Gå til innhold

Grunnstønad adhd

Fremhevede innlegg

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Særlig barn har det. Ikke gå til angrep for de som er så heldig å få stønad. Ikke vær misunnelig på andre som får noe du ikke får. 

Mer du uenig denne loven og bestemmelsen, får du ta kontakt med politikerene. De med adhd trenger ikke stå til ansvar for å svare på dette. 

Hvem takker nei til penger en har krav på BTW? INGEN!! 

Anonymkode: 99364...e86

Brukeren presiserer at denne spør kun pga nysgjerrighet. Det er derfor ingen grunn for deg til å be denne avstå fra angrep og å være misunnelig. Det er heller ingenting som tyder på at brukeren er uenig i bestemmelsen.

Anonymkode: a08be...c48

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Særlig barn har det. Ikke gå til angrep for de som er så heldig å få stønad. Ikke vær misunnelig på andre som får noe du ikke får. 

Mer du uenig denne loven og bestemmelsen, får du ta kontakt med politikerene. De med adhd trenger ikke stå til ansvar for å svare på dette. 

Hvem takker nei til penger en har krav på BTW? INGEN!! 

Anonymkode: 99364...e86

Jeg har ikke gått til angrep, spurte fordi jeg ikke visste hvorfor. Må være lov å lære? Er ikke misunnelig, har selv takket nei til andre stønader jeg har rett på fordi jeg ikke føler jeg trenger de. Jeg skjønner det godt på barn, bare lurte litt ang voksne. Er det hyperaktiviteten? 😊

Anonymkode: 73853...f0f

• Liker 3
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Brukeren presiserer at denne spør kun pga nysgjerrighet. Det er derfor ingen grunn for deg til å be denne avstå fra angrep og å være misunnelig. Det er heller ingenting som tyder på at brukeren er uenig i bestemmelsen.

Anonymkode: a08be...c48

Takk. Jeg er absolutt ikke uenig, bare lurer på hvorfor siden jeg ikke har ADHD og ikke skjønner av meg selv hvor klesslitasjen kommer fra spesielt hos voksne 🙈. Er kanskje smådum, men alltid interessant å lære noe nytt. 

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Takk. Jeg er absolutt ikke uenig, bare lurer på hvorfor siden jeg ikke har ADHD og ikke skjønner av meg selv hvor klesslitasjen kommer fra spesielt hos voksne 🙈. Er kanskje smådum, men alltid interessant å lære noe nytt. 

En av de typiske tingene mange med adhd driver med er «fikling» på ting. Jeg selv fikler med sømmer på klær noe som fører til løser tråder som jeg da river løs så klærne får store hull. En annen ting er at vi skal gjøre 1000 ting på en gang og det må skje fort. Så flere ganger i løpet av en dag må jeg skifte fordi jeg f.eks har helt kaffekoppen over meg selv. Dette fører til ekstra mye vasking av klær som igjen sliter på klærne. Dette er bare noen eksempler.

Anonymkode: a8021...306

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

En av de typiske tingene mange med adhd driver med er «fikling» på ting. Jeg selv fikler med sømmer på klær noe som fører til løser tråder som jeg da river løs så klærne får store hull. En annen ting er at vi skal gjøre 1000 ting på en gang og det må skje fort. Så flere ganger i løpet av en dag må jeg skifte fordi jeg f.eks har helt kaffekoppen over meg selv. Dette fører til ekstra mye vasking av klær som igjen sliter på klærne. Dette er bare noen eksempler.

Anonymkode: a8021...306

Da skjønner jeg 😊 takk for at du deler. Synes det er interessant å vite grunnen bak 😊

Skrevet
På 10.1.2020 den 18.09, eller skrev:

Det står at det ikke kreves dokumentasjon for ekstrautgifter ved adhd.

Korrekt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...