AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #1 Skrevet 9. januar 2020 Hei. Har et rart spørsmål pga angst. Jeg har tenkt til å ta vekterkurs, men sliter veldig med angst for situasjoner der jeg ikke vet så mye på forhånd. Så da lurer jeg på om noen vet hvor mange det pleier å være på et vekterkurs ca? Får man mange pauser iløp av dagen? Anonymkode: a58b5...79a
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2020 #2 Skrevet 10. januar 2020 Høres ut som du ikke burde bli vekter i det hele tatt. Minner meg om en annen... Anonymkode: b0ce0...d7e 11
Crayons Skrevet 10. januar 2020 #3 Skrevet 10. januar 2020 Angst kan variere fra person til person, så skal ikke avskrive deg. Men uansett; da jeg tok kurs, så var vi mellom 15-20 stykker. Noe som kanskje er relevant å tenke på for deg er at du skal lære konflikthåndtering, som ofte går ut på (vertfall da jeg tok kurset) rollespill eller at du blir fortalt et scenario og så må du "fremføre" en løsning. For min del var det en smule ubehagelig de første gangene når vi ble testet uten noe informasjon i forrkant. Ellers så er vekteryrket mer eller mindre et service yrke. Dvs. Mye kommunikasjon med mennesker. Vet ikke om det er sosial angst du sliter med, men det er noe å ha i bakhodet. 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2020 #4 Skrevet 10. januar 2020 Hvordan i alle dager har du tenkt å være vekter med den problemstillingen?🙄 Anonymkode: 94ce0...ade 8
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2020 #5 Skrevet 10. januar 2020 Det som er med vekter yrket er at man aldri som regel aldri vet noe på forhånd. det heter ikke vekterkurs lengre, men vekterutdanning. Denne utdanningen varer ca en måned. når jeg gikk på vekterkurs var vi rundt 25 stk tror jeg, så er vel rundt det det bruker å være. Det er godt mulig du klarer å komme over angsten når du blir tvunget ut i situasjonene som innebærer i yrket. - Hilsen vekter Anonymkode: 5d698...fcc
Gjest Geirfuglen Skrevet 10. januar 2020 #6 Skrevet 10. januar 2020 Jeg jobbet som vekter med angst da jeg var yngre, og har tatt en mastergrad tross angst. Angst er så mangt, og det trenger ikke å være noe problem på jobb hvor man får på seg en uniform og skal utføre et arbeid, selv om man kan ha trøbbel på hjemmebane. Vi var ca 20 stk, men det er mange år siden.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2020 #7 Skrevet 10. januar 2020 Hva slags tjeneste tenker du at passer deg dersom du har angst? Anonymkode: 6c7a9...fc1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2020 #8 Skrevet 10. januar 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det som er med vekter yrket er at man aldri som regel aldri vet noe på forhånd. det heter ikke vekterkurs lengre, men vekterutdanning. Denne utdanningen varer ca en måned. når jeg gikk på vekterkurs var vi rundt 25 stk tror jeg, så er vel rundt det det bruker å være. Det er godt mulig du klarer å komme over angsten når du blir tvunget ut i situasjonene som innebærer i yrket. - Hilsen vekter Anonymkode: 5d698...fcc 😂 en måneds kurs er da ikke utdanning, prøver de statusløft ved å kalle det «vekterutdanning»? Anonymkode: b0ce0...d7e 4
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2020 #9 Skrevet 10. januar 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: 😂 en måneds kurs er da ikke utdanning, prøver de statusløft ved å kalle det «vekterutdanning»? Anonymkode: b0ce0...d7e Kan godt hende det er litt statusløft de prøver på. de har endra en del på hele greia, som sikkert har utgjort at de kan kalle det for «utdanning»😅 Anonymkode: 5d698...fcc
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2020 #10 Skrevet 10. januar 2020 Det pleier å være mellom 20-25 på kurs, varier nok en del hvor i landet det er og hvor mange kurs de kjører.Men siden vektere kommer opp i mange uforutsette situasjoner, så er vel ikke det yrket for deg om du har angst? Anonymkode: 128f6...fbb 3
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2020 #11 Skrevet 10. januar 2020 Er helt tydelig at dere ikke kjenner meg og min angst 😂 angst kommer i ulike situasjoner, ikke alle situasjoner. problemet for meg her er å være i et klasserom med masse folk jeg aldri har møtt, og ikke vite helt hvordan opplegget er. Jeg har vært i sosiale jobber i mange år og får ikke angst av det! Så jobben blir ingen problem, det er jeg sikker på. Skjønner at det er vanskelig å forstå, det er det for meg og. Unødvendig å komme med slike kommentarer når dere tydelig ikke kjenner meg og min situasjon. Anonymkode: a58b5...79a 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2020 #12 Skrevet 10. januar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er helt tydelig at dere ikke kjenner meg og min angst 😂 angst kommer i ulike situasjoner, ikke alle situasjoner. problemet for meg her er å være i et klasserom med masse folk jeg aldri har møtt, og ikke vite helt hvordan opplegget er. Jeg har vært i sosiale jobber i mange år og får ikke angst av det! Så jobben blir ingen problem, det er jeg sikker på. Skjønner at det er vanskelig å forstå, det er det for meg og. Unødvendig å komme med slike kommentarer når dere tydelig ikke kjenner meg og min situasjon. Anonymkode: a58b5...79a Jeg har vært på dette kurset, og har også litt angst for å sitte i klasserom med masse folk jeg ikke kjenner😅 jeg synes det var veldig ubehagelig, men det gikk veldig greit uansett så bare kjør på! Man får en god del pausen iløpet av dagen Anonymkode: 5d698...fcc
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2020 #13 Skrevet 10. januar 2020 Da jeg fikk invitasjon til vekterkurs for ett år siden vet jeg det var innkalt 30-40 stk. Skjønner problemstillingen din, angst er så mangt. Det er noe helt annet å møte opp på kurs uten å kjenne noen, enn å feks jobbe som vekter etter man har blitt sertifisert og kjenner kollegaene sine. Ikke hør på alle her som bare måå si noe negativt, lykke til:) Anonymkode: 53be8...7a2
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2020 #14 Skrevet 11. januar 2020 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da jeg fikk invitasjon til vekterkurs for ett år siden vet jeg det var innkalt 30-40 stk. Skjønner problemstillingen din, angst er så mangt. Det er noe helt annet å møte opp på kurs uten å kjenne noen, enn å feks jobbe som vekter etter man har blitt sertifisert og kjenner kollegaene sine. Ikke hør på alle her som bare måå si noe negativt, lykke til:) Anonymkode: 53be8...7a2 Takk! Noen som forstår 🙌🏼😅 Anonymkode: a58b5...79a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå