AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #1 Skrevet 9. januar 2020 Jeg og barnefar flytter fra hverandre nå, og jeg må av den grunn på overgangsstønad da jeg ikke har betydelig nok inntekt til å klare meg alene. vi har to barn, 2,5 år og 3 mnd. Vi kommer til å dele samvær ganske likt med eldste, men minstemann er jo enda såpass liten at han er avhengig av meg store deler av tiden. så jeg lurer på hvordan det er å ha barnefar på besøk et par ganger i uken så han kan få se minste? Mtp overgangsstønaden. Man skal jo ikke ha kjærlige relasjoner etter brudd om man før denne stønaden, men dette er jo kun besøk. Vi «skilles» som gode venner og jeg vil jo gjerne at barna og pappaen skal sees så ofte som mulig. han kan selvfølgelig bare hente baby og ta han med seg ut men jeg ammer og han spiser ofte så det er ikke alltid det enkleste ☺️ Skal høre med nav også så klart, men alltid fint å høre erfaringer. takker for alle svar 🙂 Anonymkode: 09d8e...db6
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #2 Skrevet 9. januar 2020 Husk at du må ha ungene minst 60%, dette går på overnattinger, og dere må ikke bo for nærme hverandre. Anonymkode: 03a2c...b1e
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #3 Skrevet 9. januar 2020 Dere har ikke lov til å bo sammen, eller være kjærester med to boliger. Hvor mye han er der for å se barna, har ingen noe med Anonymkode: edc76...fe9 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #4 Skrevet 9. januar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Husk at du må ha ungene minst 60%, dette går på overnattinger, og dere må ikke bo for nærme hverandre. Anonymkode: 03a2c...b1e Åh! Ja, det blir nok en 60/40 fordeling, det er mest forenelig for oss alle føler vi, men han har jo fått leilighet ikke så veldig langt unna oss for å kunne være nær barna. Kan dette ha innvirkning på om stønaden blir godkjent/avslått? Minste blir hos meg 100%. hvertfall til han er rundt året. Anonymkode: 09d8e...db6
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #5 Skrevet 9. januar 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dere har ikke lov til å bo sammen, eller være kjærester med to boliger. Hvor mye han er der for å se barna, har ingen noe med Anonymkode: edc76...fe9 Det var bra, vi vil nemlig at han skal kunne se de når han ønsker. Spesielt han lille som han ikke blir å ha annahver helg enda ☺️ Anonymkode: 09d8e...db6
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2020 #6 Skrevet 10. januar 2020 Hør med nav om hva som er for nærmt. Står litt på nav sine sider også. Forklar at du har eldstemann 60% og minste 100% og samværsbesøk pga minste. Vil det påvirke eldste sin %? Evt at dere har samværsbesøkene mens han likevel har eldste? Be om skriftlig referat når du snakker med nav! Hvis du får feil svar og får avslag på søknad, er det lange klagetider! Anonymkode: 03a2c...b1e
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2020 #7 Skrevet 11. januar 2020 Drit i nav. Gjør som dere vil. Barnefar var titt og ofte innom her. Vi hadde ikke ett forhold så var kun kos og stell med ungene på samme nivå som når besteforeldrene er innom. Anonymkode: 748bb...6b1 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2020 #8 Skrevet 11. januar 2020 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Drit i nav. Gjør som dere vil. Barnefar var titt og ofte innom her. Vi hadde ikke ett forhold så var kun kos og stell med ungene på samme nivå som når besteforeldrene er innom. Anonymkode: 748bb...6b1 Ja, det er jo det samme som det blir her også. Syntes det er trasig om det skal være sånn at han ikke skal få se sønnen sin:-) men det blir jo som om besteforeldrene er her. Kos og stell for å se han også reise igjen. Det er kjipt å være avhengig av nav når det kommer til slikt for man blir jo redd for å feile på alt 😅 Anonymkode: 09d8e...db6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå