AnonymBruker Skrevet 10. januar 2020 #1 Skrevet 10. januar 2020 Hei, min hund er ganske gammel. Han er 14 år, og en ganske stor rase(blanding). Den siste måneden har en ny adferd oppstått og gradvis blitt mer synlig. Han har begynt å gni snuten i gulvet/gulvteppet før han skal spise, og han ligger ofte å gnir snuten mot labbene, gulvteppet eller gulvet når han sover, og da snøfter han og nyser. Nesen har vært kald i det siste, og han snørret litt. Tenkte han var forkjølet, men nå er han ikke kald mer. Men denne gni nesa situasjonen fortsetter. Jeg trodde først han gned øynene, men så oppdaget jeg dette med nesa i gulvet. I tillegg har han begynt å sikle litt, og "slafser", sånn typ at han slikker seg ofte rundt munnen og slafser uten at det er mat der. Jeg synes han drikker vann oftere. Han rister seg plutselig ofte, som om han har vært ute i regnet. Det skal ikke være tannproblemer, han er 14, men har aldri knekt en tann eller hatt hull. Vi sjekket og renset for en måned siden, og når tannstein var borte var alt bra. Er det noen som er kjent med lignende adferd? Jeg har googlet frem til både nesemidd og tannverk, men han spiser ikke bein lenger, så tror ikke han kan ha skadet tennene som er så sterke eller ha noe fremmed i halsen. Han spiser aldri på ting han ikke er gitt av oss. Han omgås sjelden andre hunder, men sniffer en del ute på spor. Kan nesemidd smitte slik? Ellers spiser han normalt, har vanlig avføring og løper masse på tur med stor glede. Han går i trapper med glede og hopper i sofa og bilen, virker i fin form og er oppvakt, selv om synet er litt dårlig. Han får smertestillende (metacam) hver dag for leddene og en svulst i nedre del av magen vi ikke kan operere, men lar han leve så lenge han ikke har problemer med den. Så vi har han på lånt tid desverre, selv om det kanskje ikke er overraskende med en så gammel hund. Vi er ofte hos veterinær etter at vi fant kreften, men siden vi bor langt unna, vil jeg høre om noen kjenner igjen den adferden jeg beskriver ovenfor. Beklager at dette ble litt langt. Anonymkode: 040d1...097
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2020 #2 Skrevet 10. januar 2020 Han er 14 år gammel, og det kan raskt oppstå forskjellige lidelser og fysiske endringer ved så høy alder. Dere bør ta turen til veterinæren, for du kan ikke stole på synsing på et forum der ingen får undersøkt hunden. Hunden din fortjener bedre enn det. Anonymkode: d2274...942 1
Gjest voss Skrevet 10. januar 2020 #3 Skrevet 10. januar 2020 8 minutter siden, AnonymBruker said: Han er 14 år gammel, og det kan raskt oppstå forskjellige lidelser og fysiske endringer ved så høy alder. Dere bør ta turen til veterinæren, for du kan ikke stole på synsing på et forum der ingen får undersøkt hunden. Hunden din fortjener bedre enn det. Anonymkode: d2274...942 Du skjønner sikkert at jeg synes han fortjener det beste, og det kommer sikkert frem at jeg bekymrer meg og er enormt glad i min hund. Han har allerede en time booket, men denne adferden kom gradvis og er blitt mer tydelig nå. Jeg skal selvsagt beskrive det samme for veterinæren. Men når man sitter på natten og tenker og bekymrer seg, googler og katastrofetenker hender det man spør om innspill. Takk for svar i hvertfall, jeg er helt enig med deg i å ikke stille nettdiagnoser (på hverken hun eller menneske), men må få utløp for bekymringene mine.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2020 #4 Skrevet 10. januar 2020 Klart jeg forstår det! Har selv måttet avlive en hund på samme alder, og det er tøft. Forstår deg godt. Lykke til, og håper at veterinæren får hjulpet ham. Anonymkode: d2274...942
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå