker) så er det bare 7-8 mnd med permisjon. Her i kommunen er det ingen som for barnehageplass før måneden barnet fyller 1 år, så da har vi 4-5 måneder hvor vi må velge mellom dagmamma eller ulønnet permisjon. Valget er selvsagt enkelt med dagens dagmamma priser, det blir ulønnet permisjon for vår del. Forstår at de skal leve av det, men det blir ca like stort tap økonomisk å ha dagmamma som ingen lønn, og da tar jeg meg heller av barnet selv. Det er jo derfor jeg får barn Da jeg var dagmamma lå satsen på 30kr timen for de som tjente bra, ble ikke rik av det men det burde ikke være poenget heller. Syns hun over som tar 7 500 er rimelig. Anonymkode: ffe8d...2f7 Ja, det blir et tapsprosjekt å komme tilbake i jobb med et slikt prisnivå. For min del er jeg glad til, for dette blir nok et effektivt prevensjonsmiddel for min livsglade datter, som nå har en sønn. Hun skal bare ha ett barn, og prisnivået i samfunnet stimulerer henne til fornuft! Hurra for markedet!
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2020 #22 Skrevet 10. januar 2020 1 minutt siden, Olaug Olsen skrev: Ja, det blir et tapsprosjekt å komme tilbake i jobb med et slikt prisnivå. For min del er jeg glad til, for dette blir nok et effektivt prevensjonsmiddel for min livsglade datter, som nå har en sønn. Hun skal bare ha ett barn, og prisnivået i samfunnet stimulerer henne til fornuft! Hurra for markedet! Jeg er alenemamma å klarer fint å leve på 7500 kr i lønn. Får jo itellegg 4000 kr i bostøtte;3000 kr i barnebidrag og dobbel barnetrygd. Så lander vel på rundt 16.000 kr i måneden å det klarer vi helt fint å leve på. Jeg ønsker å være dagmamma fordi det er en jobb jeg stortrives i,ikke for å tjene mest mulig. Så nå når jeg nylig skulle begynne i en ny dagmammajobb så sa jeg 7500 kr i lønn,foreldrene syns det var for lite å gir meg 9000 kr i lønn nå Veldig snillt av de,men hadde ikke vært nødvendig å betale meg så mye for min del. Anonymkode: 0bd1d...fc2
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2020 #23 Skrevet 10. januar 2020 Hvis barnet er så lite at man ikke får kontantstøtte, er det syke priser. For de som får kontantstøtte må de ikke ut med mer enn vanlig barnehagepris. Kontantstøtten er penger man i utgangspunktet ikke har, så da er det ikke urimelig å ta 10-11000 for pass. Anonymkode: 8e6f5...a7e 3
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2020 #24 Skrevet 10. januar 2020 2 hours ago, Olaug Olsen said: Dette er jo en helt vill pris, men værsågod! Vi har budsjett på max 11 000,- Skal sies at det var om du ville ha dagmammaen alene. Var det 2 som gikk sammen var det 18-20 totalt Anonymkode: 313dc...dda
Olaug Olsen Skrevet 10. januar 2020 Forfatter #25 Skrevet 10. januar 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skal sies at det var om du ville ha dagmammaen alene. Var det 2 som gikk sammen var det 18-20 totalt Anonymkode: 313dc...dda Hæ 18-20 hva? Hm??
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2020 #26 Skrevet 11. januar 2020 Hvilke medier brukes for å søke jobb som dagmamma? Jobber flesteparten «hvitt eller svart» Anonymkode: 16e7e...42d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå