Gå til innhold

Kan barnehagen melde til barnevernet hvis et barn har en utedress som lukter tiss?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et barn som nylig sluttet med bleier, men har hatt noen uhell ute. Jeg merket at utedressen fortsatt lukter tiss etter to ganger i vaskemaskin 40 grader. Tør ikke vaske på 60 grader, siden den kanskje kan bli ødelagt. Kan barnehagen melde til barnevernet hvis lukten av tiss ikke blir borte? 

Anonymkode: 1161d...07a

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakk med barnehagen og si du har vasket dressen 2 ganger, så de ikke tror at den lukter fordi du/dere ikke gidder å vaske barnets klær. 

Jeg k an ikke garantere for hva andre kan finne på å kontakte barnevernet for, men om dette er det eneste de har å komme mm ed, kan jeg ikke tenke meg du har noen grunn til bekymring. 

• Liker 19
Skrevet

Så forklar dette til barnehagen? Det er faktisk ikke verre

Anonymkode: 6e28c...9a3

• Liker 17
Skrevet

Ikke at det svarer på spørsmålet ditt, men du må jo kjøpe en ny dress til han om du ikke får bort lukten. Hadde du likt å gå rundt med tisslukt? 

Anonymkode: fb829...80a

• Liker 36
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ikke at det svarer på spørsmålet ditt, men du må jo kjøpe en ny dress til han om du ikke får bort lukten. Hadde du likt å gå rundt med tisslukt? 

Anonymkode: fb829...80a

Ja, jeg skal kjøpe ny. 

ts

• Liker 2
Skrevet

Uhellene skjedde i barnehagen da barnet ikke hadde bleie på seg. Har jo sluttet, men uhell skjer jo. Skal kjøpe ny dress, og informere om at jeg vasket den gamle to ganger. Sender med en boblebukse barnet har arvet i dag.

Kjøper ny dress i dag, så får vi håpe det ikke skjer flere uhell. Må man kjøpe, så må man.

ts

• Liker 1
Skrevet

Vi har også hatt mye uhell i utedressen. Jeg har vasket med et skyllemiddel som fjerner lukt. 

Det er ikke optimalt med skyllemiddel på utetøy, men hvis alternativet ditt er å kaste dressen... Bruk den hvertfall til uhellene uteblir tenker jeg.. 

Anonymkode: 6b741...1e3

• Liker 14
Skrevet

Om den lukter tiss og du da skal kjøpe ny, er det ikke bedre å vrenge den og forsøke 60 grader? 

Anonymkode: 5bf33...634

• Liker 26
Skrevet

Omo fresh tech, blå flaske.

Anonymkode: 6b741...1e3

• Liker 4
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg skal kjøpe ny. 

ts

Ikke kjøp ny. Alt som tåler 40grader tåler også 60... vask den på 60

Anonymkode: d1048...427

• Liker 13
Skrevet

Og ikke bruk skyllemiddel. Ta en dæsj (1-2dl) eddik i kammeret for skyllemiddel, og bruk pulver (ikke flytende) til hvitvask.

Den kommer til å bli rein

• Liker 22
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ikke kjøp ny. Alt som tåler 40grader tåler også 60... vask den på 60

Får prøve det først, da.

ts

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Og ikke bruk skyllemiddel. Ta en dæsj (1-2dl) eddik i kammeret for skyllemiddel, og bruk pulver (ikke flytende) til hvitvask.

Den kommer til å bli rein

Takk for tips.

ts

• Liker 2
Skrevet

Vreng den, bruk en spiseskje eddik og kjør den to runder på 40 grader. Det skal holde. 

Anonymkode: 22772...13a

• Liker 4
Skrevet

Tiss er ekstremt vannløselig.  Hvis du vasker den med ekstra bløtlegging og ekstra skylling kan jeg ikke forstå det om ikke lukta forsvinner. 

Anonymkode: 171d1...5a2

• Liker 5
Skrevet (endret)
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uhellene skjedde i barnehagen da barnet ikke hadde bleie på seg. Har jo sluttet, men uhell skjer jo. Skal kjøpe ny dress, og informere om at jeg vasket den gamle to ganger. Sender med en boblebukse barnet har arvet i dag.

Kjøper ny dress i dag, så får vi håpe det ikke skjer flere uhell. Må man kjøpe, så må man.

ts

Hvis du likevel har tenkt å kjøpe ny, har du jo ingenting å tape på å forsøke å vaske den på 60 grader og risikere at den blir ødelagt? 

Endret av Thyra
  • Liker 11
Skrevet

Sier som flere, hvis du uansett kjøper ny skader det da ikke å vaske den gamle på 60 grader først? 

Eddik tar lukt! 

• Liker 4
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ts

Hvis du uansett skal kjøpe ny dress hvorfor ikke prøve å vaske på høyere temperatur? Den er jo uansett ødelagt slik den er nå. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...